Strona 6

Wanat Egzaminy I

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 41
Sumę kwadratów reszt (RSS) nazywamy:
zmiennością niewyjaśnioną przez model
zmiennością wyjaśnioną przez model
całkowitą zmiennością
Pytanie 42
Średni błąd predykcji ex post (root mean square error, RMSE):
wskazuje, o ile przeciętnie wzrasta wartość zmiennej prognozowanej w porównaniu z "ostatnią" wartością rzeczywistą
mierzy, o ile średnio odchylają się rzeczywiste realizacje zmiennej prognozowanej od obliczonych prognoz
mierzy, w jakim stopniu model wyjaśnia zmiany zmiennej prognozowanej w czasie
Pytanie 43
Liniowy modelu regresji może być estymowany za pomocą:
metoda najmniejszych kwadratów
metody eksperckiej
metody największej wiarygodności
Pytanie 44
Dokonując wstępnego wyboru narzędzi modelowania predykcyjnego należy uwzględnić (między innymi) następujące czynniki:
właściwości różnych narzędzi modelowania predykcyjnego
rodzaj i zakres dostępnych danych statystycznych
specyfikę zadania predykcyjnego
Pytanie 45
Narzędzia wykrycia zależności pomiędzy zmiennymi opisującymi badane obiekty a prawdopodobieństwem zaistnienia lub poziomem pewnej zmiennej służą do:
uczenia bez nadzoru
modelowania predykcyjnego
eksploracji danych
Pytanie 46
Określenie wymagania co do dopuszczalności i horyzontu prognozy zaliczamy do następującego etapu budowy modelu predykcyjnego:
analitycznego przygotowania danych
określenia kontekstu modelowania
sformułowania zadania prognostycznego
Pytanie 47
Dodanie do uogólnionego modelu liniowego (GLM) kolejnej zmiennej zależnej (regresora) skutkuje:
zmniejszeniem lub zwiększeniem dewiancji (w zależności od tego, czy dodajemy zmienną jakościową, czy ilościową)
zmniejszeniem dewiancji
większeniem dewiancji
Pytanie 48
. Krzywą ROC można wykorzystać:
do ustalenia optymalnego punkt odcięcia
do oceny współliniowości zmiennych objaśniających
do ceny i porównywania między sobą modeli klasyfikacyjnych