Test w formie fiszek Test z Ochrony własności intelektualnej.
Ilość pytań: 157
Rozwiązywany: 34269 razy
Bez zezwolenia twórcy:
c) wolno odpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego
b) wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego
a) nie wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego
b) wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego
Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych egzemplarzy utworów przez:
c) krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego
a) tylko przez jedną osobę
b) tylko przez krąg osób pozostających w związku pokrewieństwa lub powinowactwa
c) krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego
Wolno rozpowszechniać za pomocą anteny zbiorowej oraz sieci kablowej utwory nadawane przez inną organizację radiową lub telewizyjną drogą satelitarną albo naziemną, jeżeli następuje to w ramach równoczesnego, integralnego i nieodpłatnego rozpowszechniania programów radiowych lub telewizyjnych i przeznaczone jest do oznaczonego grona odbiorców znajdujących się:
b) w jednym budynku lub w domach jednorodzinnych obejmujących do 50 gospodarstw domowych
a) tylko w jednym budynku
c) w jednym budynku lub w domach jednorodzinnych obejmujących do 100 gospodarstw domowych
b) w jednym budynku lub w domach jednorodzinnych obejmujących do 50 gospodarstw domowych
Jeżeli urządzenia służące do odbioru programu radiowego lub telewizyjnego umieszczone w miejscu ogólnie dostępnym służą do odbierania nadawanych utworów, to ich posiadacze:
a) mogą je nieodpłatnie odbierać, jeżeli nie łączy się z tym osiąganie korzyści majątkowych
c) mogą je nieodpłatnie odbierać, jeżeli łączy się z tym osiąganie korzyści majątkowych
b) nie mogą ich nieodpłatnie odbierać
a) mogą je nieodpłatnie odbierać, jeżeli nie łączy się z tym osiąganie korzyści majątkowych
Już rozpowszechnione sprawozdania o aktualnych wydarzeniach:
a) wolno odpłatnie rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie, radiu i telewizji
c) wolno nieodpłatnie rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie, radiu i telewizji
b) wolno nieodpłatnie rozpowszechniać w celach informacyjnych tylko w prasie
a) wolno odpłatnie rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie, radiu i telewizji
W sprawozdaniach o aktualnych wydarzeniach:
a) wolno przytaczać utwory udostępniane podczas tych wydarzeń
b) nie wolno przytaczać utworów udostępnianych podczas tych wydarzeń
c) wolno przytaczać utwory udostępniane podczas tych wydarzeń za zgodą autorów tych sprawozdań
a) wolno przytaczać utwory udostępniane podczas tych wydarzeń
Instytucje naukowe i oświatowe w celach dydaktycznych lub prowadzenia własnych badań:
a) nie mogą korzystać z rozpowszechnionych utworów w oryginale i w tłumaczeniu oraz sporządzać w tym celu egzemplarze fragmentów rozpowszechnionego utworu
c) mogą korzystać z rozpowszechnionych utworów tylko w oryginale oraz sporządzać w tym celu egzemplarze fragmentów rozpowszechnionego utworu
b) mogą korzystać z rozpowszechnionych utworów w oryginale i w tłumaczeniu oraz sporządzać w tym celu egzemplarze fragmentów rozpowszechnionego utworu
b) mogą korzystać z rozpowszechnionych utworów w oryginale i w tłumaczeniu oraz sporządzać w tym celu egzemplarze fragmentów rozpowszechnionego utworu
W zakresie uzasadnionym wyjaśnianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami gatunku twórczości:
b) nie wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywków rozpowszechnionych utworów lub drobnych utworów w całości
a) wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość tylko urywki rozpowszechnionych utworów
c) wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości
c) wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości
W celach dydaktycznych i naukowych
b) wolno zamieszczać w podręcznikach i wypisach rozpowszechnione drobne utwory lub fragmenty większych utworów
c) wolno zamieszczać w podręcznikach i wypisach rozpowszechnione tylko fragmenty większych utworów
a) nie wolno zamieszczać w podręcznikach i wypisach rozpowszechnionych drobnych utworów lub fragmentów większych utworów
b) wolno zamieszczać w podręcznikach i wypisach rozpowszechnione drobne utwory lub fragmenty większych utworów
