62. System zasad i regulacji, mechanizmów i bodźców, dotyczący związków między zarządzaniem instytucją a kontrolą nad nią dokonywaną przez różne grupy interesariuszy to:
d) kontrola właścicielska
c) audyt zewnętrzny
a) kontrola zewnętrzna
b) nadzór korporacyjny
b) nadzór korporacyjny
63. Jeśli instytucja kredytowa na etapie budowanie strategii oraz w trakcie swoich działań dobrowolnie uwzględnia interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy to jest:
b) Zgodna z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu
c) Zgodna z wytycznymi Komitetu Bazylejskiego zawartymi w NUK
a) Zgodna z ideą środowiskowej odpowiedzialności biznesu
d) Zgodna z regulacjami formalnymi i standardami środowiskowymi
b) Zgodna z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu
64. Funkcja zgodności realizowana w instytucjach kredytowych m. in.
b) nie powinna być tematem cyklicznych kontroli w ramach audytu wewnętrznego
c) powinna być zależna od biznesowej działalności banku
a) pozwala zarządzać ryzykiem zgodności, czyli takiego zarządzania działaniami banku aby minimalizować konsekwencje niezgodności z prawem, regulacjami, zasadami i standardami dobrych praktyk
d) nie ma racji bytu w bankach spółdzielczych
a) pozwala zarządzać ryzykiem zgodności, czyli takiego zarządzania działaniami banku aby minimalizować konsekwencje niezgodności z prawem, regulacjami, zasadami i standardami dobrych praktyk
65. Kontrolę wewnętrzną można podzielić na:
a) samokontrolę, nadzór kierowniczy, audyt wewnętrzny
c) informatyczną, profilaktyczną, samokontrolę
d) regulaminową, incydentalną, samokontrolę
b) instytucjonalną, formalną, samokontrolę
a) samokontrolę, nadzór kierowniczy, audyt wewnętrzny
66. Lokowanie produktu w serialu
a) product placement
b) product location
a) product placement
67. Z poniższych stwierdzeń wybierz te, które są prawdziwe:
c) program opcji menedżerskich to system rozwoju kariery, w której wybór określonej ścieżki kariery przez pracownika wiąże się z uzyskiwaniem przewidywanych w niej stopni zawodowych i gratyfikacji
b) crowdsourcing to odmiana outsourcingu polegająca na zlecaniu podmiotowi zewnętrznemu transakcji wykonywanych masowo
a) macierz BCG to przykład metody analizy pozycji strategicznej
d) zgodność z normami ISO 26000, dotyczącymi społecznej odpowiedzialności biznesu jest obowiązkiem banków notowanych na GPW
a) macierz BCG to przykład metody analizy pozycji strategicznej
68. Jeśli bank dla usług podstawowych ustala cenę na niskim poziomie w celu zwiększenia zainteresowania klientów, a w przypadku usług dodatkowych cena jest zdecydowanie wyższa to mamy do czynienia z:
a) Strategią kompensacyjną
c) Strategią ceny wyrównanej
b) Strategią ceny negocjowanej
d) Strategią ceny psychologicznej
a) Strategią kompensacyjną
69. Ile obszarów biznesowych wyznaczamy w metodzie standardowej:
b) 12
c) 8
a) 6
d) 10
c) 8
70. Co oznacza skrót GRC
Government Review Competition
Governance Risk and Compliance
Governance Risk and Compliance
71. Bank ma cenę 9,5 a inne banki 8-11,jaka to cena?
b) psychologiczna
c) zbieranie śmietanki
d) nieopłacalna
a) kompensacyjna
b) psychologiczna
72. Relację między TQM a ISO można przedstawić następująco:
a) TQM jest koncepcją wejściową, rozwijaną następnie przez system jakości w standardzie ISO
c) TQM i ISO to dwa konkurencyjne standardy zarządzania jakością
d) TQM i ISO to właściwie to samo, tylko TQM zdobył popularność w USA i Japonii a ISO w Europie
b) system jakości ISO jako bazowe rozwiązanie formalno organizacyjne, które pozwala wprowadzać TQM
b) system jakości ISO jako bazowe rozwiązanie formalno organizacyjne, które pozwala wprowadzać TQM
73. GRC
b) zgodność
c) zarządzanie ryzykiem
a) nadzór
b) zgodność
c) zarządzanie ryzykiem
a) nadzór
Ewentualne straty banku:
d) mogą wpłynąć na decyzję o likwidacji banku
c) we wskaźniku pokrycia strat przez fundusze/kapitałe własne występują w formie skumulowanej
b) są dofinansowywane z BFG
a) pokrywane są z funduszy/kapitałów własnych
d) mogą wpłynąć na decyzję o likwidacji banku
c) we wskaźniku pokrycia strat przez fundusze/kapitałe własne występują w formie skumulowanej
a) pokrywane są z funduszy/kapitałów własnych
Analiza polegająca na ustaleniu udziału procentowego poszczególnych pozycji w wielkości ogółem, pozwalająca określić główne obszary zaangażowania banku to (nie znam odpowiedzi):
c) analiza nominalna
b) analiza pozioma
d) analiza względna
a) analiza pionowa
a) analiza pionowa
Wskaźnikiem, którym jako normą parametryczną posługują się nadzory, wystandaryzowanym w skali światowej jest (nie jestem pewny odpowiedzi):
d) wskaźnik rentowności aktywów
c) wskaźnik płynności strukturalnej
b) współczynnik wypłacalności
a) współczynnik pokrycia strat przez fundusze własne
b) współczynnik wypłacalności
Zaznacz stwierdzenie prawdziwe (nie jestem pewny odpowiedzi):
b) wskaźniki rentowności to destymulanty
c) przekroczenie przez bank granicznych wartości współczynnika wypłacalności gwarantuje automatycznie pełne bezpieczeństwo
d) dekompozycja wksaźnika to przedstawienie go jako kombinacji innych wskaźników
a) banki detaliczne charakteryzują się z reguły wysokimi kosztami operacyjnymi
d) dekompozycja wksaźnika to przedstawienie go jako kombinacji innych wskaźników
a) banki detaliczne charakteryzują się z reguły wysokimi kosztami operacyjnymi
Piramida Du Ponta to:
d) system zależności pozwalający określić prawdopodobieństwo upadku banku
b) system dekompozycji wskaźników
e) opiera się na wyborze wskaźnika głównego i rozkładaniu go na czynniki pierwsze
c) najpopularniejszy system analizy finansowej
a) system pomiaru efektywności zbudowany na wartości dodanej
b) system dekompozycji wskaźników
e) opiera się na wyborze wskaźnika głównego i rozkładaniu go na czynniki pierwsze
Aktywa i pasywa w bilansie banku są uporządkowane według
malejącej płynności
rosnącej płynności
malejącej płynności
Budowa i podtrzymywanie bezpośrednich kontaktów z klientami to element:
a) marketingu kontaktowego (contact marketing)
d) public relations
b) marketingu pozyskującego (acquisition marketing)
c) marketingu partnerskiego (relationship marketing)
c) marketingu partnerskiego (relationship marketing)
Do najbardziej charakterystycznych cech myślenia projektowego należy (według mnie):