twórcą tzw. odnowy islamskiej w Afryce Zachodniej.
znanym pisarzem senegalskim;
przywódcą duchowym muzułmanów malijskich
znanym pisarzem senegalskim;
Trzecie Zwyczajne Zgromadzenie Ogólne Synodu Biskupów, poświęcone ewangelizacji we
współczesnym świecie, odbyło się w roku:
1991
1985
1974
1974
Według adhortacji Ecclesia in Africa, u początków chrześcijaństwa chrzest przyjął – jako pierwszy
Afrykanin:
Barnaba, niewolnik z Afryki Czarnej
dworzanin Kandaki, królowej etiopskiej.
Anastazy z Aleksandrii Egipskiej;
dworzanin Kandaki, królowej etiopskiej.
I Specjalne Zgromadzenie Synodu Biskupów poświęcone Afryce odbyło się w roku:
1989
1994
1998
1994
Według adhortacji Ecclesia in Africa początki ewangelizacji Afryki sięgają czasów apostolskich i
zgodnie z tradycją są związane z imieniem i nauczaniem
ewangelisty Marka
św. Barnaby.
św. Pawła, apostoła narodów
ewangelisty Marka
Do wybitnych przedstawicieli tzw. Szkoły Aleksandryjskiej należał
Orygenes
św. Augustyn;
Tertulian
Orygenes
W ciągu tych pierwszych stuleci Kościoła w Afryce także kobiety dawały świadectwo o Chrystusie,
m.in
św. Klotylda
św. Felicyta i św. Perpetua
św. Agnieszka
św. Felicyta i św. Perpetua
Według adhortacji Ecclesia in Africa ewangelizacja Angoli rozpoczęła się w roku:
1884
1492
1822
1492
Papież Grzegorz XV utworzył Kongregację De Propaganda Fide, aby zapewnić sprawniejszą
organizację i rozwój misji w roku:
1622
1803
1748
1622
Święci męczennicy ugandyjscy zostali kanonizowani w bazylice rzymskiej przez papieża:
Pawła VI
Grzegorza XVI
Jana Pawła II
Pawła VI
.Święta Józefina Bakhita pochodziła z
Madagaskaru
Zairu (Konga)
Sudanu
Sudanu
I Specjalne Zgromadzenie Synodu Biskupów poświęcone Afryce uznało za ideę przewodnią
ewangelizacji Afryki wizję
respektowania prawa człowieka do wolności religijnej;
Kościoła jako Rodziny Bożej
wyzwolenia ekonomicznego i kulturowego
Kościoła jako Rodziny Bożej
Według adhortacji Ecclesia in Africa chrześcijanie nie mogą zapominać, że wielu muzułmanów stara
się naśladować
wiarę Abrahama
Adama, pierwszego człowiek
Mojżesza w jego wędrówce do Ziemi Obiecanej.
wiarę Abrahama
. Ile podróży apostolskich odbył Jan Paweł II do krajów afrykańskich
51
32
42
42
Alvise da Ca’da Mosto, autor jednej z najstarszych relacji o Afryce, z pochodzenia był
Wenecjaninem
Hiszpanem
Turkiem w służbie portugalskiej.
Wenecjaninem
Georg Friedrich Hegel – słynny niemiecki filozof – uważał Afrykę za
kontynent bez religii i bez prawa
pełną obietnic gospodarczych
kolebkę pierwszych systemów filozoficznych
kontynent bez religii i bez prawa
. Termin „fetyszyzm” – w kontekście afrykańskim – wprowadził do religioznawstwa
Alvise da Ca’da Mosto
Mircea Eliade
Charles de Brosses
Charles de Brosses
Pierwszym dokumentem w historii papiestwa, który w dużej grupie religii pozachrześcijańskich
dostrzegł także religie Afryki Subsaharyjskiej, była encyklika:
Jana Pawła II Redemptoris missio (1990).
Pawła VI Ecclesiam suam (1964)
Aleksandra VI Inter caetera (1493);
Pawła VI Ecclesiam suam (1964)
Autorem orędzia Africae terrarum jest papież:
Grzegorz XVI
Pius XII
Paweł VI.
Paweł VI.
W tradycyjnych religiach afrykańskich:
poszczególne elementy doktryny wiary ustala rada starszych dla danej grupy etnicznej.
wyznanie wiary składa się podczas obrzędów inicjacyjnych