Strona 4

Marketing Międzynarodowy

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 25
Co oznacza skrót BERI?
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
bojkotowanie produktów zagranicznych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Pytanie 26
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Pytanie 27
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Bezpośredni
Pośredni
Komplementarny
Kooperacyjny
Substytucyjny
Pytanie 28
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Dychotomicznej
Policentrycznej
Sekwencyjnej
Dualnej
Pytanie 29
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
Efekt synergii i wysokie koszty
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Pytanie 30
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
importu
joint venture
licencji
franchisingu
eksportu
Pytanie 31
Efekt CEO oznacza:
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
bojkotowanie produktów zagranicznych
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
Pytanie 32
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
Wskaźnik Buttermilcha
Badanie dystansu psychicznego
Diagram Hofstede
system CIM
Pytanie 33
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
rozszerzenie segmentu docelowego
postawienie na wysoką jakość produktu
zastosowanie nowych lakierów
pokonanie konkurentów z Japonii
Pytanie 34
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
handlowiec
samotny menadżer
specjalista
poddostawca
replika