Formularz kontaktowy
Memorizer+

Wykup dostęp

Ta funkcja jest dostępna dla użytkowników, którzy wykupili plan Memorizer+

Fiszki

Mikroekonomia - elastyczność popytu i podaży

Test w formie fiszek Test ze znajomości Mikroekonomii. Materiał dla studentów. WSZIB tylko w 1 pytaniu występuje więcej niż 1 odpowiedź, reszta JEDNOKROTNEGO WYBORU
Ilość pytań: 31 Rozwiązywany: 14179 razy
Jak wykazują empiryczne szacunki, popyt na kawę określonej marki jest wysoko nieelastyczny. Jak reagują przychody hurtowni kawy po 10 % zmianie jej ceny ?
b. wzrost ceny wywołuje wzrost obrotów,
d. spadek ceny wywołuje spadek obrotów,
e. spadek ceny wywołuje wzrost obrotów.
a. wzrost ceny nie ma wpływu na obroty hurtowni,
c. wzrost ceny wywołuje spadek obrotów,
b. wzrost ceny wywołuje wzrost obrotów,
d. spadek ceny wywołuje spadek obrotów,
Jak wykazują empiryczne szacunki, popyt na kawę określonej marki jest wysoko nieelastyczny. Jak reagują przychody hurtowni kawy po 10 % zmianie jej ceny ?
b. wzrost ceny wywołuje wzrost obrotów,
d. spadek ceny wywołuje spadek obrotów,
e. spadek ceny wywołuje wzrost obrotów.
a. wzrost ceny nie ma wpływu na obroty hurtowni,
c. wzrost ceny wywołuje spadek obrotów,
Jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej podaży wynosi 0,2, to gdy wzrośnie cena:
a. wielkość podaży wzrośnie ale wolniej niż cena,
d. wielkość podaży rośnie dwa razy wolniej niż cena.
b. wielkość podaży rośnie w tym samym stopniu co cena,
c. wielkość podaży rośnie, ale szybciej niż cena,
a. wielkość podaży wzrośnie ale wolniej niż cena,
Jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej podaży wynosi 0,2, to gdy wzrośnie cena:
a. wielkość podaży wzrośnie ale wolniej niż cena,
d. wielkość podaży rośnie dwa razy wolniej niż cena.
b. wielkość podaży rośnie w tym samym stopniu co cena,
c. wielkość podaży rośnie, ale szybciej niż cena,
Wskaźnik elastyczności cenowej popytu=0 oznacza:
c. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany ceny,
b. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian ceny,
a. wielkość popytu zmienia się wprost proporcjonalnie do zmian ceny,
d. wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany ceny.
b. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian ceny,
Wskaźnik elastyczności cenowej popytu=0 oznacza:
c. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany ceny,
b. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian ceny,
a. wielkość popytu zmienia się wprost proporcjonalnie do zmian ceny,
d. wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany ceny.
Co możesz powiedzieć o zależności dobra A i B jeżeli po wzroście ceny dobra A z 10 do 12 zł, wzrosły zakupy dobra B ze 100 do 115 sztuk:
d. dobra niezależne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest bliski 1.
b. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest dodatni,
c. dobra komplementarne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
a. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
b. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest dodatni,
Co możesz powiedzieć o zależności dobra A i B jeżeli po wzroście ceny dobra A z 10 do 12 zł, wzrosły zakupy dobra B ze 100 do 115 sztuk:
d. dobra niezależne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest bliski 1.
b. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest dodatni,
c. dobra komplementarne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
a. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
Wskaźnik elastyczności dochodowej popytu przyjmuje wartości:
c. dodatnie lub 0,
a. od 0 do nieskończoności
b. od 0 do 1,
d. dodatnie lub ujemne.
d. dodatnie lub ujemne.
Wskaźnik elastyczności dochodowej popytu przyjmuje wartości:
c. dodatnie lub 0,
a. od 0 do nieskończoności
b. od 0 do 1,
d. dodatnie lub ujemne.
Producent pralek obniża cenę na pralki Frania o 8% a ilość sprzedawanych pralek wzrasta o 6%. Elastyczność cenowa popytu na pralki jest:
a. większa od 1,
c. mniejsza od 1,
d. nie można tego określić.
b. równa 1,
c. mniejsza od 1,
Producent pralek obniża cenę na pralki Frania o 8% a ilość sprzedawanych pralek wzrasta o 6%. Elastyczność cenowa popytu na pralki jest:
a. większa od 1,
c. mniejsza od 1,
d. nie można tego określić.
b. równa 1,
