Fiszki

Ekonomia Innowacji i zarządzanie innowacją

Test w formie fiszek Test z podstawowych zagadnień ekonomii innowacji i zarządzania innowacją
Ilość pytań: 28 Rozwiązywany: 4479 razy
Termin innowacja otwarta (open innovation) odnosi się do sytuacji, gdy:
Przedsiębiorstwo korzysta z zewnętrznych źródeł wiedzy w procesach innowacyjnych
Do końca roku finansowego dana innowacja nie została zakończona
Dana innowacja będzie dalej realizowana po uzyskaniu dodatkowego finansowania
Projekt innowacji został czasowo zawieszony z powodu trudności technicznych
Przedsiębiorstwo korzysta z zewnętrznych źródeł wiedzy w procesach innowacyjnych
Uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej w wyniku wprowadzania innowacji sprzyja:
Inwestowanie w rozwój technologii o bardzo wąskim zastosowaniu
Podejmowaniu prób doścignięcia konkurentów wprowadzając z opóźnieniem własne rozwiązania w branżach w których cykle życia generacji produktów są krótkie
Inwestowanie w rozwój tych technologii, które mogą mieć zastosowanie w różnych produktach,
Inwestowanie w rozwój alternatywnych rozwiązań (gdy istnieją dominujące na rynku rozwiązania rywali by się odróżnić od konkurentów
Inwestowanie w rozwój tych technologii, które mogą mieć zastosowanie w różnych produktach,
Do czynników zwiększających zdolność przedsiębiorstwa do innowacji nie należą:
Zmiany popytu
Dostępność zewnętrznych źródeł finansowania projektów innowacyjnych
Presja konkurencji
Zaostrzenie norm ekologicznych dotyczących procesu technologicznego
Zaostrzenie norm ekologicznych dotyczących procesu technologicznego
Do czynników zwiększających zdolność przedsiębiorstwa do innowacji należą:
Presja konkurentów
Możliwość kooperacji w innowacjach
Zmiany popytu
Wszystkie odpowiedzi są poprawne
Wszystkie odpowiedzi są poprawne
Miernikiem konkurencyjności procesu rozwoju nowego produktu (PRNP) nie jest:
Relacja wartość/koszt nowego produktu z punktu widzenia klienta
Próg rentowności PRNP
Liczba kooperantów uczestniczących w PRNP
Długość okresu realizacji PRNP i komercjalizacji nowego produktu
Liczba kooperantów uczestniczących w PRNP
W selekcji idei nowego produktu nie powinni uczestniczyć
Pracownicy działu zakupów
Żadna odpowiedź nie jest poprawna
Analitycy finansowi
Konsumenci
Żadna odpowiedź nie jest poprawna
Zwiększenie ilościowego progu rentowności może być wynikiem:
Ograniczenia reklamy nowego produktu
Wzrostu ceny zbytu
Obniżki kosztu stałego
Zwiększenia rabatu dla dystrybutorów
Obniżki kosztu stałego
Strategia kreatywnej imitacji polega na:
Wprowadzeniu innowacji o cechach bardziej atrakcyjnych niż rozwiązania lidera
Nielegalnym kopiowaniu innowacji (np. produktu) wprowadzonej przez lidera innowacyjnego
Blokującym wprowadzeniu nowego produktu mającym utrudnić penetrację rynku przez lidera
Kierowaniu nowego produktu na inne (niż lider) rynki geograficzne
Wprowadzeniu innowacji o cechach bardziej atrakcyjnych niż rozwiązania lidera