Strona 2

Marketing Międzynarodowy

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
diagram Ishikawy
cross promotion
mapy percepcji
badanie dystansu psychicznego
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu potencjału konkurentów
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Adaptacja rynku
Dyferencjacja
Penetracja rynku
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
PEST
SLEPT
PRESTCOM
SWAT
SWOT
PESTEL
LINUKS
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
takie pojęcie nie występuje
problemy sektora finansowego
oddziaływanie czynników kulturowych
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
analizy uwarunkowań technologicznych
problemów legislacyjnych
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Ahonen i Nikunen
Kotabe i Helsen
Cateora i Hoandler
Kotler i Levitt