Formularz kontaktowy
Memorizer+

Wykup dostęp

Ta funkcja jest dostępna dla użytkowników, którzy wykupili plan Memorizer+

Fiszki

Statystyczna Analiza Danych - egzamin

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 47 Rozwiązywany: 1007 razy
0.95 to typowa wartość
c) współczynnika ufności
a) poziomu istotności
b) prawdopodobieństwa błędu i rodzaju
c) współczynnika ufności
0.95 to typowa wartość
c) współczynnika ufności
a) poziomu istotności
b) prawdopodobieństwa błędu i rodzaju
Aby zweryfikować hipotezę statystyczną głoszącą, że więcej niż połowa studentów pali papierosy należy zastosować test:
d) dla wariancji
b) dla wskaźnika struktury
a) dla średniej
c) nieparametryczny
b) dla wskaźnika struktury
Aby zweryfikować hipotezę statystyczną głoszącą, że więcej niż połowa studentów pali papierosy należy zastosować test:
d) dla wariancji
b) dla wskaźnika struktury
a) dla średniej
c) nieparametryczny
Aby zweryfikować hipotezę statystyczną o przeciętnej liczbie wypalanych papierosów w populacji studentów należy zastosować test:
c) nieparametryczny
b) dla wskaźnika struktury
d) dla wariancji
a) dla średniej
a) dla średniej
Aby zweryfikować hipotezę statystyczną o przeciętnej liczbie wypalanych papierosów w populacji studentów należy zastosować test:
c) nieparametryczny
b) dla wskaźnika struktury
d) dla wariancji
a) dla średniej
Aby zweryfikować hipotezę statystyczną o zróżnicowaniu liczby wypalanych papierosów w populacji studentów należy zastosować test istotności:
b) dla wskaźnika struktury
a) dla średniej
c) nieparametryczny
d) dla wariancji
d) dla wariancji
Aby zweryfikować hipotezę statystyczną o zróżnicowaniu liczby wypalanych papierosów w populacji studentów należy zastosować test istotności:
b) dla wskaźnika struktury
a) dla średniej
c) nieparametryczny
d) dla wariancji
Aby zweryfikować hipotezę statystyczną o zależności palenia papierosów od płci należy zastosować test:
a) dla średniej
b) dla wskaźnika struktury
d) dla wariancji
c) nieparametryczny
c) nieparametryczny
Aby zweryfikować hipotezę statystyczną o zależności palenia papierosów od płci należy zastosować test:
a) dla średniej
b) dla wskaźnika struktury
d) dla wariancji
c) nieparametryczny
Błąd alfa:
c) to inaczej błąd drugiego rodzaju
b) to prawdopodobieństwo odrzucenia prawdziwej hipotezy zerowej
d) to prawdopodobieństwo przyjęcia fałszywej hipotezy zerowej
a) najczęściej wynosi 0,95
b) to prawdopodobieństwo odrzucenia prawdziwej hipotezy zerowej
Błąd alfa:
c) to inaczej błąd drugiego rodzaju
b) to prawdopodobieństwo odrzucenia prawdziwej hipotezy zerowej
d) to prawdopodobieństwo przyjęcia fałszywej hipotezy zerowej
a) najczęściej wynosi 0,95
Dystrybuanta zmiennej losowej X charakteryzuje się tym, że
a) jest to funkcja określona na zbiorze liczb [0, 1]
c) jest funkcją niemalejącą
b) może przyjąć każdą wartość rzeczywistą
d) pole pomiędzy jej wykresem a osią OX wynosi zawsze 1
c) jest funkcją niemalejącą
Dystrybuanta zmiennej losowej X charakteryzuje się tym, że
a) jest to funkcja określona na zbiorze liczb [0, 1]
c) jest funkcją niemalejącą
b) może przyjąć każdą wartość rzeczywistą
d) pole pomiędzy jej wykresem a osią OX wynosi zawsze 1
Funkcja gęstości prawdopodobieństwa zmiennej losowej ciągłej:
a) musi mieć punkty nieciągłości
e) to inaczej dystrybuanta
b) może mieć punkty nieciągłości
d) przyjmuje wartość z przedziału [0, 1]
c) ma dziedzinę nieujemną
b) może mieć punkty nieciągłości
Funkcja gęstości prawdopodobieństwa zmiennej losowej ciągłej:
a) musi mieć punkty nieciągłości
e) to inaczej dystrybuanta
b) może mieć punkty nieciągłości
d) przyjmuje wartość z przedziału [0, 1]
c) ma dziedzinę nieujemną
Jeżeli zmienna losowa ma rozkład normalny N(10,5), to
c) P(X>10)=0,5
b) P(X=5)=0,5
d) E(X)=10 oraz D2(X)=100
a) P(X<5)=-0,5
c) P(X>10)=0,5
Jeżeli zmienna losowa ma rozkład normalny N(10,5), to
c) P(X>10)=0,5
b) P(X=5)=0,5
d) E(X)=10 oraz D2(X)=100
a) P(X<5)=-0,5
O zdarzeniach A i B wiadomo, że A∩B=0. Są to zatem zdarzenia:
a) pewne
c) niezależne
d) wykluczające się
b) zależne
d) wykluczające się
O zdarzeniach A i B wiadomo, że A∩B=0. Są to zatem zdarzenia:
a) pewne
c) niezależne
d) wykluczające się
b) zależne
Poziom istotności alfa to inaczej:
d) prawdopodobieństwo przyjęcia fałszywej hipotezy zerowej
c) prawdopodobieństwo błędu drugiego rodzaju
b) prawdopodobieństwo odrzucenia fałszywej hipotezy zerowej
a) prawdopodobieństwo odrzucenia błędu pierwszego rodzaju
a) prawdopodobieństwo odrzucenia błędu pierwszego rodzaju
