Strona 8

Kurs żeglarski cz. 1

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 57
Achterpik na jachcie znajduje się:
To tylny koniec bomu
To pomieszczenie rufowej części jachtu
To pomieszczenie w dziobowej części jachtu
Pytanie 58
Fok może być mocowany do sztagu miedzy innymi przy pomocy:
Raks
Pełzaczy
Segarsów
Pytanie 59
Jeżeli człowiek wypadł za burtę na kursie pełny baksztag, to który z opisanych poniżej manewrów będzie najprostszy i najszybszy?
Odpłynąć bez zmiany kursu kilkadziesiąt metrów, szybko wykonać zwrot przez sztag i halsując podchodzić do człowieka
Wyostrzyć, odejść nie za daleko, wykonać zwrot przez sztag i podejść bajdewindem.
Natychmiast wykonać zwrot przez rufę, wyostrzyć, wykonać zwrot przez sztag i halsując podchodzić do człowieka
Pytanie 60
Jacht zacumowany dziobem do pomostu odchodzi na silniku od nabrzeża na biegu wstecznym. Chcemy aby dziób odchylał się w prawo. Jak ustawić płetwę sterową?
Ustawić płetwę steru w położeniu "prawo"
Ustawić płetwę steru w położeniu "lewo"
Ustawić płetwę steru w położeniu "zero"
Pytanie 61
Przy odejściu od boi na lewy hals ustawiamy:
Grot i fok w łopocie, ster prawo
Fok lewo na wiatr, ster lewo
Fok prawo na wiatr, ster zero
Pytanie 62
Śruba prawoskrętna umiejscowiona jest w diametralnej jachtu. Włączamy silnik na bieg naprzód. Ster zero. Jaka będzie reakcja jachtu?
Rufa będzie odrzucana w prawo
Jacht ruszy na przód bez zmiany kierunku
Rufa będzie odrzucana w lewo
Pytanie 63
Jacht prawie stoi. Jest niewiele miejsca na obrót. Chcemy wykonać jachtem na silniku ciasny skręt w prawo. Jak należy postąpić?
Ster prawo na burt, cała naprzód
Ster prawo na burt, wolno naprzód
Ster prawo na burt, krótko cała naprzód, silnik stop
Pytanie 64
Przy dojściu do nabrzeża rufą podano i zamocowano dwie cumy rufowe. Członek załogi na dziobie nie zdążył założył cumy dziobowej na boję. Wiatr jest silny od dziobu. Jak dalej manewrować?
Starać się złapać boję bosakiem i przyciągać jacht dla założenia cumy
Założyć odbijacze na rufie i prosić o pomoc personel przystani
Silnik naprzód stosownie do potrzeby, powoli luzować cumy rufowe i założyć cumę dziobową. Silnik stop. Ustawić jacht na cumach.