Strona 1

Psychologia reklamy

Pytanie 1
Stopień zaangażowania w zakup i rodzaj motywacji zakupu danego produktu,to podstawowe czynniki brane pod uwagę w przypadku następującego modelu
AIDA
FCB
ELM
DAGMAR
Pytanie 2
Zachęcenie do zakupu produktu przez bohatera to następująca technika prezentacji
scenka rodzajowa
styl życia
demonstracja
rekomendacja
Pytanie 3
Uwaga to :
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
sposób wypunktowania bądź podkreśłenia danej czynnośći w reklamie
sposób tworzenia nastroju w reklamie
środek perswazji podkreślający przejście z jednego ujęcia w drugie
Pytanie 4
Efekt reklamowy,który służy zwiększeniu szansy na zapiętanie przesłania reklamowego to :
efekt pasikonika
efekt pierszeństwa
efekt świeżości
efekt zwiększonej ekspozycji
Pytanie 5
Które z poniższych stwierdzeń nie jest przejawem stereotypu
niemiecka precyzja wykonania
hiszpański temperament nowego modelu samochodu
stworzone dla dynamicznych brunetek
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
Pytanie 6
Umiejętność czy sposób oddziaływania nadawcy na postawy lub zachowania odbiorcy to "
technika nadawania
technika dystrakcji
technika manipulacji
technika perswazji
Pytanie 7
W Polsce obowiązuje :
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
możliwość reklamy piwa z pewnymi ograniczeniami
całkowity zakaz reklamy piwa w internecie
nieograniczona możliwość reklamy piwa w prasie,telewizji,radiu i internecie
Pytanie 8
Proces tworzenia obrazowej reprezentacji kilku cech bodźca
spostrzeganie
wrażenie
percepcja
selekcja