Który efekt społeczny wpływający na zachowania konsumpcyjne odnosi się do osób
kupujących dobra luksusowe ze względu na ich wzrost ceny:
Efekt owczego pędu
Efekt Veblena
Efekt snoba
Efekt posiadania
Efekt Veblena
Jaki typ osobowości finansowej jest najczęstszy:
ryzykowny
rodzinno-wspierający
planujący
stabilno-kryzysowy
stabilno-kryzysowy
Jakie wnioski płyną z badania Heyman’a & Ariely’ego “Effort for Payment: A Tale
of Two Markets” (2004) ?
pieniądze są tak silnym symbolem relacji opartych na wymianie, że wcale nie trzeba ich używać w transakcjach, żeby miały wpływ na nasze zachowanie
ludzie którzy dostają wynagrodzenie w postaci symbolicznej ( np. w cukierkach ) pracują na podobnym poziomie jak osoby które pracują w ramach wolontariatu
wystarczy ludzi nakierować na myślenie w kierunku pieniędzy aby zmienili swoje zachowanie
wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne
wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne
Jednym z warunków efektywności rynku jest brak asymetrii informacji
Prawda
Fałsz
Prawda
Dla jakiego banku pracował Kweku Adoboli?
UBS
HSBC
Bank Gospodarstwa Krajowego
JP Morgan
UBS
Jaki rodzaj analizy finansowej koncentruje się na odczytywaniu ruchów cen na
wykresach?
Analiza pozioma
Analiza portfelowa
Analiza fundamentalna
Analiza techniczna
Analiza techniczna
Ile średnio żyją lat Polacy na emeryturze?
20
25
10
15
20
Ile osób pracujących przypada obecnie na jedną osobę na emeryturze?
33
23
3
13
3
Jaką częścią twojej ostatniej pensji będzie wartość twojej emerytury?
25%
75%
50%
33%
33%
Różnicę w zakresie posiadanej wiedzy i doświadczenia z zakresu finansów pomiędzy
ekspertami, a osobami nie związanymi z rynkiem finansowym nazywamy:
asymetrią kompetencyjną
asymetrią informacji
asymetrią wiadomości
żadna z odpowiedzi
asymetrią kompetencyjną
Ekspertem na rynku finansowym jest osoba:
każda z odpowiedzi jest prawidłowa
będąca znawcą wszelkich procesów zachodzących na rynkach finansowych
posiadająca specjalistyczna wiedzę oraz zdolności o najwyższym stopniu zaawansowania
stale nabywająca nowe kompetencje zawodowe
każda z odpowiedzi jest prawidłowa
Nieuzasadnione przekonanie o poprawności własnych sądów oraz przecenianie
własnych umiejętności to przykład:
efekt nadmiernej pewności siebie
żadne z odpowiedzi nie jest poprawna
efekt zakotwiczenia
heurystyki dostępności
efekt nadmiernej pewności siebie
Jakie heurystyki bądź efekty występują w przypadku MLM-ów?
heurystyka dostępności
wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
efekt nadmiernego optymizmu
efekt zakotwiczenia
wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Skłonność do przywoływania w pamięci i nadania danym sytuacjom wyższego
prawdopodobieństwa ponownego ich wydarzenia, to:
efekt zakotwiczenia
efekt aureoli
heurystyka dostępności
heurystyka reprezentatywności
heurystyka dostępności
Kto jest uznawany za twórcę pierwszej piramidy finansowej?
Charles Ponzi
Maria Branca dos Santos
Bernard Madoff
żadna z podanych odpowiedzi nie jest prawid
Charles Ponzi
Która bańka spekulacyjna jest uznawana za pierwszą?
Bańka internetowa
Kompania Mórz Południowych
Tulipomania
Bańka na rynku nieruchomości w USA
Tulipomania
Wśród czynników kreujących zjawiska baniek cenowych nie wymienimy czynników:
Ekonomicznych
Behawioralnych
Ekologicznych
Politycznych
Ekologicznych
Bańka spekulacyjna to tymczasowy stan rynku, w którym:
cena dóbr nieznacznie przekracza ich wartość
cena dóbr rażąco przekracza ich wartość
cena dóbr jest niższa od ich wartości
cena dóbr jest równa ich wartości
cena dóbr rażąco przekracza ich wartość
Wartość oczekiwana zmiennej losowej
jest miarą rozrzutu wartości wokół przeciętnej
jest miarą asymetrii
jest miarą tendencji centralnej
żadna z wymienionych odpowiedzi nie jest prawdziwa
żadna z wymienionych odpowiedzi nie jest prawdziwa
Wskaż zdanie prawdziwe
w przypadku mało prawdopodobnych zysków wykazujemy awersję wobec ryzyka
Subiektywne wartości prawdopodobieństw są zaniżane w przypadku małych wartości prawdopodobieństw
Funkcja wartości w teorii perspektywy jest określona dla wartości stanu posiadania
działalność firm ubezpieczeniowych jest oparta na fakcie, że w przypadku mało prawdopodobnych strat wykazujemy awersję wobec ryzyka
działalność firm ubezpieczeniowych jest oparta na fakcie, że w przypadku mało prawdopodobnych strat wykazujemy awersję wobec ryzyka