Empiryczne szacunki wskazują. że współczynnik cenowej elastyczności popytu na usługi radiowo-telewizyjne wynosi 1,1. W związku, z tym. Podniesienie opłat z tytułu abonamentu telewizyjnego a. najprawdopodobniej spowoduje, że:
b. wzrośnie liczba osób opłacających abonament,
c. przychody telewizji, w zasadzie pozostaną bez zmian, szefowie telewizji mogą maksymalizować zyski drogą podwyższania cen.
a. spadnie popyt na telewizory,
b. wzrośnie liczba osób opłacających abonament,
Empiryczne szacunki wskazują. że współczynnik cenowej elastyczności popytu na usługi radiowo-telewizyjne wynosi 1,1. W związku, z tym. Podniesienie opłat z tytułu abonamentu telewizyjnego a. najprawdopodobniej spowoduje, że:
b. wzrośnie liczba osób opłacających abonament,
c. przychody telewizji, w zasadzie pozostaną bez zmian, szefowie telewizji mogą maksymalizować zyski drogą podwyższania cen.
a. spadnie popyt na telewizory,
eli popyt jest nieelastyczny, a cena dobra wzrosła, to przychody całkowite firm:
c. pozostaną bez zmian,
b. spadną,
d. żadna z powyższych.
a. wzrosną,
a. wzrosną,
eli popyt jest nieelastyczny, a cena dobra wzrosła, to przychody całkowite firm:
c. pozostaną bez zmian,
b. spadną,
d. żadna z powyższych.
a. wzrosną,
Jeżeli elastyczność cenowa podaży wynosi 0,5 a cena wzrasta o 10%, to:
a. wielkość podaży wzrośnie o 0,5%,
b. wielkość podaży wzrośnie o 5%,
d. podaż zmaleje o 5%.
c. podaż zmaleje o 0,5%,
b. wielkość podaży wzrośnie o 5%,
Jeżeli elastyczność cenowa podaży wynosi 0,5 a cena wzrasta o 10%, to:
a. wielkość podaży wzrośnie o 0,5%,
b. wielkość podaży wzrośnie o 5%,
d. podaż zmaleje o 5%.
c. podaż zmaleje o 0,5%,
Jeżeli konsumenci wydają mniej na produkt po spadku jego ceny, to:
a. popyt jest elastyczny,
b. popyt jest neutralny,
c. popyt jest nieelastyczny,
d. popyt jest sztywny.
c. popyt jest nieelastyczny,
Jeżeli konsumenci wydają mniej na produkt po spadku jego ceny, to:
a. popyt jest elastyczny,
b. popyt jest neutralny,
c. popyt jest nieelastyczny,
d. popyt jest sztywny.
Jaka nastąpi zmiana w popycie na patisony w puszce, jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na patisony wynosi 1,6 a cen wzrosła o 20 %.
a. nastąpi wzrost popytu o 32 %,
b. nastąpi spadek popytu o 32 %,
d. nastąpi wzrost wielkości popytu o 32 %.
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 32 %,
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 32 %,
Jaka nastąpi zmiana w popycie na patisony w puszce, jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na patisony wynosi 1,6 a cen wzrosła o 20 %.
a. nastąpi wzrost popytu o 32 %,
b. nastąpi spadek popytu o 32 %,
d. nastąpi wzrost wielkości popytu o 32 %.
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 32 %,
Co możesz powiedzieć o elastyczności popytu na aparaty fotograficzne marki AMI jeżeli po spadku ich ceny o 25 % zarejestrowano wzrost sprzedaży 0,5 %:
c. popyt cenowo nieelastyczny,
d. popyt cenowo proporcjonalny.
b. popyt krzyżowo elastyczny,
a. popyt cenowo elastyczny,
c. popyt cenowo nieelastyczny,
Co możesz powiedzieć o elastyczności popytu na aparaty fotograficzne marki AMI jeżeli po spadku ich ceny o 25 % zarejestrowano wzrost sprzedaży 0,5 %:
c. popyt cenowo nieelastyczny,
d. popyt cenowo proporcjonalny.
b. popyt krzyżowo elastyczny,
a. popyt cenowo elastyczny,
Elastyczność mieszana popytu ma wartość dodatnią. Świadczy to o tym, iż: analizowane dobra mogą być :
a. komplementarne,
d. Giffena
c. niezależne,
b. substytucyjne,
b. substytucyjne,
Elastyczność mieszana popytu ma wartość dodatnią. Świadczy to o tym, iż: analizowane dobra mogą być :
a. komplementarne,
d. Giffena
c. niezależne,
b. substytucyjne,
Jeżeli dochodowa elastyczność popytu na czekoladę wynosi 2, to wielkość popytu zmienia się:
a. w tym samym kierunku co dochód, ale w większym stopniu,
c. w odwrotnym kierunku niż dochód,
d. w tym samym kierunku co dochód i w tym samym stopniu.
b. w tym samym kierunku co dochód, ale w mniejszym stopniu,
a. w tym samym kierunku co dochód, ale w większym stopniu,
Jeżeli dochodowa elastyczność popytu na czekoladę wynosi 2, to wielkość popytu zmienia się:
a. w tym samym kierunku co dochód, ale w większym stopniu,
c. w odwrotnym kierunku niż dochód,
d. w tym samym kierunku co dochód i w tym samym stopniu.
b. w tym samym kierunku co dochód, ale w mniejszym stopniu,
