We współczesnej klasyfikacji PS dział pedagogika korekcyjna obejmuje kategorie osób z zaburzeniami rozwoju
z trudnościami w uczeniu się, w opanowywaniu treści znajdujących się w podstawie programowej
z trudnościami w socjalizacji, w opanowywaniu treści znajdujących się w podstawie programowej na tle nieznacznych (mikro) problemów rozwojowych (deficytów)
z trudnościami w uczeniu się, w opanowywaniu treści znajdujących się w podstawie programowej na tle nieznacznych (mikro) problemów rozwojowych (deficytów)
z trudnościami w uczeniu się, w opanowywaniu treści znajdujących się w podstawie programowej na tle nieznacznych (mikro) problemów rozwojowych (deficytów)
ICF wyróżnia wymiary niepełnosprawności
przyjmuje bio-psycho-społeczny model funkcjonowania
przyjmuje psycho-społeczny model funkcjonowania
przyjmuje bio-społeczny model funkcjonowania
przyjmuje bio-psycho-społeczny model funkcjonowania
Pierwsza szkoła specjalna w Polsce postała w roku
1816
1818
1817
1817
Pojęcie rehabilitacji na gruncie PS odnosi się do sytuacji wspomagania osób
niepełnosprawnych na miarę ich biologicznych możliwości
niepełnosprawnych na miarę ich psychofizycznych możliwości
niepełnosprawnych na miarę ich możliwości
niepełnosprawnych na miarę ich psychofizycznych możliwości
PS jest
nie jest dyscypliną naukową
dyscypliną i subdyscypliną naukową
niczym
dyscypliną i subdyscypliną naukową
Dział PS- pedagogika terapeutyczna obejmuje kategorie osób
ze schorzeniami przewlekłymi, z niepełnosprawnością ruchową, ze schorzeniami terminalnymi
ze schorzeniami przewlekłymi, z niepełnosprawnością ruchową
ze schorzeniami przewlekłymi, ze schorzeniami terminalnymi
ze schorzeniami przewlekłymi, z niepełnosprawnością ruchową, ze schorzeniami terminalnymi
ICF - model ludzkiej niepełnosprawności
psycho-społeczny
bio-psycho-społeczny
bio-społeczny
bio-psycho-społeczny
Twórcą współczesnych paradygmatów PS jest
Amadeusz Hajse
Amadeusz Krause
Amadeusz Krauze
Amadeusz Krause
Zasada kształtowania pozytywnej atmosfery pracy mówi, że
pozytywne nastawienie
pozytywne nastawienie do pracy wzmaga procesy biologiczne w organizmie człowieka
pozytywne nastawienie wzmaga procesy biologiczne w organizmie człowieka
pozytywne nastawienie do pracy wzmaga procesy biologiczne w organizmie człowieka
Zasada indywidualizacji jest zasadą
rewalidacji
rehabilitacji
resocjalizacji
rewalidacji
Zasada współpracy z rodziną wskazuje, że najważniejszym środowiskiem rehabilitacji i wychowania dziecka niepełnosprawnego jest
rodzina dziecka
ośrodek rehabilitacyjny dziecka
grupa wsparcia dziecka
rodzina dziecka
Zasada treści kształcących należy do zasad
rewidalizacji
ortodydaktyki
dydaktyki
ortodydaktyki
Wyróżnia się następujące fazy realizacji zasady terapii pedagogicznej
przygotowawcza, oddziaływania na środowisko,
przygotowawcza, oddziaływania na środowisko, faktycznej terapii realizowanej przez specjalistę
oddziaływania na środowisko, faktycznej terapii realizowanej przez specjalistę
przygotowawcza, oddziaływania na środowisko, faktycznej terapii realizowanej przez specjalistę
Określenie eugenika pochodzi od terminu
Łacińskiego
Greckiego
Francuskiego
Greckiego
Przedstawicielem scjentyzmu był
Nitche
Chajzer
Comte
Comte
Określenie empiryzm dosłownie oznacza
wychowanie
specjalizację
doświadczenie
doświadczenie
Eugenika pozytywnie polega na
wspieranie rozmnażania jednostek posiadających dobre geny
wspieranie rozmnażania jednostek
wspieranie rozmnażania jednostek posiadających złe geny
wspieranie rozmnażania jednostek posiadających dobre geny