Strona 2

Psychologia reklamy

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 9
Reklama tworząca nawyk zgodnie z modelem FCB dotyczy takich produktów jak
artykułów żywnościowych,benzyny
samochodów,domów,usług finansowych
papierosów,słodyczy, napojów chłodzących
biżuteri,kosmetyków,modnej odzieży
Pytanie 10
Jednostronne ,upraszczające wyobrażenie o jakiejś zbiorowości to
ideologia
typ idealny
tożsamość grupowa
stereotyp
Pytanie 11
Przypisywanie identycznych cech wszystkim osobom należącym do danej grupy bez uwzglenienia istniejących rzeczywistych różnic między członkami tej grupy
stereotyp
atrybucja
uprzedzenie
dyskryminacja
Pytanie 12
Trwała ocena,pozytywna lub negatywna wobec różnego rodzaju obiektów to
opinia
przekonania
perswazja
postawa
Pytanie 13
Efekt który służy do zwiększenia szansy na zwrócenie uwagi to
efekt halo
efekt pierszeństwa
efekt autoryteu
efekt zwiększonej ekspozycji
Pytanie 14
Reguła,która określa ustawienie S w nagłówkach w prasowym komunikacie reklamowym
reguła rzutu okiem
reguła czytania od lewej do prawej
reguła równowagi
reguła czytania w lini prostej
Pytanie 15
Zjawisko polegające na przeniesieniu emocji z jednego elementu przekazu na inne znajdujące się w tym przekazie reklamowym to inaczej
efekt halo
efekt pierszeństwa
efekt autorytetu
efekt lustra
Pytanie 16
Zwrócenie uwagi,zainteresowania,wzbudzenie pożądania,pobudzenia do działania to podstawowe etapy modelu
DIPADA
DAGMAR
FCB
AIDA