Strona 4

Lidar

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 25
System NAVSTAR to:
to w żargonie system GPS
najstarszy z istniejących GNSS
to system globalnej satelitarnej telefoni komórkowej
Pytanie 26
Klasyfikacja danych Lidar polega na:
pomiarze bezpośrednim wysokości budynków lub drzew
transormacji geodezyjne chmury punktów z UTM34U do układu PL-1992
przydzieleniu puntów z chmury do odpowiednich klas obiektów np.: budynków(6), zieleni wysokiej (5), gruntu(2) , itp:
tranformacji punktów XYZ do pikseli wartwy rastrowej
Pytanie 27
Model wysokościowy znany pod akronimem nDSM(zNMPT) obrazuje:
powierzchnie terenu wraz z drzewostanem, budynkami i linią energetyczną podawaną z wysokoscia bezwględną (n.p.m)
znormalizowaną powierzchnię terenu wraz z występującymi na nim drzewami i budynkami (wysokości względne obiektów)
powierzchnię terenu aproksymowaną wyłącznie po gruncie (wys.n.p.m)
odróconą powierzchnię obiektów i terenu podawaną w wartościach ujemnych (np. -123.03m)
Pytanie 28
Podstawowe cechy technologii Light detection and Ranging
Lidar nie jest zaliczany do pasywnych systemów teledetekcyjnych
Określenie odległości do obiektu polega na pomiarze czasu lub różnic faz wysyłanego promieniowania
Lidar charakteryzuje się własnym źródłem zasilania stąd jest zaliczany do aktywnych technologii teledetekcyjnych
Zasadą działania Lidar zbliżona jest do pracy geodezyjnego dalmierza laserowego
Pytanie 29
Generowanie znormalizowanych mury punktów z Lotniczego skanowania laserowego dokonuje się na drodze
Odpowiedniej okresowej kalibracji wysokościowej skanera przez producenta sprzętu
Odjęcia od wartości rzędnej "Z" każdego punktu z chmury ALS wartości wysokości aproksymowanego gruntu z numerycznego modelu terenu NMT występującego bezpośrednio pod tym punktem (przy zrzutowaniu pionowym)
Dodaniu do modelu NMT wysokości przelotu samolotu ( wartość z wysokościomierza w samolocie)
Odjęcia od wartości rzędnej "Z" każdego punktu z chmury ALS, wartości wysokości trójkąta sieci TIN generowanej z klasy grunt, występującego bezpośrednio pod tym punktem (przy rzutowaniu pionowym)
Pytanie 30
Technologia Lotniczego skanowania laserowego ALS charakteryzuje się
Dużymi ograniczeniami stosowania w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych tj na przykład opadach atmosferycznego ,deszcz ,śnieg, mgła czy też dużego zadymienia np. smog
Wysyłaniem zintegrowanej spolaryzowanej wiązki radarowej (HH lub VV) z jednoczesną rejestracją kamerą hiperstektralną oraz termalną opartą na promieniowanej laserowym
Wysyłaniem zintegrowanej spolaryzowanej wiązki HH lub VV z jednoczesną rejestracją kamery cyfrowej w zakresie bliskiej podczerwieni jaka charakteryzuje się LiDAR
Wysyłaniem wiązki światła generowanego przez diodę i rejestracją czasu jaki odpływa od jego wysłania do momentu jego powrotu do detektora wraz z zapisem kątów (Fi Kappa Omega) oraz pozycji xyz lustra skanera w przestrzeni 3D na podstawie pomiarów ddGNNS oraz IMU
Pytanie 31
Gęstość pozyskanej chmury ALS w projekcie isok założDla obszarów wiejskich ono
Dla obszarów wiejskich 4 punkty/ m2
Dla obszaru miast w całym ich zasięgu administracyjnym 12 punktów/m2
Dla obszarów priorytetowych 9 punktów /m2
Pytanie 32
Technologia mobilnego skanowania laserowego MLS
Umożliwia skanowanie samochodu nawet w garażach podziemnych przy braku sygnału GNSS
Poza chmurą punktów MLS zapisywane są też obrazy z kamer cyfrowych do kolorowania chmur punktów po ich wyrównaniu geometrycznym
Zapewnia zbieranie danych w czasie przejazdu z prędkością około 40 km /h
Nie jest w stanie zbierać danych w garażach podziemnych