Który efekt społeczny wpływający na zachowania konsumpcyjne odnosi się do osób
kupujących dobra luksusowe ze względu na ich wzrost ceny:
Efekt posiadania
Efekt owczego pędu
Efekt Veblena
Efekt snoba
Efekt Veblena
Jaki typ osobowości finansowej jest najczęstszy:
planujący
stabilno-kryzysowy
rodzinno-wspierający
ryzykowny
stabilno-kryzysowy
Jakie wnioski płyną z badania Heyman’a & Ariely’ego “Effort for Payment: A Tale
of Two Markets” (2004) ?
wystarczy ludzi nakierować na myślenie w kierunku pieniędzy aby zmienili swoje zachowanie
pieniądze są tak silnym symbolem relacji opartych na wymianie, że wcale nie trzeba ich używać w transakcjach, żeby miały wpływ na nasze zachowanie
wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne
ludzie którzy dostają wynagrodzenie w postaci symbolicznej ( np. w cukierkach ) pracują na podobnym poziomie jak osoby które pracują w ramach wolontariatu
wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne
Jednym z warunków efektywności rynku jest brak asymetrii informacji
Fałsz
Prawda
Prawda
Dla jakiego banku pracował Kweku Adoboli?
JP Morgan
Bank Gospodarstwa Krajowego
HSBC
UBS
UBS
Jaki rodzaj analizy finansowej koncentruje się na odczytywaniu ruchów cen na
wykresach?
Analiza pozioma
Analiza portfelowa
Analiza fundamentalna
Analiza techniczna
Analiza techniczna
Ile średnio żyją lat Polacy na emeryturze?
10
15
20
25
20
Ile osób pracujących przypada obecnie na jedną osobę na emeryturze?
33
13
23
3
3
Jaką częścią twojej ostatniej pensji będzie wartość twojej emerytury?
50%
33%
25%
75%
33%
Różnicę w zakresie posiadanej wiedzy i doświadczenia z zakresu finansów pomiędzy
ekspertami, a osobami nie związanymi z rynkiem finansowym nazywamy:
asymetrią kompetencyjną
asymetrią wiadomości
asymetrią informacji
żadna z odpowiedzi
asymetrią kompetencyjną
Ekspertem na rynku finansowym jest osoba:
każda z odpowiedzi jest prawidłowa
stale nabywająca nowe kompetencje zawodowe
posiadająca specjalistyczna wiedzę oraz zdolności o najwyższym stopniu zaawansowania
będąca znawcą wszelkich procesów zachodzących na rynkach finansowych
każda z odpowiedzi jest prawidłowa
Nieuzasadnione przekonanie o poprawności własnych sądów oraz przecenianie
własnych umiejętności to przykład:
efekt zakotwiczenia
heurystyki dostępności
efekt nadmiernej pewności siebie
żadne z odpowiedzi nie jest poprawna
efekt nadmiernej pewności siebie
Jakie heurystyki bądź efekty występują w przypadku MLM-ów?
efekt nadmiernego optymizmu
wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
heurystyka dostępności
efekt zakotwiczenia
wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Skłonność do przywoływania w pamięci i nadania danym sytuacjom wyższego
prawdopodobieństwa ponownego ich wydarzenia, to:
heurystyka dostępności
efekt aureoli
efekt zakotwiczenia
heurystyka reprezentatywności
heurystyka dostępności
Kto jest uznawany za twórcę pierwszej piramidy finansowej?
Charles Ponzi
żadna z podanych odpowiedzi nie jest prawid
Bernard Madoff
Maria Branca dos Santos
Charles Ponzi
Która bańka spekulacyjna jest uznawana za pierwszą?
Tulipomania
Bańka internetowa
Kompania Mórz Południowych
Bańka na rynku nieruchomości w USA
Tulipomania
Wśród czynników kreujących zjawiska baniek cenowych nie wymienimy czynników:
Politycznych
Behawioralnych
Ekonomicznych
Ekologicznych
Ekologicznych
Bańka spekulacyjna to tymczasowy stan rynku, w którym:
cena dóbr nieznacznie przekracza ich wartość
cena dóbr jest niższa od ich wartości
cena dóbr rażąco przekracza ich wartość
cena dóbr jest równa ich wartości
cena dóbr rażąco przekracza ich wartość
Wartość oczekiwana zmiennej losowej
żadna z wymienionych odpowiedzi nie jest prawdziwa
jest miarą tendencji centralnej
jest miarą asymetrii
jest miarą rozrzutu wartości wokół przeciętnej
żadna z wymienionych odpowiedzi nie jest prawdziwa
Wskaż zdanie prawdziwe
działalność firm ubezpieczeniowych jest oparta na fakcie, że w przypadku mało prawdopodobnych strat wykazujemy awersję wobec ryzyka
Funkcja wartości w teorii perspektywy jest określona dla wartości stanu posiadania
w przypadku mało prawdopodobnych zysków wykazujemy awersję wobec ryzyka
Subiektywne wartości prawdopodobieństw są zaniżane w przypadku małych wartości prawdopodobieństw
działalność firm ubezpieczeniowych jest oparta na fakcie, że w przypadku mało prawdopodobnych strat wykazujemy awersję wobec ryzyka