Fiszki

egzamin inz wggios

Test w formie fiszek zimop/gospwod/sip/grunty
Ilość pytań: 120 Rozwiązywany: 11142 razy
Dobry stan chemiczny wód podziemnych oznacza, że:
stężenia związków chemicznych rozpuszczonych w wodzie i przewodność elektrolityczna właściwa wody nie wykazują efektów intruzji wód słonych, nie przekraczają norm jakości wody oraz nie mogą pogorszyć dla stanu ekologicznego środowiska
stężenia związków chemicznych rozpuszczonych w wodzie nie wykazują efektów intruzji wód słonych, nie przekraczają norm jakości wody oraz nie mogą pogorszyć dla stanu ekologicznego środowiska
stężenia związków chemicznych rozpuszczonych w wodzie nie przekraczają norm jakości wody oraz nie mogą pogorszyć stanu ekologicznego środowiska
stężenia związków chemicznych rozpuszczonych w wodzie i przewodność elektrolityczna właściwa wody nie wykazują efektów intruzji wód słonych, nie przekraczają norm jakości wody oraz nie mogą pogorszyć dla stanu ekologicznego środowiska
Stan wód powierzchniowych jest to:
stan oparty o elementy biologiczne jakości wód i elementy hydromorfologiczne jakości wód wspierające elementy biologiczne
wyrażenie stanu części wód powierzchniowych, określone na podstawie ich stanu ekologicznego i stanu
określenie jakości struktury i funkcjonowania całokształtu ekosystemu wodnego związanego z wodami powierzchniowymi, ustalone zgodnie z wytycznymi zawartymi w załączniku do Ramowej Dyrektywy Wodnej
wyrażenie stanu części wód powierzchniowych, określone na podstawie ich stanu ekologicznego i stanu
Instrumenty zarządzania wodą to:
plany gospodarowania wodą w dorzeczu, pozwolenia wodnoprawne, opłaty i należności za korzystanie z wód i urządzeń wodnych, kataster wodny, plany zarządzania powodzią
plany gospodarowania wodą w dorzeczu, warunki korzystania z wód dorzecza, pozwolenia wodnoprawne, opłaty i należności za korzystanie z wód i urządzeń wodnych, kataster wodny, kontrola gospodarowania wodami, plany zarządzania powodzią
plany gospodarowania wodą w dorzeczu, analiza stanu zlewni, pozwolenia wodnoprawne, kataster wodny, kontrola gospodarowania wodami, plany zarządzania powodzią
plany gospodarowania wodą w dorzeczu, warunki korzystania z wód dorzecza, pozwolenia wodnoprawne, opłaty i należności za korzystanie z wód i urządzeń wodnych, kataster wodny, kontrola gospodarowania wodami, plany zarządzania powodzią
Instrumenty zarządzania wodą są wykorzystywane przez:
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej
Państwową Służbę Hydrologiczną
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej
Mapy zagrożenia powodzią będące częścią planów zarzadzania ryzykiem powodzi, przedstawiają obszary narażone na niebezpieczeństwo powodzi poprzez wskazanie zasięgu zalania terenu:
w scenariuszach dotyczących różnego prawdopodobieństwa wystąpienia powodzi
określonego dla powodzi o wysokim prawdopodobieństwie wystąpienia
określonego na podstawie największej zaobserwowanej powodzi
w scenariuszach dotyczących różnego prawdopodobieństwa wystąpienia powodzi
Strategia gospodarowania wodą zawarta w Planie gospodarowania wodą dorzecza to:
program koniecznych do realizacji działań dążących do osiągnięcia założonego celu zarządzania wodą, wraz z ich harmonogramem i kalkulacją nakładów finansowych
program koniecznych do realizacji działań dążących do osiągnięcia założonego celu zarządzania wodą
koncepcja wariantowych działań dążących do osiągnięcia założonego celu zarządzania wodą, których wybór uwarunkowany będzie aktualną sytuacją ekonomiczną w trakcie okresu realizacji Planu
program koniecznych do realizacji działań dążących do osiągnięcia założonego celu zarządzania wodą, wraz z ich harmonogramem i kalkulacją nakładów finansowych
Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe:
