element sprawozdania finansowego, informujący o wyniku finansowym całej jednostki gospodarczej oraz wynikach cząstkowych i wyodrębnionych obszarów działalności, w którym zestawia się przychody, koszty zyski i straty nadzwyczajne oraz obowiązkowe obciążenie wyniku finansowego
rachunek zysków i strat
bilans
zestawienie obrotów i sald
rachunek zysków i strat
rachunek zysków i strat jest zbiorem składników kształtujących wynik finansowy jednostki gospodarczej
F
P
P
celem rachunku zysków i strat jest dostarczanie informacji użytkownikom sprawozdania finansowego o wyniku finansowym wypracowanym przez przedsiębiorstwo
F
P
P
wynik finansowy jest wyrażonym w mierniku pieniężnym rezultatem działalności jednostki w pewnym okresie
P
F
P
przychody - uprawdopodobnione powstanie w okresie sprawozdawczym korzyści ekonomicznych o wiarygodnie określonej wartości w formie zwiększenia wartości aktywów, albo zmniejszenia wartości zobowiązań, które doprowadzą do wzrostu wartości kapitału własnego lub zmniejszenia jego niedoboru w inny sposób niż wniesienie środków przez udziałowców lub właścicieli.
P
F
P
zaznacz przychody:
przychody ze sprzedaży wyrobów gotowych
wniesienie środków przez udziałowców lub właścicieli
przychody ze sprzedaży usług
przychody ze sprzedaży towarów i materiałów
wpływ środków pieniężnych do kasy
wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy
przychody ze sprzedaży wyrobów gotowych
przychody ze sprzedaży usług
przychody ze sprzedaży towarów i materiałów
przychód jest tym samym co wpływ
P
F
F
koszty to uprawdopodobnione zmniejszenie w okresie sprawozdawczym korzyści ekonomicznych o wiarygodnie określonej wartości, w formie zmniejszenia wartości aktywów, albo zwiększenia wartości zobowiązań i rezerw, które doprowadzą do zmniejszenia kapitału własnego lub zwiększenia jego niedoboru w inny sposób niż wycofanie środków przez udziałowców lub właścicieli
P
F
P
zaznacz koszty:
zużycie materiałów i energii
koszt sprzedanych wyrobów gotowych
wypłata pieniędzy z kasy
amortyzacja
zmniejszenie stanu środków pieniężnych na rachunku bankowym
naliczone wynagrodzenia
zużycie materiałów i energii
koszt sprzedanych wyrobów gotowych
amortyzacja
naliczone wynagrodzenia
koszt = wydatek
F
P
F
Klasyfikacja kosztów według zasady współmierności przychodów i kosztów:
koszty bieżącej działalności
koszty uzyskania przychodu
wszystkie odpowiedzi są poprawne
wszystkie odpowiedzi są poprawne
podstawowa działalność np. przedsiębiorstwo produkcyjne produkuje, hurtownia handluje
działalność operacyjna pozostała
działalność operacyjna zasadnicza
działalność finansowa
działalność operacyjna zasadnicza
ma często incydentalny charakter występowania
działalność finansowa
działalność operacyjna zasadnicza
działalność operacyjna pozostała
działalność operacyjna pozostała
związana przede wszystkim z zakupem i sprzedażą papierów wartościowych oraz występowaniem różnorodnych odsetek
działalność finansowa
działalność operacyjna zasadnicza
działalność operacyjna pozostała
działalność finansowa
w skład zasadniczej działalności operacyjnej wchodzi:
przychody operacyjne, pozostałe koszty operacyjne
przychody operacyjne, koszty operacyjne
pozostałe przychody operacyjne, pozostałe koszty operacyjne
przychody operacyjne, koszty operacyjne
w skład pozostałej działalności operacyjnej wchodzi:
pozostałe przychody operacyjne +(-) wynik zdarzeń nadzwyczajnych
przychody operacyjne, koszty operacyjne
pozostałe przychody operacyjne, pozostałe koszty operacyjne
pozostałe przychody operacyjne, pozostałe koszty operacyjne
w skład działalności finansowej wchodzi:
wynik z działalności gospodarczej +(-) wynik zdarzeń nadzwyczajnych
pozostałe przychody finansowe, pozostałe koszty finansowe
przychody finansowe, koszty finansowe
przychody finansowe, koszty finansowe
warianty rachunku zysku i strat:
wariant kalkulacyjny
wariant porównawczy
wariant operacyjny
wariant analityczny
wariant kalkulacyjny
wariant porównawczy
wartość sprzedaży towarów i wartość sprzedaży materiałów to koszty
F
P
P
koszty działalności podstawowej to:
koszty związane z zarządzaniem i administrowaniem jednostką gospodarczą, dotyczące całej firmy np. zużycie mat. Biurowych, płaca pracowników zarządu (księgowi)
koszty wywołane tym do czego została powołana jednostka
– koszty związane z utrzymaniem i funkcjonowaniem komórek uzupełniających (wydział remontowy, koszty własnej kotłowni, koszty własnej oczyszczalni ścieków)
koszty wywołane tym do czego została powołana jednostka