Test w formie fiszek Test z podstawowych zagadnień ekonomii innowacji i zarządzania innowacją
Ilość pytań: 28
Rozwiązywany: 4536 razy
Termin innowacja otwarta (open innovation) odnosi się do sytuacji, gdy:
Dana innowacja będzie dalej realizowana po uzyskaniu dodatkowego finansowania
Przedsiębiorstwo korzysta z zewnętrznych źródeł wiedzy w procesach innowacyjnych
Do końca roku finansowego dana innowacja nie została zakończona
Projekt innowacji został czasowo zawieszony z powodu trudności technicznych
Przedsiębiorstwo korzysta z zewnętrznych źródeł wiedzy w procesach innowacyjnych
Uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej w wyniku wprowadzania innowacji sprzyja:
Inwestowanie w rozwój technologii o bardzo wąskim zastosowaniu
Inwestowanie w rozwój tych technologii, które mogą mieć zastosowanie w różnych produktach,
Podejmowaniu prób doścignięcia konkurentów wprowadzając z opóźnieniem własne rozwiązania w branżach w których cykle życia generacji produktów są krótkie
Inwestowanie w rozwój alternatywnych rozwiązań (gdy istnieją dominujące na rynku rozwiązania rywali by się odróżnić od konkurentów
Inwestowanie w rozwój tych technologii, które mogą mieć zastosowanie w różnych produktach,
Do czynników zwiększających zdolność przedsiębiorstwa do innowacji nie należą:
Presja konkurencji
Zmiany popytu
Zaostrzenie norm ekologicznych dotyczących procesu technologicznego
Dostępność zewnętrznych źródeł finansowania projektów innowacyjnych
Zaostrzenie norm ekologicznych dotyczących procesu technologicznego
Do czynników zwiększających zdolność przedsiębiorstwa do innowacji należą:
Presja konkurentów
Wszystkie odpowiedzi są poprawne
Zmiany popytu
Możliwość kooperacji w innowacjach
Wszystkie odpowiedzi są poprawne
Miernikiem konkurencyjności procesu rozwoju nowego produktu (PRNP) nie jest:
Długość okresu realizacji PRNP i komercjalizacji nowego produktu
Liczba kooperantów uczestniczących w PRNP
Relacja wartość/koszt nowego produktu z punktu widzenia klienta
Próg rentowności PRNP
Liczba kooperantów uczestniczących w PRNP
W selekcji idei nowego produktu nie powinni uczestniczyć
Konsumenci
Analitycy finansowi
Pracownicy działu zakupów
Żadna odpowiedź nie jest poprawna
Żadna odpowiedź nie jest poprawna
Zwiększenie ilościowego progu rentowności może być wynikiem:
Ograniczenia reklamy nowego produktu
Zwiększenia rabatu dla dystrybutorów
Wzrostu ceny zbytu
Obniżki kosztu stałego
Obniżki kosztu stałego
Strategia kreatywnej imitacji polega na:
Blokującym wprowadzeniu nowego produktu mającym utrudnić penetrację rynku przez lidera
Wprowadzeniu innowacji o cechach bardziej atrakcyjnych niż rozwiązania lidera
Kierowaniu nowego produktu na inne (niż lider) rynki geograficzne
Nielegalnym kopiowaniu innowacji (np. produktu) wprowadzonej przez lidera innowacyjnego
Wprowadzeniu innowacji o cechach bardziej atrakcyjnych niż rozwiązania lidera