Strona 4

Marketing Międzynarodowy

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 25
Co oznacza skrót BERI?
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
bojkotowanie produktów zagranicznych
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Pytanie 26
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
Pytanie 27
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Bezpośredni
Substytucyjny
Kooperacyjny
Komplementarny
Pośredni
Pytanie 28
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Dualnej
Policentrycznej
Sekwencyjnej
Dychotomicznej
Pytanie 29
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Efekt synergii i wysokie koszty
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
Pytanie 30
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
franchisingu
licencji
eksportu
importu
joint venture
Pytanie 31
Efekt CEO oznacza:
bojkotowanie produktów zagranicznych
nie ma takiego pojęcia
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
Pytanie 32
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
Wskaźnik Buttermilcha
Diagram Hofstede
Badanie dystansu psychicznego
system CIM
Pytanie 33
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
rozszerzenie segmentu docelowego
postawienie na wysoką jakość produktu
zastosowanie nowych lakierów
pokonanie konkurentów z Japonii
Pytanie 34
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
handlowiec
poddostawca
samotny menadżer
specjalista
replika