Poziom istotności alfa to inaczej:
d) prawdopodobieństwo przyjęcia fałszywej hipotezy zerowej
c) prawdopodobieństwo błędu drugiego rodzaju
b) prawdopodobieństwo odrzucenia fałszywej hipotezy zerowej
a) prawdopodobieństwo odrzucenia błędu pierwszego rodzaju
Rozkład Bernoulliego jest:
a) jednoparametryczny z parametrem n
c) dwuparametryczny z parametrem n i p
b) jednoparametryczny z parametrem p
d) dwuparametryczny z parametrem p i k
c) dwuparametryczny z parametrem n i p
Rozkład Bernoulliego jest:
a) jednoparametryczny z parametrem n
c) dwuparametryczny z parametrem n i p
b) jednoparametryczny z parametrem p
d) dwuparametryczny z parametrem p i k
Rozkład Poissona jest:
b) jednoparametryczny z parametrem λ
d) dwuparametryczny z parametrami p i k
c) dwuparametryczny z parametrami λ i p
a) jednoparametryczny z parametrem n
b) jednoparametryczny z parametrem λ
Rozkład Poissona jest:
b) jednoparametryczny z parametrem λ
d) dwuparametryczny z parametrami p i k
c) dwuparametryczny z parametrami λ i p
a) jednoparametryczny z parametrem n
Rozkładem właściwym do wyrażenia prawdopodobieństwa liczby katastrofalnych uderzeń dużych ciał niebieskich w Ziemię jest rozkład:
c) normalny
b) Bernoulliego
a) Poissona
d) prostokątny
a) Poissona
Rozkładem właściwym do wyrażenia prawdopodobieństwa liczby katastrofalnych uderzeń dużych ciał niebieskich w Ziemię jest rozkład:
c) normalny
b) Bernoulliego
a) Poissona
d) prostokątny
Statystykę t-Studenta wykorzystuje się w testach statystycznych przy weryfikacji hipotez statystycznych, gdy:
b) liczebność próby jest duża (powyżej 30 elementów)
a) liczebność próby jest mała (do 30 elementów)
d) poziom istotności jest dostatecznie duży (bliski 1)
c) poziom istotności jest dostatecznie mały (bliski 0)
a) liczebność próby jest mała (do 30 elementów)
Statystykę t-Studenta wykorzystuje się w testach statystycznych przy weryfikacji hipotez statystycznych, gdy:
b) liczebność próby jest duża (powyżej 30 elementów)
a) liczebność próby jest mała (do 30 elementów)
d) poziom istotności jest dostatecznie duży (bliski 1)
c) poziom istotności jest dostatecznie mały (bliski 0)
Suma prawdopodobieństw w funkcji prawdopodobieństwa zmiennej losowej wynosi:
c) µ
a) -1
b) 0
d) 1
d) 1
Suma prawdopodobieństw w funkcji prawdopodobieństwa zmiennej losowej wynosi:
c) µ
a) -1
b) 0
d) 1
Typowy poziom ufności przyjmowany we wnioskowaniu statystycznym wynosi:
d) 0,95
c) 0,01
b) 0,90
a) 0,05
d) 0,95
Typowy poziom ufności przyjmowany we wnioskowaniu statystycznym wynosi:
d) 0,95
c) 0,01
b) 0,90
a) 0,05
Zastosowanie testu istotności T przy weryfikacji hipotezy statystycznej o średniej wymaga znajomości:
b) odchylenia standardowego sigma
a) minimalnej liczebności próby
d) normalności rozkładu zmiennej losowej
c) wskaźnika struktury p
d) normalności rozkładu zmiennej losowej
Zastosowanie testu istotności T przy weryfikacji hipotezy statystycznej o średniej wymaga znajomości:
b) odchylenia standardowego sigma
a) minimalnej liczebności próby
d) normalności rozkładu zmiennej losowej
c) wskaźnika struktury p
Zmienna losowa X jest:
c) jest funkcją określoną na zbiorze liczb rzeczywistych
a) funkcją określoną na zbiorze zdarzeń elementarnych
b) przyjmuje wartości z przedziału [0, 1]
d) nie może przyjąć wartości 2
a) funkcją określoną na zbiorze zdarzeń elementarnych
Zmienna losowa X jest:
c) jest funkcją określoną na zbiorze liczb rzeczywistych
a) funkcją określoną na zbiorze zdarzeń elementarnych
b) przyjmuje wartości z przedziału [0, 1]
d) nie może przyjąć wartości 2
Zmienna losowa X ma rozkład normalny z parametrami µ i σ. POPRAWĘ precyzji estymacji przedziałowej parametru µ można uzyskać przez:
d) zwiększenie szerokości przedziału ufności
c) zwiększenie liczebności próby
b) zwiększenie współczynnika ufności
a) zmniejszenie liczebności próby
c) zwiększenie liczebności próby
Zmienna losowa X ma rozkład normalny z parametrami µ i σ. POPRAWĘ precyzji estymacji przedziałowej parametru µ można uzyskać przez:
d) zwiększenie szerokości przedziału ufności
c) zwiększenie liczebności próby
b) zwiększenie współczynnika ufności
a) zmniejszenie liczebności próby
Memorizer.pl

Cześć!

Wykryliśmy, że blokujesz reklamy na naszej stronie.

Reklamy, jak zapewne wiesz, pozwalają na utrzymanie i rozwój serwisu. W związku z tym prosimy Cię o ich odblokowanie by móc kontynuować naukę.

Wyłącz bloker reklam a następnie
Kliknij aby przeładować stronę
lub
Subskrybuj Memorizer+

Powiązane tematy

#sad #statystyka