analiza ekonomiczna programu zaplanowanych działań dotyczy kalkulacji koniecznych nakładów finansowych i
za planowanie gospodarki wodnej w regionach wodnych odpowiedzialny jest prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej (KZGW)
zasady i zakres informowania społeczeństwa o planowanych działaniach są zalecanym ale nie niezbędnym elementem Planu
zasady i zakres informowania społeczeństwa o planowanych działaniach są zalecanym ale nie niezbędnym elementem Planu
Analiza stanu dorzecza będąca częścią Planu winna zawierać
wykaz instytucji odpowiedzialnych za zarządzanie wodą, charakterystykę części wód podziemnych i powierzchniowych, wykaz istotnych presji i ognisk zanieczyszczeń, charakter zagospodarowania terenu, charakterystykę obszarów prawnie chronionych
charakterystykę części wód podziemnych i powierzchniowych, analizę istotnych presji i ognisk zanieczyszczeń i ich skutków, charakter zagospodarowania terenu, charakterystykę obszarów prawnie chronionych
cel zarządzania wodą w dorzeczu, charakterystykę części wód podziemnych i powierzchniowych, analizę zinwentaryzowanych presji i ognisk zanieczyszczeń, charakter zagospodarowania terenu, charakterystykę obszarów prawnie chronionych
charakterystykę części wód podziemnych i powierzchniowych, analizę istotnych presji i ognisk zanieczyszczeń i ich skutków, charakter zagospodarowania terenu, charakterystykę obszarów prawnie chronionych
Składniki bilansu wodnogospodarczego zlewni lub obszaru wodnogospodarczego to:
ilość wody na potrzeby energetyki, przemysłu, gospodarki komunalnej miast, rolnictwa, wsi i miast bez wodociągów, pobór wód powierzchniowych i podziemnych w tym kopalnianych, pobór wód z odwodnienia budowli, pobór ze źródeł
odpływ podziemny do rzek, przepływ nienaruszalny rzek, ilość wody na potrzeby energetyki, przemysłu, gospodarki komunalnej miast, rolnictwa, wsi i miast bez wodociągów
opady, dopływ z poza granic, parowanie i transpiracja, odpływ wody poza granice, odpływ powierzchniowy i podziemny do rzek, retencja, pobór wód powierzchniowych i podziemnych w tym kopalnianych, pobór wód z odwodnienia budowli, pobór ze źródeł
ilość wody na potrzeby energetyki, przemysłu, gospodarki komunalnej miast, rolnictwa, wsi i miast bez wodociągów, pobór wód powierzchniowych i podziemnych w tym kopalnianych, pobór wód z odwodnienia budowli, pobór ze źródeł
Bilans wodnogospodarczy dla zlewni to:
bilans sporządzany na podstawie wyników bilansu wodnego dostosowany do potrzeb gospodarki wodnej; po stronie przychodów określa dyspozycyjne zasoby wodne zlewni, po stronie rozchodów określa się rzeczywiste zużycie wody
bilans sporządzany na podstawie wyników bilansu zasobów wód; po stronie przychodów określa zapotrzebowanie na wodę w zlewni, po stronie rozchodów określa się rzeczywiste zużycie wody
bilans sporządzany na podstawie wyników bilansu wodnego; po stronie przychodów określa dyspozycyjne zasoby wodne zlewni, po stronie rozchodów określa się zapotrzebowanie na wodę
bilans sporządzany na podstawie wyników bilansu wodnego; po stronie przychodów określa dyspozycyjne zasoby wodne zlewni, po stronie rozchodów określa się zapotrzebowanie na wodę
Składniki bilansu hydrologicznego wód w zlewni to:
opady, dopływ z poza granic, parowanie i transpiracja, odpływ powierzchniowy i podziemny do rzek, retencja
opady, parowanie i transpiracja, odpływ powierzchniowy i podziemny do rzek, retencja
opady, dopływ z poza granic, parowanie i transpiracja, odpływ wody poza granice, odpływ powierzchniowy i podziemny do rzek, retencja
opady, parowanie i transpiracja, odpływ powierzchniowy i podziemny do rzek, retencja
Podział rodzajów regulacji przepływu wody w rzece obejmuje
regulację roczną, dwuletnią i wieloletnią
regulację roczną i wieloletnią
regulację roczną (zwykłą), zapobiegawczą i popowodziową
