Strona 12

Test do Policji - Bezpieczeństwo publiczne

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 89
Zdarzenie powodujące sytuację kryzysową to między innymi:
Sytuacje kryzysowe powstają w przypadku: - zakł ócenia porzą dku publicznego (manifestacje, blokady dróg, przejść granicznych, urzę dów itp.) - działań terrorystycznych, - zagrożenia bezpieczeństwa obywateli lub konstytucyjnego ustroju państwa. - zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, czyli zagrożenia wojną (szczególna sytuacja kryzysowa). Sytuacje kryzysowe mogą spowodować zagrożenia: - zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy i klęski żywiołowej
Sytuacje kryzysowe powstają w przypadku: - zakł ócenia porzą dku publicznego (manifestacje, blokady dróg, przejść granicznych, urzę dów itp.) - działań terrorystycznych, - zagrożenia bezpieczeństwa obywateli lub konstytucyjnego ustroju państwa. - zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, czyli zagrożenia wojną (szczególna sytuacja kryzysowa). Sytuacje kryzysowe mogą spowodować zagrożenia: - zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy i klęski żywiołowej Do zagrożeń zaliczyć należy: - globalną zmianę klimatu - efekt cieplarniany - zmniejszanie gruboś ci stratosferycznej warstwy ozonowej, - zmniejszanie róż norodnoś ci biologicznej ekosystemów, - wylesienie i pustynnienie terenów, - degradacja wód oceanicznych i morskich, - niekontrolowany rozwój techniki wojskowej, - niezrównoważ ony rozwój gospodarczy
Sytuacje kryzysowe powstają w przypadku: - zakł ócenia porzą dku publicznego (manifestacje, blokady dróg, przejść granicznych, urzę dów itp.) - działań terrorystycznych, - zagrożenia bezpieczeństwa obywateli lub konstytucyjnego ustroju państwa. - zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, czyli zagrożenia wojną (szczególna sytuacja kryzysowa). Sytuacje kryzysowe mogą spowodować zagrożenia: - zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy
zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy i klęski żywiołowej Do zagrożeń zaliczyć należy: - globalną zmianę klimatu - efekt cieplarniany - zmniejszanie gruboś ci stratosferycznej warstwy ozonowej, - zmniejszanie róż norodnoś ci biologicznej ekosystemów, - wylesienie i pustynnienie terenów, - degradacja wód oceanicznych i morskich, - niekontrolowany rozwój techniki wojskowej, - niezrównoważ ony rozwój gospodarczy
Pytanie 90
W skład Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego wchodzą m. in.:
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 8. 1. Przy Radzie Ministrów tworzy się Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem", jako organ opiniodawczo-doradczy właściwy w sprawach inicjowania i koordynowania działań podejmowanych w zakresie zarządzania kryzysowego. 2. W skład Zespołu wchodzą: 1) Prezes Rady Ministrów — przewodniczący;
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 8. 1. Przy Radzie Ministrów tworzy się Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem", jako organ opiniodawczo-doradczy właściwy w sprawach inicjowania i koordynowania działań podejmowanych w zakresie zarządzania kryzysowego. 2. W skład Zespołu wchodzą: 1) Prezes Rady Ministrów — przewodniczący; 2) Minister Obrony Narodowej i minister właściwy do spraw wewnętrznych — zastępcy przewodniczącego; 3) Minister Spraw Zagranicznych; 4) Minister Koordynator Służb Specjalnych — jeżeli został powołany
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 8. 1. Przy Radzie Ministrów tworzy się Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem"
2. W skład Zespołu wchodzą: 1) Prezes Rady Ministrów — przewodniczący; 2) Minister Obrony Narodowej i minister właściwy do spraw wewnętrznych — zastępcy przewodniczącego; 3) Minister Spraw Zagranicznych; 4) Minister Koordynator Służb Specjalnych — jeżeli został powołany
Pytanie 91
Stan nadzwyczajny można wprowadzić Konstytucja Art. 228. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe:
środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej
środki konstytucyjne
środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski
środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej
Pytanie 92
Stan nadzwyczajny można wprowadzić tylko na podstawie Konstytucja Art. 228.2:
które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej wiadomości
Stan nadzwyczajny może być wprowadzony tylko na podstawie ustawy, w drodze rozporządzenia, które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej
Stan nadzwyczajny może być wprowadzony tylko na podstawie ustawy, w drodze rozporządzenia, które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej wiadomości
w drodze rozporządzenia, które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej wiadomości
Pytanie 93
Czy wiadomość o wprowadzeniu stanu nadzwyczajnego podaje się do
publicznej wiadomości?
Nie
Tak
Trudo powiedzieć
wszytskie opowiedzi są poprawne
Pytanie 94
Czy w czasie trwania klęski żywiołowej można skrócić kadencję Sejmu?Konstytucja Art. 228:
7. W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 90 dni po jego zakończeniu nie może być skrócona kadencja Sejmu, przeprowadzone referendum ogólnokrajowe, nie mogą być przeprowadzane wybory do Sejmu, Senatu, organów samorzą du terytorialnego oraz wybory Prezydenta Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu. Wybory do organów samorządu terytorialnego są możliwe tylko tam, gdzie nie został wprowadzony stan nadzwyczajny
Senatu, organów samorzą du terytorialnego oraz wybory Prezydenta Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu. Wybory do organów samorządu terytorialnego są możliwe tylko tam, gdzie nie został wprowadzony stan nadzwyczajny
7. W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 90 dni po jego zakończeniu nie może być skrócona kadencja Sejmu, przeprowadzone referendum ogólnokrajowe, nie mogą być przeprowadzane wybory do Sejmu
Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu. Wybory do organów samorządu terytorialnego są możliwe tylko tam, gdzie nie został wprowadzony stan nadzwyczajny
Pytanie 95
Który z wymienionych stanów nie jest stanem nadzwyczajnym? Art. 228:
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej.
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan
Pytanie 96
Stan wyjątkowy wprowadza Art. 230:
obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni,
W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym
W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa.
W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa