Fiszki

Komunikacja marketingowa abcd

Test w formie fiszek abcd
Ilość pytań: 88 Rozwiązywany: 184 razy
Cele promocji można rozpatrywać na płaszczyźnie:
C. Odpowiedzi a i b są poprawne.
B. psychograficznej.
A. ekonomicznej.
D. Odpowiedzi a i b są niepoprawne.
C. Odpowiedzi a i b są poprawne.
Jakie dwie funkcje pełni misja przedsiębiorstwa? (s.303)
B) Informacyjną i zadaniową
C) Operacyjną i finansową
D) Reklamową i organizacyjną
A) Motywacyjną i strategiczną
B) Informacyjną i zadaniową
Które z poniższych ustaleń NIE należy do podstawowych decyzji nadawcy w procesie komunikacji z rynkiem? (s.311)
D) Ustalenie budżetu promocyjnego
A) Sformułowanie celów promocji
C) Zarządzanie łańcuchem dostaw
B) Określenie docelowego audytorium przekazu
C) Zarządzanie łańcuchem dostaw
Agencja reklamy, która szczególnie specjalizuje się w pośrednictwie przy wynajmowaniu dla zleceniodawców określonych specjalistów i usług z branży reklamy to: (strona 353-354)
a) Agencja full service
d) Agencja "domowa" (in-house)
c) Agencja kreatywny butik
b) Agencja a la carte
b) Agencja a la carte
Podstawowe modele przy metodach teoretycznych finansowania komunikacji opisują tworzenie budżetu w jakich sytuacjach w zakresie struktury rynku?: (strona 326)
b) konkurencji doskonałej i oligopolu
c) monopolu i monopsonu
a) oligopolu i monopsonu
d) konkurencji doskonałej i monopolu (prawidłowa odpowiedź)
d) konkurencji doskonałej i monopolu (prawidłowa odpowiedź)
W ocenie efektów reklamy dominuje? (str.338)
C. nurt preferencyjny
A. nurt ekonomiczny
D. nurt religijny
B. nurt komunikacyjny
B. nurt komunikacyjny
Prakseologiczną miarą stopnia osiągnięcia zmierzonego celu jest? (str.339)
D. Poziom zwrotu
C. Skuteczność
B. Cena
A. Precyzja
C. Skuteczność
Z czym wiąże się efektywność promocji? (str.343)
D. Zaangażowanie grupy docelowe
B. Budżet promocyjny
C. Grupa docelowa promocji
A. Sposób alokacji budżetu promocyjnego
A. Sposób alokacji budżetu promocyjnego
Na czym powinna być oparta promocja w niszy (s. 321)
D) Niska jakość produktu
B) Niska specjalizacja i brak oryginalności
A) Głęboka specjalizacja i niezwykła oryginalność
C) Wysoka jakość produktu
A) Głęboka specjalizacja i niezwykła oryginalność
Który czynnik można zaliczyć do uwarunkowań zewnętrznych komunikacji marketingowej? (s. 337
a) Warunki atmosferyczne
c) Wysokość podatku dochodowego
b) Kształt produktu
d) Budżet domowy nabywcy
b) Kształt produktu
Co może być efektem nieudanej kampanii promocyjnej? (s. 339)
c) "przejście" konsumentów do konkurencji
a) wzrost sprzedaży
b) wzrost zaufania klientów
d) zwiększenie współpracy z konkurencją
c) "przejście" konsumentów do konkurencji
Jakie obszary zagadnień obejmują decyzje przedsiębiorstwa związane z oceną efektów promocji? str.338
B. Pole recepcji, przedmiot oceny, analiza procesów, uwarunkowania.
A. Metody recepcji, uwarunkowania metod, metodyka postępowania
C. Pole recepcji, przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
D. Wszystkie odpowiedzi są błędne
C. Pole recepcji, przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
Własny obraz, jaki przedsiębiorstwo zamierza przekazać na rynek, do otoczenia społecznoekonomicznego w procesie komunikacji, to: (strona 302)
a) Tożsamość przedsiębiorstwa
b) Image przedsiębiorstwa
c) Misja przedsiębiorstwa
d) Wizja przedsiębiorstwa
a) Tożsamość przedsiębiorstwa
Cele promocji w wymiarze pierwszym można rozpatrywać na płaszczyznach: (strona 312)
b) Strategicznej i psychograficznej
d) Operacyjnej i psychograficznej
c) Ekonomicznej i psychograficznej
a) Ekonomicznej i taktycznej
c) Ekonomicznej i psychograficznej
Podejście ex ante: (strona 345)
b) Wykorzystuje się do pomiaru rzeczywistych efektów kampanii.
c) Opiera się na badaniach jakościowych na dużej próbie.
d) Opiera się na badaniach na kilku rynkach próbnych, na których bada się potencjalne efekty promocji.
a) Jest wstępną oceną atrakcyjności, poprawności i skuteczności projektowanych działań promocyjnych
a) Jest wstępną oceną atrakcyjności, poprawności i skuteczności projektowanych działań promocyjnych
Na kształtowanie misji wywiera wpływ wiele elementów, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Najważniejsze z nich to: (strona 304)
a) indywidualne decyzje pracowników, trendy w mediach społecznościowych, kompetencje menedżerów, opinie i doświadczenia klientów
b) zamierzenia i oczekiwania właścicieli, kompetencje kadry menedżerskiej (np. kreatywność, skłonność do ryzyka), zasoby firmy, historia firmy
d) preferencje konsumentów, kreatywność i spontaniczne pomysły zespołu, historia firmy, zmiany strategii konkurencji
c) losowe wydarzenia na rynku, indywidualne przekonania zatrudnionych, zasoby firmy, subiektywne emocje właścicieli
b) zamierzenia i oczekiwania właścicieli, kompetencje kadry menedżerskiej (np. kreatywność, skłonność do ryzyka), zasoby firmy, historia firmy
Misja organizacji obejmuje 4 wymiary. NIE należy do nich wymiar: (strona 304)
d) kluczowych czynników sukcesu
a) tożsamości i filozofii organizacji (czym przedsiębiorstwo zamierza być)
c) szczegółowej strategii marketingowej i operacyjnej (konkretnych działań promocyjnych, procedur operacyjnych oraz planów sprzedaży)
b) podstawowych wartości funkcjonowania (zasady, przesłanki decyzji i styl kierowania, stosunek do prawa i etyki biznesu)
c) szczegółowej strategii marketingowej i operacyjnej (konkretnych działań promocyjnych, procedur operacyjnych oraz planów sprzedaży)
Cele psychograficzne promocji obejmują szeroki zakres zadań systemu komunikacji związanych z: (strona 313)
b) przedsiębiorstwem
c) produktem
a) nabywcą (konsumentem)
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Decyzje dotyczące wielkości budżetu promocyjnego są uwarunkowane przez: (s. 325)
c) Wielkość sprzedaży i/lub zysku, jaki przedsiębiorstwo zamierza osiągnąć
d) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
b) Cykl życia produktu na rynku
a) Koszty wykorzystania poszczególnych instrumentów promotion-mix
d) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Pion kreatywny agencji: (s. 359)
b) Ma za zadanie przełożenie w sposób twórczy i oryginalny ustaleń i założeń w określone kody: hasła, slogany, teksty, zdjęcia
a) Prowadzi badania rynkowe i marketingowe
c) Koordynuje pracę wszystkich komórek agencji uczestniczących w wykonaniu zlecenia
d) Ma za zadanie zapewnić ścisłą koordynację między departamentami funkcjonującymi w strukturze organizacyjnej agencji
b) Ma za zadanie przełożenie w sposób twórczy i oryginalny ustaleń i założeń w określone kody: hasła, slogany, teksty, zdjęcia

Powiązane tematy

Inne tryby