regulację roczną i wieloletnią
Regulacja roczna wyrównania przepływu w rzece polega na
wyrównywaniu średnich rocznych przepływów na średni roczny z wielolecia
przerzucie wody z okresu jej nadmiaru do okresów niedoborów, a proces wyrównania odpływu odbywa się w cyklu rocznym
przerzucie wody z okresu nadmiaru w roku mokrym, do okresu niedoboru w roku suchym
przerzucie wody z okresu jej nadmiaru do okresów niedoborów, a proces wyrównania odpływu odbywa się w cyklu rocznym
Roczny odpływ wody z obszaru Polski jest
wyższy niż średni w Europie ze względu na małą retencję wody w zlewniach
wyższy niż średni w Europie ze względu na dużą retencję wody w zlewniach
niższy niż średni w Europie ze względu na dużą retencję wody w zlewniach
wyższy niż średni w Europie ze względu na małą retencję wody w zlewniach
Do metod magazynowania fali powodziowej w zbiorniku wód powierzchniowych zalicza się:
metodę probabilistyczną i metodę wieloletnią (deterministyczną)
metodę sztywną i metodę elastyczną
metodę hydrologiczną i metodę hydrotechniczną
metodę sztywną i metodę elastyczną
Które z poniższych stwierdzeń nie jest prawdziwe
gospodarkę sztywną wodą w zbiorniku można prowadzić w górnym, środkowym i dolnym biegu rzeki
gospodarkę sztywną wodą w zbiorniku można prowadzić w górnym biegu rzeki, półsztywną w środkowym, a przewidywaną w dolnym
gospodarkę elastyczną wodą w zbiorniku można prowadzić w górnym, środkowym i dolnym biegu rzeki
gospodarkę elastyczną wodą w zbiorniku można prowadzić w górnym, środkowym i dolnym biegu rzeki
Skuteczność magazynowania wody w zbiornikach retencyjnych zależy od
wielkości przepływu rzeki, wielkości doliny rzecznej, wysokości zapory
wielkości fali powodziowej zatrzymanej przez zaporę
wielkości przepływu rzeki, kształtu i wielkości doliny rzecznej, wysokości zapory, planu gospodarki wodnej zbiornika
wielkości przepływu rzeki, kształtu i wielkości doliny rzecznej, wysokości zapory, planu gospodarki wodnej zbiornika
Kataster wodny to
system informacyjny służący do inwentaryzacji takich informacji, jak dane o obiektach gospodarki wodnej, sposobach użytkowania wody oraz geograficznej, hydrograficznej, hydrologicznej i gospodarczej charakterystyki zlewni
instrument zarządzania służący do aktualizacji danych o planach gospodarowania wodami, warunkach korzystania z wód dorzecza, pozwoleniach wodnoprawnych, opłatach i należnościach za korzystanie z wód i urządzeń wodnych, wyników kontroli gospodarowania wodami
instrument zarządzania wodami będący systemem informacyjnym, służący do aktualizacji danych o sieci hydrograficznej, hydrologicznych punktach obserwacyjnych, zasobach wód podziemnych, lokalizacji sieci obserwacji wód podziemnych, ilości i jakości zasobów wód, wielkości poboru wód powierzchniowych i podziemnych, urządzeń wodnych, spółek wodnych, pozwoleń wodnoprawnych
instrument zarządzania wodami będący systemem informacyjnym, służący do aktualizacji danych o sieci hydrograficznej, hydrologicznych punktach obserwacyjnych, zasobach wód podziemnych, lokalizacji sieci obserwacji wód podziemnych, ilości i jakości zasobów wód, wielkości poboru wód powierzchniowych i podziemnych, urządzeń wodnych, spółek wodnych, pozwoleń wodnoprawnych
Kataster wodny zawiera dane aktualizowane
okresowo zgodnie z wytycznymi będącymi załącznikiem do Ramowej Dyrektywy Wodnej
na bieżąco wraz z pojawieniem się nowych informacji
co 6 lat równocześnie z aktualizowaniem „Planów gospodarowania wodą w dorzeczach”
na bieżąco wraz z pojawieniem się nowych informacji
Kataster wodny jest aktualizowany i obsługiwany przez
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej
Państwową Służbę Hydrologiczną
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej

Powiązane tematy

#geologia #is #agh

Inne tryby