Podczas ceremonii religijnych, imprez szkolnych i akademickich lub oficjalnych uroczystości państwowych, jeżeli nie łączy się z tym osiąganie pośrednio lub bezpośrednio korzyści majątkowych i artyści wykonawcy nie otrzymują wynagrodzenia:
c) wolno nieodpłatnie wykonywać nie rozpowszechnione utwory
a) wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie rozpowszechnione utwory
b) nie wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie rozpowszechnionych utworów
a) wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie rozpowszechnione utwory
Z już rozpowszechnionych utworów dla dobra osób niepełnosprawnych, jeżeli to korzystanie odnosi się bezpośrednio do ich upośledzenia, nie ma zarobkowego charakteru i jest podejmowane w rozmiarze wynikającym z natury upośledzenia:
c) wolno nieodpłatnie korzystać
a) nie wolno korzystać
b) wolno odpłatnie korzystać
c) wolno nieodpłatnie korzystać
Z utworów w związku z prezentacją lub naprawą sprzętu:
c) wolno odpłatnie korzystać
b) nie wolno korzystać
a) wolno nieodpłatnie korzystać
a) wolno nieodpłatnie korzystać
Z utworu w postaci obiektu budowlanego, jego rysunku, planu lub innego ustalenia, w celu odbudowy lub remontu obiektu budowlanego:
a) nie wolno korzystać
b) wolno korzystać
c) można korzystać za zgodą autora utworu
b) wolno korzystać
Można korzystać z utworów w granicach dozwolonego użytku:
b) bez konieczności spełnienia jakichkolwiek warunków
c) pod warunkiem wymienienia tylko źródła
a) pod warunkiem wymienienia imienia i nazwiska twórcy oraz źródła
a) pod warunkiem wymienienia imienia i nazwiska twórcy oraz źródła
Autorskie prawa majątkowe gasną z upływem lat:
b) siedemdziesięciu od śmierci twórcy
c) osiemdziesięciu od śmierci twórcy
a) pięćdziesięciu od śmierci twórcy
b) siedemdziesięciu od śmierci twórcy
Autorskie prawa majątkowe w odniesieniu do utworów współautorskich gasną z upływem lat:
a) pięćdziesięciu od śmierci współtwórcy, który przeżył pozostałych
b) siedemdziesięciu od śmierci współtwórcy, który przeżył pozostałych
c) osiemdziesięciu od śmierci współtwórcy, który przeżył pozostałych
b) siedemdziesięciu od śmierci współtwórcy, który przeżył pozostałych
Autorskie prawa majątkowe w odniesieniu do utworu audiowizualnego gasną z upływem lat:
b) pięćdziesięciu od śmierci najpóźniej zmarłej z wymienionych osób: głównego reżysera, autora scenariusza, autora dialogów, kompozytora muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego
a) czterdziestu od śmierci najpóźniej zmarłej z wymienionych osób: głównego reżysera, autora scenariusza, autora dialogów, kompozytora muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego
c) siedemdziesięciu od śmierci najpóźniej zmarłej z wymienionych osób: głównego reżysera, autora scenariusza, autora dialogów, kompozytora muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego
c) siedemdziesięciu od śmierci najpóźniej zmarłej z wymienionych osób: głównego reżysera, autora scenariusza, autora dialogów, kompozytora muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego
Czas trwania autorskich praw majątkowych:
b) liczy się daty kiedy nastąpiło zdarzenie, od którego zaczyna się bieg terminów
c) nie liczy się w latach pełnych następujących po roku, w którym nastąpiło zdarzenie, od którego zaczyna się bieg terminów
a) liczy się w latach pełnych następujących po roku, w którym nastąpiło zdarzenie, od którego zaczyna się bieg terminów
a) liczy się w latach pełnych następujących po roku, w którym nastąpiło zdarzenie, od którego zaczyna się bieg terminów
Producenci lub wydawcy egzemplarzy utworów literackich, muzycznych, plastycznych, fotograficznych i kartograficznych, nie korzystających z ochrony autorskich praw majątkowych, są obowiązani do przekazywania na rzecz Funduszu Promocji Twórczości wpłaty wynoszącej
od 3 % do 7 % wpływów brutto ze sprzedaży egzemplarzy tych utworów
od 5 % do 8 % wpływów brutto ze sprzedaży egzemplarzy tych utworów
od 5 % do 8 % wpływów brutto ze sprzedaży egzemplarzy tych utworów
Autorskie prawa majątkowe:
a) mogą przejść na inne osoby tylko na podstawie umowy
b) mogą przejść na inne osoby w drodze dziedziczenia lub na podstawie umowy
c) mogą przejść na inne osoby tylko na podstawie dziedziczenia
b) mogą przejść na inne osoby w drodze dziedziczenia lub na podstawie umowy