Jaka nastąpi zmiana w popycie na ananasy w puszce, jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na ananasy wynosi 1,6 a cena wzrosła o 30 %:
b. nastąpi spadek popytu o 48 %,
a. nastąpi wzrost popytu o 48 %,
d. nastąpi wzrost wielkości popytu o 48 %.
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 48 %,
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 48 %,
Jaka nastąpi zmiana w popycie na ananasy w puszce, jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na ananasy wynosi 1,6 a cena wzrosła o 30 %:
b. nastąpi spadek popytu o 48 %,
a. nastąpi wzrost popytu o 48 %,
d. nastąpi wzrost wielkości popytu o 48 %.
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 48 %,
Badania empiryczne wskazują, iż popyt na sprzęt gosp. domowego (AGD) charakteryzuje się współczynnikiem elastyczności cenowej wynoszącym ok. 1.6. Chcąc zwiększyć przychody ze sprzedaży, producenci AGD powinni stosować strategię:
b. stabilnych cen;
c. obniżania cen;
d. żadna z powyższych.
a. podnoszenia cen;
c. obniżania cen;
Badania empiryczne wskazują, iż popyt na sprzęt gosp. domowego (AGD) charakteryzuje się współczynnikiem elastyczności cenowej wynoszącym ok. 1.6. Chcąc zwiększyć przychody ze sprzedaży, producenci AGD powinni stosować strategię:
b. stabilnych cen;
c. obniżania cen;
d. żadna z powyższych.
a. podnoszenia cen;
Jeżeli stwierdzono, ze wskaźnik elastyczności cenowej popytu na coca-colę jest mniejszy od 1 to oznacza to, że:
d. wielkość popytu zmienia się proporcjonalnie do zmian w cenie.
b. wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany w cenie,
c. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian cen,
a. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany w cenie,
a. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany w cenie,
Jeżeli stwierdzono, ze wskaźnik elastyczności cenowej popytu na coca-colę jest mniejszy od 1 to oznacza to, że:
d. wielkość popytu zmienia się proporcjonalnie do zmian w cenie.
b. wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany w cenie,
c. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian cen,
a. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany w cenie,
Jeżeli konsumenci wydają więcej na produkt po spadku jego ceny, to:
b. popyt jest neutralny,
c. popyt jest nieelastyczny,
d. popyt jest sztywny.
a. popyt jest elastyczny,
a. popyt jest elastyczny,
Jeżeli konsumenci wydają więcej na produkt po spadku jego ceny, to:
b. popyt jest neutralny,
c. popyt jest nieelastyczny,
d. popyt jest sztywny.
a. popyt jest elastyczny,
Wskaźnik elastyczności cenowej popytu szynki w sklepie Agrofirma wynosi 1,2. Ponieważ wielkość popytu na szynkę jest dość wysoka kierownik sklepu chce uzyskać większy przychód ze sprzedaży szynki i postanawia zwiększyć ceny o 10%. Wskaż, czy po podwyżce cen
a. zwiększy przychód,
c. zmniejszy przychód i zwiększy ilość sprzedaży,
d. zmniejszy przychód i ilość sprzedaży.
b. zwiększy przychód i ilość sprzedaży,
d. zmniejszy przychód i ilość sprzedaży.
Wskaźnik elastyczności cenowej popytu szynki w sklepie Agrofirma wynosi 1,2. Ponieważ wielkość popytu na szynkę jest dość wysoka kierownik sklepu chce uzyskać większy przychód ze sprzedaży szynki i postanawia zwiększyć ceny o 10%. Wskaż, czy po podwyżce cen
a. zwiększy przychód,
c. zmniejszy przychód i zwiększy ilość sprzedaży,
d. zmniejszy przychód i ilość sprzedaży.
b. zwiększy przychód i ilość sprzedaży,
Przy cenie 1,6 zł za 1 butelkę piwa klient kupował tygodniowo 10 butelek tego napoju. Ile będzie on kupował piwa gdy cena wzrośnie do 1,76 zł za butelkę, jeżeli wiadomo, że wskaźnik elastyczności popytu na piwo wynosi 1.
b. 10 butelek,
a. 9 butelek,
c. 11 butelek,
d. 20 butelek.
a. 9 butelek,
Przy cenie 1,6 zł za 1 butelkę piwa klient kupował tygodniowo 10 butelek tego napoju. Ile będzie on kupował piwa gdy cena wzrośnie do 1,76 zł za butelkę, jeżeli wiadomo, że wskaźnik elastyczności popytu na piwo wynosi 1.
b. 10 butelek,
a. 9 butelek,
c. 11 butelek,
d. 20 butelek.
Memorizer.pl

Cześć!

Wykryliśmy, że blokujesz reklamy na naszej stronie.

Reklamy, jak zapewne wiesz, pozwalają na utrzymanie i rozwój serwisu. W związku z tym prosimy Cię o ich odblokowanie by móc kontynuować naukę.

Wyłącz bloker reklam a następnie
Kliknij aby przeładować stronę
lub
Subskrybuj Memorizer+