Strona 1

badania operacyjne 3

Pytanie 1
W poniższym problemie decyzyjnym drzewo decyzji będzie miało: Przedsiębiorstwo ma możliwość uruchomienia produkcji i sprzedaży produktu luksusowego lub produktu popularnego. Dla każdej opcji decyzyjnej określono – na podstawie prognoz i analiz danych statystycznych – prawdopodobieństwa uzyskania sprzedaży dobrej, średniej i miernej oraz efekty finansowe tych wyników. Dla produktu luksusowego prawdopodobieństwo wystąpienia dobrej sprzedaży (z której dochody wyniosą 120000zł) wynosi 0,4 sprzedaży średniej (o dochodzie 65 000zł) – 0,3 oraz sprzedaży miernej (dochód 12000zł) – 0,3 Analogicznie dla produktu popularnego – prawdopodobieństwo dobrej sprzedaży wynosi 0,5 (dochód 105 000zł), sprzedaży średniej – 0,4 (dochód 55 000zł) i sprzedaży miernej – 0,1 (dochód tylko 20 000zł). Oceń, która z opcji decyzyjnych dotycząca wyboru nowej produkcji jest bardziej opłacalna dla przedsiębiorstwa. (Wybierz jedną lub więcej) ???????? nie potwierdzone
Jedną gałąź wprowadzenie dobra
Na pierwszym poziomie trzy gałęzie: sprzedaż dobra, sprzedaż średnia, sprzedaż mierna
Na drugim poziomie trzy gałęzie: sprzedaż dobra, sprzedaż średnia, sprzedaż mierna
Na drugim poziomie dwie gałęzie: wprowadzanie dobra luksusowego i wprowadzenie dobra popularnego.
Na pierwszym poziomie dwie gałęzie: wprowadzenie dobra luksusowego i wprowadzenie dobra popularnego
Nie da się stworzyć drzewa
Pytanie 2
Problem rozwiązuje się rozpoczynając od poszukiwania rozwiązania dla ostatniego etapu (N), a następnie cofając się poszukuje się rozwiązania dla etapu (N-1). Uzyskane w ten sposób rozwiązanie dla etapów (N-1) oraz (N) jest optymalne bez względu na to, w jaki sposób osiągnięto etap (N-1). Powtarzając w powyższy sposób etap po etapie dochodzimy do rozwiązania optymalnego dla pierwszego etapu, a więc i dla całego problemu. (wybierz jedną lub więcej)
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu teorii kolejek.
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania nieliniowego.
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania dynamicznego
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania sieciowego.
Pytanie 3
Problem decyzyjny charakteryzują następujące czynniki: (wybierz jedną lub więcej)
Rozwiązanie prowadzące do osiągnięcia zamierzonego celu
Co najmniej dwa różne sposoby działania prowadzące do zamierzonego celu
Warunki działania związane z otoczeniem biznesowym i zasobami
Osoba lub grupa, która ma rozwiązać jakiś problem
Cel, który ma być osiągnięty
Pytanie 4
Strategia dominująca (wybierz jedną lub więcej)
Występuje kiedy gracz posiada strategię dającą mu wyższą wypłatę bez względu na to, jak zagra konkurent.
Występuje gry gracz wybiera z określonym prawdopodobieństwem jedną z kilku strategii
To najlepsza możliwa reakcja na dowolną strategię zastosowaną przez konkurenta
Występuje, kiedy gracz posiada strategię dającą mu najniższą wypłatę bez względu na to, jak zagra konkurent.
Pytanie 5
W analizie PERT zakładanym, że (wybierz jedną lub więcej)
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi t-Studenta.
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi Poissona
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi normalnemu.
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi beta.
Pytanie 6
Macierz wypłat w teorii gier to: (wybierz jedną lub więcej)
Tablica, która przedstawia zyski otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry
Tablica, która przedstawia kwoty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry.
Tablica, która przedstawia straty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry
Tablica, która przedstawia straty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy w stosunku do najlepszych możliwych dla niego decyzji
Pytanie 7
Dany jest następujący problem decyzyjny: Zakład elektryczny produkuje sprzęt Audio / Video. Do wyprodukowania I radioodbiornika potrzebne są 3 tranzystory, 5 oporników, 0,5m drutu miedzianego, 25g cyny; I radiomagnetofonu odpowiednio 3 tranzystory, 6 oporników, 1m drutu miedzianego, 50g cyny, zaś I magnetowidu: 5 tranzystorów, 10 oporników 1,5m drutu miedzianego oraz 100g cyny. Inne części potrzebne do produkcji są bez ograniczeń. Stan zapasów w zakładzie wynosi: 4000 szt. tranzystorów, 20 000 szt oporników, 100kg cyny i 1500m drutu miedzianego. Jaka będzie produkcja zakładu, jeśli wiadomo, że maksymalizuje on zysk (zysk jednostkowy z: radioodbiornik – 55zł; radiomagnetofon – 125zl; a magnetowid – 150zł) Jak powinny być określane w tym zadaniu zmienne dualne? (wybierz jedną lub więcej)
Y1 – liczba wyprodukowanych radioodbiorników [szt], y2 – liczba wyprodukowanych magnetowidów [szt]; y3 – liczba wyprodukowanych radiomagnetofonów [szt]
Y1 – liczba potrzebnych tranzystorów [szt]; y2 – liczba potrzebnych oporników [szt] y3 – ilość potrzebnego drutu miedzianego [m], y3 – ilość potrzebnej cyny [g]
Y1 – cena wyprodukowania radioodbiornika [zł]; y2 – cena wyprodukowania magnetowidu [zł], y3 – cena wyprodukowania radiomagnetofonu
Y1 - cena wykorzystana szt. tranzystora [zł]; y2 – cena wykorzystana szt. opornika [zł]; y3 – cena wykorzystania m drutu miedzianego [zł]; y3 – cena wykorzystania g cyny [zł]
Pytanie 8
Teoria masowej obsługi (wybierz jedną lub więcej)
To budowa modeli matematycznych, które można wykorzystać w racjonalnym zarządzaniu dowolnymi systemami działania, zwanymi systemami masowej obsługi.
To dowolna sytuacja konfliktowa.
To działanie, gdzie każda strona wybiera pewną strategię postępowania, po czym zależnie od strategii własnej oraz innych uczestników każdy gracz otrzymuje wypłatę w jednostkach użyteczności (pieniądze, wzrost szansy na przekazanie własnych genów czy też cokolwiek innego, z czystą satysfakcją włącznie)
To założenie, że działanie wszystkich podmiotów decyzyjnych (graczy) jest racjonalne
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj