41. Nastawianie na procesy występuje w ramach struktury organizacyjnej:
c) Federacyjnej i macierzowej
d) Tradycyjnej, federacyjnej i macierzowej
a) Tradycyjnej
b) Tylko macierzowej
c) Federacyjnej i macierzowej
42. Cechy struktury macierzowej
a) wymaga większej koordynacji
c) świadczy o orientacji na klienta
b) można zmniejszyć procesy kontrolne
a) wymaga większej koordynacji
c) świadczy o orientacji na klienta
43. Cykl życia projektu
Faza koncepcyjna, faza planowania i organizowania, faza realizacji, faza zakończenia projektu
Faza koncepcyjna, faza planowania i organizowania, faza realizacji, faza zakończenia projektu
44. Jakie jednostki organizacyjne występują w ramach zarządzania projektami?
c)kierownik projektu
a)sponsor projektu
d) rada weryfikacyjna
b)biuro zarządzania projektami
c)kierownik projektu
a)sponsor projektu
b)biuro zarządzania projektami
45. Cyklem życia projektu- faza planowania i organizowania- co tam jest:
c) rada weryfikacyjna
b) komitet sterujący
d) biura promocji zarządzania projektem
a) sponsor projektu
b) komitet sterujący
46. Osoba na stanowisku kierowniczym, rozumiejąca logikę procesu, czuwająca nad jego realizacją, podejmująca działania mające na celu podniesienie efektywności całego procesu to:
b) Menedżer liniowy
c) Klient zewnętrzny
d) Właściciel procesu
a) Kierownik procesowy
d) Właściciel procesu
47. Cztery podstawowe elementy zarządzania procesami to:
a) Zarządzania zasobami, zarządzanie na styku między działami
b) Zarządzanie wykonawcami, zarządzanie wydajnością
a) Zarządzania zasobami, zarządzanie na styku między działami
c) Zarządzanie efektywnością, zarządzanie celami
49. Zaznaczyć zdania prawdziwe dotyczące outsourcingu:
d) przekazanie przez bank podmiotowi zewnętrznemu czynności istotnych dla działalności bankowej, nie wiąże się z przeniesieniem odpowiedzialności za ich wykonanie
a) jest czynnikiem ryzyka operacyjnego
b) nie może być stosowany w banku spółdzielczym
c) coś o dyrektywie z 2006r
a) jest czynnikiem ryzyka operacyjnego
50. Które zadania z poniższych czynności polskie banki mogą powierzać do realizacji zewnętrznej?
d) przyjmowanie dyspozycji przeprowadzania bankowych rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem rachunków bankowych
b) zarządzanie aktywami i pasywami
c) analiza ryzyka kredytowego
a) zawieranie i zmienianie umów rachunków bankowych
d) przyjmowanie dyspozycji przeprowadzania bankowych rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem rachunków bankowych
a) zawieranie i zmienianie umów rachunków bankowych
51. Ogół zamierzeń i kierunków działań instytucji kredytowej, dotyczących jakości, wyrażony w sposób formalny przez najwyższe jego kierownictwo to:
d) polityka jakości
b) misja banku
c) księga jakości
a) system jakości
d) polityka jakości
52. Dokumentacja systemu jakości zawiera:
d) listę markerów jakości, czyli atrybutów produktów i usług istotnych z punktu widzenia jakości
b) księgę jakości
c) normy jakości np. ISO 9001
a) plan jakości
b) księgę jakości
a) plan jakości
53. W ramach kosztów jakości w bankach można wyróżnić koszty niezgodności które dzielą się na:
d) Koszty błędów wewnętrznych i zewnętrznych, koszty przekraczania wymagań klientów
a) Koszty reklamacji i skarg, koszty błędnej informacji, koszty monitorowania niezgodności
b) Koszty niespełnienia wymagań klientów, koszty prewencji, koszty inspekcji
c) Koszty niezgodności, koszty zgodności
d) Koszty błędów wewnętrznych i zewnętrznych, koszty przekraczania wymagań klientów
54. Systematyczny i ciągły proces mierzenia wyrobów, usług oraz procesów względem najsilniejszych konkurentów lub tych organizacji, które są liderem w danej dziedzinie nazywamy:
a) polityką jakości
d) marketingiem relacji
b) benchmarkingiem
c) bankowym procesem referencyjnym
b) benchmarkingiem
55. Rodzaje benchmarkingu:
Wewnętrzny
Funkcyjny
Konkurencyjny
Wewnętrzny
Funkcyjny
Konkurencyjny
56. Co nie należy do fazy realizacji w zarządzaniu personelem?
d) pozyskiwanie pracowników
b) planowanie kadr
a) rozwój i motywowanie
c) controlling personalny
b) planowanie kadr
c) controlling personalny
57. Kafeteria to rodzaj motywowania:
b) pobudzające pieniężne
a) normatywne
d)pobudzające niepieniężne
c) administracyjno-prawne
b) pobudzające pieniężne
d)pobudzające niepieniężne
58. W ramach obowiązującego systemu standardów kwalifikacji bankowych mamy stopnie:
b) specjalista do spraw technologii mobilnych
d) menedżer zarządzania ryzykiem bankowym
a) specjalista bankowy z zakresu operacji bankowych
c) dyplomowany pracownik biurowy
a) specjalista bankowy z zakresu operacji bankowych
59. O EFCB - jakie masz możliwości pracy czy coś w sensie jakiś egzamin i jakie to stanowisko (pewności co do odpowiedzi nie ma):
a) aliant bankowy
b) menedżer bankowy
c) specjalista bankowy
d) chyba referent
a) aliant bankowy
60. Kompetencje rady nadzorczej:
a) sprawuje nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności w imieniu właścicieli
c) kierowanie bieżącą działalnością banku
b) ustalanie zasad oprocentowania kredytów
d) podejmowanie decyzji o emisji nowych akcji
a) sprawuje nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności w imieniu właścicieli
61. W kompetencjach zarządu banku leży
b) mianowanie i odwoływanie członków zarządu
d) udzielanie członkom organów kierowniczych absolutorium z wykonania przez nich obowiązków