Strona 4

Test do Policji - Administracja publiczna

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 25
Zasada szybkości postępowania administracyjnego oznacza:
Wiąże się z szeregiem przepisów kpa wiążących organy terminami dokonywania czynności i załatwiania spraw. Treś cią obowiązku jest wię c prowadzenie czynności postę powania administracyjnego z moż liwie najniż szym nakł adem kosztów,
Art. 12. § 1. Organy administracji publicznej powinny działać w sprawie wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. § 2. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień,powinny być załatwione niezwłocznie.
eliminowaniem zbędnych działań procesowych oraz unikaniem sytuacji powodują cych zwł okę . Art. 12. § 1. Organy administracji publicznej powinny działać w sprawie wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia.
Wiąże się z szeregiem przepisów kpa wiążących organy terminami dokonywania czynności i załatwiania spraw. Treś cią obowiązku jest wię c prowadzenie czynności postę powania administracyjnego z moż liwie najniż szym nakł adem kosztów, eliminowaniem zbędnych działań procesowych oraz unikaniem sytuacji powodują cych zwł okę . Art. 12. § 1. Organy administracji publicznej powinny działać w sprawie wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. § 2. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień,powinny być załatwione niezwłocznie.
Pytanie 26
Jeżeli skarga została uznana za bezzasadną, zaś skarżący ponowił skargę w tej samej sprawie to KPA Art. 239:
1. W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, uznana został a za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę , a skarżący ponowił skargę
1. W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, uznana został a za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę , a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okolicznoś ci - organ właściwy do jej rozpatrzenia moż e, w odpowiedzi na tę skargę,potrzymać swoje poprzednie stanowisko.
. W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, uznana został a za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę , a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okolicznoś ci - organ właściwy do jej rozpatrzenia moż e, w odpowiedzi na tę skargę,potrzymać
rgan właściwy do jej rozpatrzenia moż e, w odpowiedzi na tę skargę,potrzymać swoje poprzednie stanowisko.
Pytanie 27
Zasada czynnego udziału strony w postępowaniu administracyjnym oznacza:
ze organ ma obowiązek m. in. informować strony o skutkach podejmowanych przez nie czynnoś ci, o skutkach niepodejmowania pewnych czynnoś ci
ze organ ma obowiązek m. in. informować strony o skutkach podejmowanych przez nie czynnoś ci, o skutkach niepodejmowania pewnych czynnoś ci oraz o innych prawach i obowiązkach.
ze organ ma obowiązek m. in. informować strony o skutkach podejmowanych przez nie czynności
o skutkach niepodejmowania pewnych czynnoś ci oraz o innych prawach i obowiązkach.
Pytanie 28
Zasada przekonywania w postępowaniu administracyjnym oznacza:
Jeż eli wystę pują strony o spornych interesach to organ powinien je nakł aniać do zawarcia ugody
Właściwe uzasadniane decyzji.
Właściwe uzasadniane decyzji. Jeż eli wystę pują strony o spornych interesach to organ powinien je nakł aniać do zawarcia ugody
Właściwe uzasadniane decyzji. Jeż eli wystę pują strony o spornych interesach to organ powinien je nakł aniać
Pytanie 29
Zasada uwzględniania interesu społecznego i słusznego interesu obywateli w postępowaniu administracyjnym oznacza:
zmierza do podkreś lenia, iż organ administracyjny powinien mieć na uwadze z jednej strony interes społeczny, z drugiej zaś nie wolno mu dopuś cić do naruszenia sł usznego interesu
zmierza do podkreś lenia, iż organ administracyjny powinien mieć na uwadze z jednej strony interes społeczny, z drugiej zaś nie wolno mu dopuś cić do naruszenia sł usznego interesu uczestnika postę powania.
z drugiej zaś nie wolno mu dopuś cić do naruszenia sł usznego interesu uczestnika postę powania.
zmierza do podkreś lenia, iż organ administracyjny powinien mieć na uwadze z jednej strony interes społeczny
Pytanie 30
Zasada prawdy obiektywnej w postępowaniu administracyjnym oznacza:
ciążący na organie administracyjnym prowadzą cym postę powanie obowiązek dążenia do moż liwie najwierniejszego odtworzenia rzeczywistego stanu faktycznego, na podstawie którego ma nastąpić wydanie decyzji. Rozstrzygnięcie sprawy moż e nastąpić wówczas gdy okolicznoś ci sprawy są w peł ni wyjaś nione, a wię c gdy znana jest cał a prawda.
ciążący na organie administracyjnym prowadzą cym postę powanie obowiązek dążenia do moż liwie najwierniejszego odtworzenia rzeczywistego stanu faktycznego, na podstawie którego ma nastąpić wydanie decyzji.
Rozstrzygnięcie sprawy moż e nastąpić wówczas gdy okolicznoś ci sprawy są w peł ni wyjaś nione, a wię c gdy znana jest cał a prawda.
Rozstrzygnięcie sprawy moż e nastąpić wówczas gdy okolicznoś ci sprawy są w peł ni wyjaś nione
Pytanie 31
Organem administracji samorządowej w powiecie jest:
rada powiatu i zarząd powiatu
rada
rada powiatu
zarząd powiatu
Pytanie 32
Zasada praworządności jako jedna z zasad ogólnych kodeksu postępowania administracyjnego oznacza:
praworządność jest podstawową zasadą państwa i oznacza metodę sprawowania władzy, na podstawie i w granicach prawa.
. Oznacza to, że wszystkie organy władzy publicznej są zobowiązane do podejmowania decyzji zgodnie z prawem, czyli na podstawie konkretnych dokumentów rangi ustawowej albo aktu wykonawczego (ustawy, rozporzą dzenia, przepisy).
praworządność jest podstawową zasadą państwa i oznacza metodę sprawowania władzy, na podstawie i w granicach prawa. Oznacza to, że wszystkie organy władzy publicznej są zobowiązane do podejmowania decyzji zgodnie z prawem, czyli na podstawie konkretnych dokumentów rangi
praworządność jest podstawową zasadą państwa i oznacza metodę sprawowania władzy, na podstawie i w granicach prawa. Oznacza to, że wszystkie organy władzy publicznej są zobowiązane do podejmowania decyzji zgodnie z prawem, czyli na podstawie konkretnych dokumentów rangi ustawowej albo aktu wykonawczego (ustawy, rozporzą dzenia, przepisy).