Strona 2

OWIP Część 5

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 9
Umowa licencyjna wyłączna:
wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności
może mieć formę ustną
nie wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności
Pytanie 10
Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, a licencji udzielono na czas nieoznaczony, twórca może ją wypowiedzieć z zachowaniem terminów umownych, a w ich braku:
na rok naprzód, na koniec roku kalendarzowego
na trzy miesiące naprzód, na koniec roku kalendarzowego
na pół roku naprzód, na koniec roku kalendarzowego
Pytanie 11
Licencję udzieloną na okres dłuższy niż pięć lat uważa się, po upływie tego terminu, za udzieloną:
na czas nieoznaczony
na czas określony
na czas oznaczony
Pytanie 12
Reżyser, operator obrazu, twórca adaptacji utworu literackiego, twórca stworzonych dla utworu audiowizualnego utworów muzycznych lub słowno-muzycznych oraz twórca scenariusza są:
twórcami solidarnymi
współtwórcami utworu audiowizualnego
twórcami utworu audiowizualnego
Pytanie 13
Producent utworu audiowizualnego nabywa na mocy umowy o stworzenie utworu albo umowy o wykorzystanie już istniejącego utworu:
częściowe prawa majątkowe do eksploatacji tych utworów w ramach utworu audiowizualnego jako całości
wyłączne prawa majątkowe do eksploatacji tych utworów w ramach utworu audiowizualnego jako całości
niewyłączne prawa majątkowe do eksploatacji tych utworów w ramach utworu audiowizualnego jako całości
Pytanie 14
Główny reżyser, operator obrazu, twórcy scenariusza, twórcy innych utworów literackich lub muzycznych, które stworzone zostały do utworu audiowizualnego lub w nim wykorzystane, oraz artyści wykonawcy:
są uprawnieni do wynagrodzenia stałego z tytułu wyświetlania utworu audiowizualnego w kinach
nie są uprawnieni do wynagrodzenia proporcjonalnego do wpływów z tytułu wyświetlania utworu audiowizualnego w kinach
są uprawnieni do wynagrodzenia proporcjonalnego do wpływów z tytułu wyświetlania utworu audiowizualnego w kinach
Pytanie 15
Programy komputerowe podlegają ochronie jak utwory:
muzyczne
plastyczne
literackie
Pytanie 16
Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez pracownika w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy przysługują:
organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej
pracownikom, o ile umowa nie stanowi inaczej