Formularz kontaktowy
Memorizer+

Wykup dostęp

Ta funkcja jest dostępna dla użytkowników, którzy wykupili plan Memorizer+

Fiszki

Ekonomia Innowacji i zarządzanie innowacją

Test w formie fiszek Test z podstawowych zagadnień ekonomii innowacji i zarządzania innowacją
Ilość pytań: 28 Rozwiązywany: 4757 razy
Termin innowacja otwarta (open innovation) odnosi się do sytuacji, gdy:
Przedsiębiorstwo korzysta z zewnętrznych źródeł wiedzy w procesach innowacyjnych
Projekt innowacji został czasowo zawieszony z powodu trudności technicznych
Do końca roku finansowego dana innowacja nie została zakończona
Dana innowacja będzie dalej realizowana po uzyskaniu dodatkowego finansowania
Przedsiębiorstwo korzysta z zewnętrznych źródeł wiedzy w procesach innowacyjnych
Termin innowacja otwarta (open innovation) odnosi się do sytuacji, gdy:
Przedsiębiorstwo korzysta z zewnętrznych źródeł wiedzy w procesach innowacyjnych
Projekt innowacji został czasowo zawieszony z powodu trudności technicznych
Do końca roku finansowego dana innowacja nie została zakończona
Dana innowacja będzie dalej realizowana po uzyskaniu dodatkowego finansowania
Uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej w wyniku wprowadzania innowacji sprzyja:
Inwestowanie w rozwój tych technologii, które mogą mieć zastosowanie w różnych produktach,
Inwestowanie w rozwój technologii o bardzo wąskim zastosowaniu
Podejmowaniu prób doścignięcia konkurentów wprowadzając z opóźnieniem własne rozwiązania w branżach w których cykle życia generacji produktów są krótkie
Inwestowanie w rozwój alternatywnych rozwiązań (gdy istnieją dominujące na rynku rozwiązania rywali by się odróżnić od konkurentów
Inwestowanie w rozwój tych technologii, które mogą mieć zastosowanie w różnych produktach,
Uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej w wyniku wprowadzania innowacji sprzyja:
Inwestowanie w rozwój tych technologii, które mogą mieć zastosowanie w różnych produktach,
Inwestowanie w rozwój technologii o bardzo wąskim zastosowaniu
Podejmowaniu prób doścignięcia konkurentów wprowadzając z opóźnieniem własne rozwiązania w branżach w których cykle życia generacji produktów są krótkie
Inwestowanie w rozwój alternatywnych rozwiązań (gdy istnieją dominujące na rynku rozwiązania rywali by się odróżnić od konkurentów
Do czynników zwiększających zdolność przedsiębiorstwa do innowacji nie należą:
Presja konkurencji
Zaostrzenie norm ekologicznych dotyczących procesu technologicznego
Zmiany popytu
Dostępność zewnętrznych źródeł finansowania projektów innowacyjnych
Zaostrzenie norm ekologicznych dotyczących procesu technologicznego
Do czynników zwiększających zdolność przedsiębiorstwa do innowacji nie należą:
Presja konkurencji
Zaostrzenie norm ekologicznych dotyczących procesu technologicznego
Zmiany popytu
Dostępność zewnętrznych źródeł finansowania projektów innowacyjnych
Do czynników zwiększających zdolność przedsiębiorstwa do innowacji należą:
Możliwość kooperacji w innowacjach
Presja konkurentów
Wszystkie odpowiedzi są poprawne
Zmiany popytu
Wszystkie odpowiedzi są poprawne
Do czynników zwiększających zdolność przedsiębiorstwa do innowacji należą:
Możliwość kooperacji w innowacjach
Presja konkurentów
Wszystkie odpowiedzi są poprawne
Zmiany popytu
Miernikiem konkurencyjności procesu rozwoju nowego produktu (PRNP) nie jest:
Relacja wartość/koszt nowego produktu z punktu widzenia klienta
Próg rentowności PRNP
Długość okresu realizacji PRNP i komercjalizacji nowego produktu
Liczba kooperantów uczestniczących w PRNP
Liczba kooperantów uczestniczących w PRNP
Miernikiem konkurencyjności procesu rozwoju nowego produktu (PRNP) nie jest:
Relacja wartość/koszt nowego produktu z punktu widzenia klienta
Próg rentowności PRNP
Długość okresu realizacji PRNP i komercjalizacji nowego produktu
Liczba kooperantów uczestniczących w PRNP
W selekcji idei nowego produktu nie powinni uczestniczyć
Żadna odpowiedź nie jest poprawna
Analitycy finansowi
Pracownicy działu zakupów
Konsumenci
Żadna odpowiedź nie jest poprawna
W selekcji idei nowego produktu nie powinni uczestniczyć
Żadna odpowiedź nie jest poprawna
Analitycy finansowi
Pracownicy działu zakupów
Konsumenci
Zwiększenie ilościowego progu rentowności może być wynikiem:
Obniżki kosztu stałego
Wzrostu ceny zbytu
Ograniczenia reklamy nowego produktu
Zwiększenia rabatu dla dystrybutorów
Obniżki kosztu stałego
Zwiększenie ilościowego progu rentowności może być wynikiem:
Obniżki kosztu stałego
Wzrostu ceny zbytu
Ograniczenia reklamy nowego produktu
Zwiększenia rabatu dla dystrybutorów
Strategia kreatywnej imitacji polega na:
Kierowaniu nowego produktu na inne (niż lider) rynki geograficzne
Nielegalnym kopiowaniu innowacji (np. produktu) wprowadzonej przez lidera innowacyjnego
Blokującym wprowadzeniu nowego produktu mającym utrudnić penetrację rynku przez lidera
Wprowadzeniu innowacji o cechach bardziej atrakcyjnych niż rozwiązania lidera
Wprowadzeniu innowacji o cechach bardziej atrakcyjnych niż rozwiązania lidera
Strategia kreatywnej imitacji polega na:
Kierowaniu nowego produktu na inne (niż lider) rynki geograficzne
Nielegalnym kopiowaniu innowacji (np. produktu) wprowadzonej przez lidera innowacyjnego
Blokującym wprowadzeniu nowego produktu mającym utrudnić penetrację rynku przez lidera
Wprowadzeniu innowacji o cechach bardziej atrakcyjnych niż rozwiązania lidera
Memorizer.pl

Cześć!

Wykryliśmy, że blokujesz reklamy na naszej stronie.

Reklamy, jak zapewne wiesz, pozwalają na utrzymanie i rozwój serwisu. W związku z tym prosimy Cię o ich odblokowanie by móc kontynuować naukę.

Wyłącz bloker reklam a następnie
Kliknij aby przeładować stronę
lub
Subskrybuj Memorizer+