Strona 1

Polska a Francja – sztuka od 1900 do 1939 roku

Pytanie 1
Kierunek, w którym źródłem inspiracji sztuki powinna być nowoczesna, mechaniczna cywilizacja początku XX wieku ze swymi fascynującymi osiągnięciami technicznymi to:
futuryzm
fowizm
ekspresjonizm
kubizm
kapizm
Pytanie 2
Kto jest twórcą tego dzieła? Odpowiedź proszę podać drukowanymi literami po przecinku (NAZWISKO, TYTUŁ DZIEŁA)
Pytanie 3
W swoim programie artystycznym uważali, że w sztuce rzeczywistość ulega podwójnej deformacji: subiektywnej - ukazującej indywidualne uczucia twórcy i obiektywnej - łączącej w sobie poszukiwania artystyczne. Interesowali się muzyką, literaturą, filozofią, religiami świata. Inspirowali się sztuką Lautreca, Gauguina, Moreau, symbolizmu i prerafaelitów. Wydawali czasopismo "La Revue Blache". Swoje obrazy umieszczali m.in. na wystawach Związku Artystów Niezależnych, w galerii Le barc de Boutteville. W marcu 1899 odbyła się ostatnia wystawa grupy. - Jak nazywała się ta grupa?
Pytanie 4
Jaką nazwę nosi zagadnienie z zakresu teatru, literatury i sztuki abstrakcyjnej. Polega na przedstawieniu kilku obrazów, zdarzeń rozgrywających się w tym samym czasie, a w różnych miejscach.
Pytanie 5
Kto jest autorem tego obrazu i w jakim okresie został stworzony. Odpowiedź podaj drukowanymi literami po przecinku (NAZWISKO, TYTUŁ DZIEŁA, OKRES)
Pytanie 6
Jak nazywa się polski awangardowy kierunek literacko-artystyczny rozwijający się w Polsce, w latach 1917-1922, pokrewny kubizmowi, ekspresjonizmowi, futuryzmowi. Był jedną z dwu, obok unizmu, oryginalnie polskich formacji awangardowych.
Pytanie 7
Zaznacz przedstawicieli formizmu:
Tymon Niesiołowski
Artur Nacht-Samborski
Tytus Czyżewski
Stanisław Ignacy Witkiewicz
Józef Czapski
Zbigniew Pronaszko
Piotr Potworowski
Zygmunt Waliszewski
Andrzej Pronaszko
Leon Chwistek
Pytanie 8
Koloryści to:
Julian Fałat
Jacek Malczewski
Piotr Potworowski
Zygmunt Waliszewski
Józef Jarema
Hanna Rudzka-Cybisowa
Teodor Axentowicz
Józef Czapski
Artur Nacht-Samborski
Władysław Ślewiński
Pytanie 9
Podaj nazwę podanego tekstu: "silne akcentowanie rytmów form krystalicznych z wyraźnym naciskiem na napięcia kierunkowe ,czyli odczucie ,ciążenie form w wybranym kierunku wywołanym ich kształtem. Formy na obrazie określone kształty, niektóre warunkują poczucie form"
teoria napięć kierunkowych
Pytanie 10
Kto stworzył teorię strefizmu?
Pierre Bonnard
Józef Pankiewicz
Leon Chwistek
Édouard Vuillard
Stanisław Ignacy Witkiewicz
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj