Fiszki

Mikroekonomia - elastyczność popytu i podaży

Test w formie fiszek Test ze znajomości Mikroekonomii. Materiał dla studentów. WSZIB tylko w 1 pytaniu występuje więcej niż 1 odpowiedź, reszta JEDNOKROTNEGO WYBORU
Ilość pytań: 31 Rozwiązywany: 12147 razy
Jak wykazują empiryczne szacunki, popyt na kawę określonej marki jest wysoko nieelastyczny. Jak reagują przychody hurtowni kawy po 10 % zmianie jej ceny ?
d. spadek ceny wywołuje spadek obrotów,
e. spadek ceny wywołuje wzrost obrotów.
c. wzrost ceny wywołuje spadek obrotów,
a. wzrost ceny nie ma wpływu na obroty hurtowni,
b. wzrost ceny wywołuje wzrost obrotów,
d. spadek ceny wywołuje spadek obrotów,
b. wzrost ceny wywołuje wzrost obrotów,
Jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej podaży wynosi 0,2, to gdy wzrośnie cena:
b. wielkość podaży rośnie w tym samym stopniu co cena,
a. wielkość podaży wzrośnie ale wolniej niż cena,
c. wielkość podaży rośnie, ale szybciej niż cena,
d. wielkość podaży rośnie dwa razy wolniej niż cena.
a. wielkość podaży wzrośnie ale wolniej niż cena,
Wskaźnik elastyczności cenowej popytu=0 oznacza:
d. wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany ceny.
b. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian ceny,
a. wielkość popytu zmienia się wprost proporcjonalnie do zmian ceny,
c. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany ceny,
b. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian ceny,
Co możesz powiedzieć o zależności dobra A i B jeżeli po wzroście ceny dobra A z 10 do 12 zł, wzrosły zakupy dobra B ze 100 do 115 sztuk:
a. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
b. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest dodatni,
d. dobra niezależne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest bliski 1.
c. dobra komplementarne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
b. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest dodatni,
Wskaźnik elastyczności dochodowej popytu przyjmuje wartości:
d. dodatnie lub ujemne.
b. od 0 do 1,
c. dodatnie lub 0,
a. od 0 do nieskończoności
d. dodatnie lub ujemne.
Producent pralek obniża cenę na pralki Frania o 8% a ilość sprzedawanych pralek wzrasta o 6%. Elastyczność cenowa popytu na pralki jest:
a. większa od 1,
c. mniejsza od 1,
b. równa 1,
d. nie można tego określić.
c. mniejsza od 1,
Empiryczne szacunki wskazują. że współczynnik cenowej elastyczności popytu na usługi radiowo-telewizyjne wynosi 1,1. W związku, z tym. Podniesienie opłat z tytułu abonamentu telewizyjnego a. najprawdopodobniej spowoduje, że:
a. spadnie popyt na telewizory,
c. przychody telewizji, w zasadzie pozostaną bez zmian, szefowie telewizji mogą maksymalizować zyski drogą podwyższania cen.
b. wzrośnie liczba osób opłacających abonament,
b. wzrośnie liczba osób opłacających abonament,
eli popyt jest nieelastyczny, a cena dobra wzrosła, to przychody całkowite firm:
d. żadna z powyższych.
b. spadną,
a. wzrosną,
c. pozostaną bez zmian,
a. wzrosną,
Jeżeli elastyczność cenowa podaży wynosi 0,5 a cena wzrasta o 10%, to:
b. wielkość podaży wzrośnie o 5%,
d. podaż zmaleje o 5%.
c. podaż zmaleje o 0,5%,
a. wielkość podaży wzrośnie o 0,5%,
b. wielkość podaży wzrośnie o 5%,
Jeżeli konsumenci wydają mniej na produkt po spadku jego ceny, to:
d. popyt jest sztywny.
a. popyt jest elastyczny,
b. popyt jest neutralny,
c. popyt jest nieelastyczny,
c. popyt jest nieelastyczny,
Jaka nastąpi zmiana w popycie na patisony w puszce, jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na patisony wynosi 1,6 a cen wzrosła o 20 %.
d. nastąpi wzrost wielkości popytu o 32 %.
a. nastąpi wzrost popytu o 32 %,
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 32 %,
b. nastąpi spadek popytu o 32 %,
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 32 %,
Co możesz powiedzieć o elastyczności popytu na aparaty fotograficzne marki AMI jeżeli po spadku ich ceny o 25 % zarejestrowano wzrost sprzedaży 0,5 %:
a. popyt cenowo elastyczny,
d. popyt cenowo proporcjonalny.
b. popyt krzyżowo elastyczny,
c. popyt cenowo nieelastyczny,
c. popyt cenowo nieelastyczny,
Elastyczność mieszana popytu ma wartość dodatnią. Świadczy to o tym, iż: analizowane dobra mogą być :
d. Giffena
c. niezależne,
a. komplementarne,
b. substytucyjne,
b. substytucyjne,
Jeżeli dochodowa elastyczność popytu na czekoladę wynosi 2, to wielkość popytu zmienia się:
b. w tym samym kierunku co dochód, ale w mniejszym stopniu,
d. w tym samym kierunku co dochód i w tym samym stopniu.
a. w tym samym kierunku co dochód, ale w większym stopniu,
c. w odwrotnym kierunku niż dochód,
a. w tym samym kierunku co dochód, ale w większym stopniu,
Jaka nastąpi zmiana w popycie na ananasy w puszce, jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na ananasy wynosi 1,6 a cena wzrosła o 30 %:
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 48 %,
b. nastąpi spadek popytu o 48 %,
d. nastąpi wzrost wielkości popytu o 48 %.
a. nastąpi wzrost popytu o 48 %,
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 48 %,
Badania empiryczne wskazują, iż popyt na sprzęt gosp. domowego (AGD) charakteryzuje się współczynnikiem elastyczności cenowej wynoszącym ok. 1.6. Chcąc zwiększyć przychody ze sprzedaży, producenci AGD powinni stosować strategię:
a. podnoszenia cen;
b. stabilnych cen;
d. żadna z powyższych.
c. obniżania cen;
c. obniżania cen;
Jeżeli stwierdzono, ze wskaźnik elastyczności cenowej popytu na coca-colę jest mniejszy od 1 to oznacza to, że:
d. wielkość popytu zmienia się proporcjonalnie do zmian w cenie.
a. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany w cenie,
b. wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany w cenie,
c. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian cen,
a. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany w cenie,
Jeżeli konsumenci wydają więcej na produkt po spadku jego ceny, to:
d. popyt jest sztywny.
b. popyt jest neutralny,
a. popyt jest elastyczny,
c. popyt jest nieelastyczny,
a. popyt jest elastyczny,
Wskaźnik elastyczności cenowej popytu szynki w sklepie Agrofirma wynosi 1,2. Ponieważ wielkość popytu na szynkę jest dość wysoka kierownik sklepu chce uzyskać większy przychód ze sprzedaży szynki i postanawia zwiększyć ceny o 10%. Wskaż, czy po podwyżce cen
d. zmniejszy przychód i ilość sprzedaży.
c. zmniejszy przychód i zwiększy ilość sprzedaży,
b. zwiększy przychód i ilość sprzedaży,
a. zwiększy przychód,
d. zmniejszy przychód i ilość sprzedaży.
Przy cenie 1,6 zł za 1 butelkę piwa klient kupował tygodniowo 10 butelek tego napoju. Ile będzie on kupował piwa gdy cena wzrośnie do 1,76 zł za butelkę, jeżeli wiadomo, że wskaźnik elastyczności popytu na piwo wynosi 1.
c. 11 butelek,
b. 10 butelek,
a. 9 butelek,
d. 20 butelek.
a. 9 butelek,

Powiązane tematy

#wszib #mikro #mikroekonomia

Inne tryby