W ramach systemu kontroli wewnętrznej bank wyodrębnia
Żadne z powyższych
komórkę do spraw zgodności
niezależną komórkę
funkcję kontroli
Celem systemu kontroli wewnętrznej jest zapewnienie:
zgodności działania banku z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi.
wiarygodności sprawozdawczości finansowej;
Wszystkie z powyższych.
skuteczności i efektywności działania banku;
przestrzegania zasad zarządzania ryzykiem w banku;
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Który z poniższych celów NIE jest celem systemu kontroli wewnętrznej banku?
Maksymalizacja zysków banku.
Zapewnienie skuteczności i efektywności działania banku.
Zgodność działania banku z przepisami prawa.
Wiarygodność sprawozdawczości finansowej.
Żadne z powyższych.
Przestrzeganie zasad zarządzania ryzykiem.
Maksymalizacja zysków banku.
Jaki jest zakres nadzoru, który bank sprawuje w odniesieniu do podmiotów zależnych?
Żadne z powyższych.
Nadzór nad inwestycjami podmiotów zależnych.
Wszystkie z powyższych.
Nadzór nad ryzykiem związanym z działalnością podmiotów zależnych.
Nadzór nad zatrudnieniem w podmiotach zależnych.
Wyłącznie nadzór nad działalnością operacyjną.
Nadzór nad ryzykiem związanym z działalnością podmiotów zależnych.
Na podstawie jakiego dokumentu są określone standardowa metodyka oraz uproszczona standardowa metodyka oceny ryzyka stopy procentowej?
Żadne z powyższych.
Na podstawie krajowego rozporządzenia o ryzyku finansowym.
Na podstawie rozporządzenia delegowanego Komisji wydanego na podstawie upoważnienia zawartego w art. 84 ust. 5 dyrektywy 2013/36/UE.
Na podstawie ustawy o rachunkowości.
Na podstawie wytycznych Europejskiego Banku Centralnego.
Wszystkie z powyższych.
Na podstawie rozporządzenia delegowanego Komisji wydanego na podstawie upoważnienia zawartego w art. 84 ust. 5 dyrektywy 2013/36/UE.
Kiedy bank może stosować uproszczoną standardową metodykę oceny ryzyka stopy procentowej?
Kiedy jest to wymagane przez krajowe przepisy prawa.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Kiedy jest dużą i złożoną instytucją finansową.
Kiedy uzyska zgodę od Europejskiego Banku Centralnego.
Kiedy jest małą i niezłożoną instytucją, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 145 rozporządzenia nr 575/2013.
Kiedy jest małą i niezłożoną instytucją, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 145 rozporządzenia nr 575/2013.
Jakie systemy oceny ryzyka stopy procentowej może stosować bank?
Wyłącznie wewnętrzne systemy oceny ryzyka stopy procentowej.
Wszystkie z powyższych.
Wewnętrzne systemy oceny ryzyka stopy procentowej, standardową metodykę lub uproszczoną standardową metodykę.
Wyłącznie uproszczoną standardową metodykę.
Żadne z powyższych.
Tylko standardową metodykę.
Wewnętrzne systemy oceny ryzyka stopy procentowej, standardową metodykę lub uproszczoną standardową metodykę.
W ramach systemu zarządzania ryzykiem bank:
Wszystkie z powyższych
stosuje sformalizowane zasady służące określaniu wielkości podejmowanego ryzyka i zasady zarządzania ryzykiem
Żadne z powyższych.
stosuje przyjęty system sprawozdawczości zarządczej umożliwiający monitorowanie poziomu ryzyka;
stosuje sformalizowane procedury mające na celu identyfikację, pomiar lub szacowanie oraz monitorowanie ryzyka występującego w działalności banku, uwzględniające również przewidywany poziom ryzyka w przyszłości;
posiada strukturę organizacyjną dostosowaną do wielkości i profilu ponoszonego przez bank ryzyka.
stosuje sformalizowane limity ograniczające ryzyko i zasady postępowania w przypadku przekroczenia limitów;
Wszystkie z powyższych
Co jest celem systemu zarządzania ryzykiem w banku?
Zarządzanie personelem banku.
Zapewnienie prawidłowości procesu wyznaczania i realizacji szczegółowych celów prowadzonej działalności.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Ochrona danych osobowych klientów.
Zwiększenie zysków banku.
Zapewnienie prawidłowości procesu wyznaczania i realizacji szczegółowych celów prowadzonej działalności.
Jakie są zadania systemu zarządzania ryzykiem w banku?
Identyfikacja, pomiar lub szacowanie, kontrola oraz monitorowanie ryzyka.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Tylko identyfikacja ryzyka.
Tylko monitorowanie ryzyka.
Tylko kontrola ryzyka.
Identyfikacja, pomiar lub szacowanie, kontrola oraz monitorowanie ryzyka.
Kto może wykonywać kontrolę wewnętrzną w bankach spółdzielczych zrzeszonych w bankach zrzeszających?
Żadne z powyższych.
Wszystkie powyższe.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Zewnętrzna firma audytorska.
Bank zrzeszający.
Zarząd banku spółdzielczego.
Bank zrzeszający.
Kto jest odpowiedzialny za przyjęcie polityki różnorodności w składzie zarządu banku, jeśli nie powołano komitetu do spraw nominacji?
Zarząd banku.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Rada nadzorcza.
Żadne z powyższych.
Akcjonariusze banku.
Wszystkie powyższe.
Rada nadzorcza.
Minister właściwy do spraw instytucji finansowych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy
zakres zadań komitetu do spraw nominacji
FAŁSZ
PRAWDA
PRAWDA
Bank zapewnia odpowiednie finansowanie realizacji zadań przez komitet do spraw nominacji.
PRAWDA
FAŁSZ
PRAWDA
Jakie jest główne zadanie komitetu do spraw nominacji w banku istotnym?
Opiniowanie nominacji oraz monitorowanie procesów decyzyjnych w zarządzie, aby zapobiec dominacji jednej osoby.
Prowadzenie negocjacji z klientami instytucjonalnymi.
Kontrola i zarządzanie ryzykiem finansowym banku.
Wszystkie z powyższych.
Opracowywanie strategii inwestycyjnych.
Żadne z powyższych.
Opiniowanie nominacji oraz monitorowanie procesów decyzyjnych w zarządzie, aby zapobiec dominacji jednej osoby.
Dlaczego komitet do spraw nominacji w banku istotnym powinien unikać dominacji jednej osoby w procesie decyzyjnym zarządu?
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Aby zwiększyć transparentność polityki wynagrodzeń.
Aby zapewnić zgodność z przepisami prawa.
Aby zwiększyć efektywność operacyjną banku.
Aby zapobiec sytuacjom, które mogłyby wpłynąć niekorzystnie na interes banku.
Aby zapobiec sytuacjom, które mogłyby wpłynąć niekorzystnie na interes banku.