Strona 2

Marketing Międzynarodowy

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
cross promotion
diagram Ishikawy
mapy percepcji
badanie dystansu psychicznego
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu potencjału konkurentów
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Dyferencjacja
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Penetracja rynku
Adaptacja rynku
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
PRESTCOM
SLEPT
PEST
PESTEL
SWOT
LINUKS
SWAT
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
oddziaływanie czynników kulturowych
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
takie pojęcie nie występuje
problemy sektora finansowego
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
analizy uwarunkowań technologicznych
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
problemów legislacyjnych
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Kotabe i Helsen
Kotler i Levitt
Ahonen i Nikunen
Cateora i Hoandler