Fiszki

OWI

Test w formie fiszek Test z Ochrony własności intelektualnej.
Ilość pytań: 157 Rozwiązywany: 34277 razy
Nabywca autorskich praw majątkowych:
c) może przenieść je na inne osoby, ale przez okres jednego roku
a) może przenieść je na inne osoby
b) nie może przenosić ich na inne osoby
a) może przenieść je na inne osoby
Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa o korzystanie z utworu nazywana jest:
b) licencją
c) homologacją
a) koncesją
b) licencją
Jeżeli autorskie prawa majątkowe jednego ze współtwórców miałyby przypaść Skarbowi Państwa jako spadkobiercy ustawowemu, część ta przechodzi na:
c) ministerstwa ds. kultury i sztuki
b) rzecz organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
a) pozostałych przy życiu współtwórców lub ich następców prawnych, stosownie do wielkości ich udziałów
a) pozostałych przy życiu współtwórców lub ich następców prawnych, stosownie do wielkości ich udziałów
Jeżeli z umowy nie wynika, że przeniesienie autorskich praw majątkowych lub udzielenie licencji nastąpiło nieodpłatnie:
c) twórcy może przysługiwać prawo do wynagrodzenia
b) twórcy przysługuje prawo do wynagrodzenia
a) twórcy nie przysługuje prawo do wynagrodzenia
b) twórcy przysługuje prawo do wynagrodzenia
W razie rażącej dysproporcji między wynagrodzeniem twórcy a korzyściami nabywcy autorskich praw majątkowych lub licencjobiorcy, twórca
b) żądać stosownego podwyższenia wynagrodzenia przez organizację zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
c) może żądać stosownego podwyższenia wynagrodzenia przez sąd
a) nie ma prawa żądać stosownego podwyższenia wynagrodzenia przez sąd
c) może żądać stosownego podwyższenia wynagrodzenia przez sąd
Mimo że w umowie postanowiono o przeniesieniu całości autorskich praw majątkowych twórca:
b) nie ma prawa zezwalać na wykonywanie zależnego prawa autorskiego
c) może zwrócić się do organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi z prośbą o rozstrzygnięcie
a) zachowuje wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego
a) zachowuje wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego
Jednostronne obniżenie ceny sprzedaży egzemplarzy przed upływem roku od przystąpienia do rozpowszechniania utworu:
a) wpływa na wysokość wynagrodzenia
b) nie wpływa na wysokość wynagrodzenia
b) nie wpływa na wysokość wynagrodzenia
Wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i remitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu:
c) stanowią odrębne pola wykorzystania
a) stanowią odrębne pola eksploatacji
b) nie stanowią odrębnych pół eksploatacji
a) stanowią odrębne pola eksploatacji
Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, przeniesienie własności egzemplarza utworu:
a) powoduje przejście autorskich praw majątkowych do utworu
c) nie powoduje przejścia autorskich praw majątkowych do utworu
b) powoduje przejście autorskich praw osobistych do utworu
c) nie powoduje przejścia autorskich praw majątkowych do utworu
Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych:
c) może mieć formę ustną
b) wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności
a) nie wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności
b) wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności
Twórca jest obowiązany dostarczyć utwór w terminie określonym w umowie, a jeżeli termin nie został oznaczony:
c) po upływie 3 miesięcy od ukończenia utworu
a) niezwłocznie po ukończeniu utworu
b) po upływie 1 miesiąca od ukończenia utworu
a) niezwłocznie po ukończeniu utworu
Jeżeli twórca nie dostarczył utworu w przewidzianym terminie, zamawiający może wyznaczyć twórcy odpowiedni dodatkowy termin z zagrożeniem odstąpienia od umowy, a po jego bezskutecznym upływie:
c) może wyznaczyć kwotę odszkodowania
a) nie może od umowy odstąpić
b) może od umowy odstąpić
b) może od umowy odstąpić
Jeżeli zamówiony utwór ma usterki, zamawiający może wyznaczyć twórcy odpowiedni termin do ich usunięcia, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić lub:
a) żądać odpowiedniego obniżenia umówionego wynagrodzenia
b) żądać przeproszenia
c) żądać zadośćuczynienia za doznaną krzywdę
a) żądać odpowiedniego obniżenia umówionego wynagrodzenia
Jeżeli twórca nie usunął w terminie usterek, a zamawiające odstąpił od umowy, to ma on prawo do części zapłaconego wynagrodzenia, jednak nie wyższego niż:
b) 30 % umówionej ceny
a) 25 % umówionej ceny
c) 50 % umówionej ceny
a) 25 % umówionej ceny
Jeżeli utwór ma wady prawne, zamawiający może od umowy odstąpić i:
b) żądać naprawienia poniesionej szkody
c) żądać przeprosin
a) żądać zadośćuczynienia
b) żądać naprawienia poniesionej szkody
Jeżeli nabywca autorskich praw majątkowych lub licencjobiorca, który zobowiązał się do rozpowszechniania utworu, nie przystąpi do rozpowszechniania w umówionym terminie, a w jego braku - w ciągu dwóch lat od przyjęcia utworu, twórca może odstąpić od umowy lub ją wypowiedzieć i domagać się naprawienia szkody po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu, nie krótszego niż:
a) sześć miesięcy
c) 2 lata
a) sześć miesięcy
Jeżeli wskutek okoliczności, za które nabywca lub licencjobiorca ponosi odpowiedzialność, utwór nie został udostępniony publiczności, twórca może się domagać, zamiast naprawienia poniesionej szkody:
a) podwójnego wynagrodzenia w stosunku do określonego w umowie o rozpowszechnienie utworu
c) pięciokrotnego wynagrodzenia w stosunku do określonego w umowie o rozpowszechnienie utworu
a) podwójnego wynagrodzenia w stosunku do określonego w umowie o rozpowszechnienie utworu
Jeżeli publiczne udostępnienie utworu następuje w nieodpowiedniej formie albo ze zmianami, którym twórca mógłby słusznie się sprzeciwić, może on po bezskutecznym wezwaniu do zaniechania naruszenia:
c) tylko wypowiedzieć umowę
b) odstąpić od umowy lub ją wypowiedzieć
a) tylko odstąpić od umowy
b) odstąpić od umowy lub ją wypowiedzieć
Korzystający z utworu:
b) nie jest obowiązany umożliwić twórcy przed rozpowszechnieniem utworu przeprowadzenie nadzoru autorskiego
a) jest obowiązany umożliwić twórcy przed rozpowszechnieniem utworu przeprowadzenie nadzoru autorskiego
c) jest obowiązany umożliwić twórcy po rozpowszechnieniu utworu przeprowadzenie nadzoru autorskiego
a) jest obowiązany umożliwić twórcy przed rozpowszechnieniem utworu przeprowadzenie nadzoru autorskiego
Jeżeli twórca nie przeprowadzi nadzoru autorskiego w odpowiednim terminie, uważa się, że:
b) wyraził zgodę na rozpowszechnianie utworu
a) nie wyraził zgody na rozpowszechnianie utworu
c) wyraził zgodę na przeniesienie praw autorskich osobistych
b) wyraził zgodę na rozpowszechnianie utworu