Podstawowe cele ekonomiczne promocji to: (s. 312-313)
a) kształtowanie świadomości produktu/marki, jego wizerunku i pozycjonowania
b) poszukiwanie wierności i lojalności względem produktu i firmy
c) wzrost dochodów i obniżka kosztów
c) wzrost dochodów i obniżka kosztów
Podstawowe cele ekonomiczne promocji to: (s. 312-313)
a) kształtowanie świadomości produktu/marki, jego wizerunku i pozycjonowania
b) poszukiwanie wierności i lojalności względem produktu i firmy
c) wzrost dochodów i obniżka kosztów
c) wzrost dochodów i obniżka kosztów
Średniookresowe cele (np. podniesienie stopnia znajomości i akceptacji konkretnego produktu/marki w określonych segmentach rynku w ciągu następnego roku, utrzymanie dotychczasowego udziału w rynku) są celami (s. 314):
a) strategicznymi
b) taktycznymi
c) operacyjnymi
b) taktycznymi
Średniookresowe cele (np. podniesienie stopnia znajomości i akceptacji konkretnego produktu/marki w określonych segmentach rynku w ciągu następnego roku, utrzymanie dotychczasowego udziału w rynku) są celami (s. 314):
a) strategicznymi
b) taktycznymi
c) operacyjnymi
b) taktycznymi
Zachowanie przedsiębiorstwa to: str. 305
b. zespół instrumentów tworzących system identyfikacji wizualnej
c. działania przedsiębiorstwa w celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony pracownikom
a. zbiór podstawowych zasad, na jakich opiera swoje funkcjonowanie przedsiębiorstwo, wewnętrznie spójnych i nawiązujących do sformułowanej misji
a. zbiór podstawowych zasad, na jakich opiera swoje funkcjonowanie przedsiębiorstwo, wewnętrznie spójnych i nawiązujących do sformułowanej misji
Zachowanie przedsiębiorstwa to: str. 305
b. zespół instrumentów tworzących system identyfikacji wizualnej
c. działania przedsiębiorstwa w celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony pracownikom
a. zbiór podstawowych zasad, na jakich opiera swoje funkcjonowanie przedsiębiorstwo, wewnętrznie spójnych i nawiązujących do sformułowanej misji
a. zbiór podstawowych zasad, na jakich opiera swoje funkcjonowanie przedsiębiorstwo, wewnętrznie spójnych i nawiązujących do sformułowanej misji
Macierz celów komunikacji (promocji) ma dwa aspekty: str.311-312
b. horyzontu i przestrzeni
a. wymiaru i horyzontu
c. wymiaru i psychograficzny
a. wymiaru i horyzontu
Macierz celów komunikacji (promocji) ma dwa aspekty: str.311-312
b. horyzontu i przestrzeni
a. wymiaru i horyzontu
c. wymiaru i psychograficzny
a. wymiaru i horyzontu
Funkcja informacyjna misji organizacji obejmuje: (s. 304)
d) Zdefiniowanie procedur operacyjnych
a) Identyfikację zakresu potrzeb, które przedsiębiorstwo zamierza zaspokajać
b) Określenie struktury organizacyjnej firmy
c) Wskazanie sposobów optymalizacji kosztów produkcji
a) Identyfikację zakresu potrzeb, które przedsiębiorstwo zamierza zaspokajać
Funkcja informacyjna misji organizacji obejmuje: (s. 304)
d) Zdefiniowanie procedur operacyjnych
a) Identyfikację zakresu potrzeb, które przedsiębiorstwo zamierza zaspokajać
b) Określenie struktury organizacyjnej firmy
c) Wskazanie sposobów optymalizacji kosztów produkcji
a) Identyfikację zakresu potrzeb, które przedsiębiorstwo zamierza zaspokajać
Cele promocji w pierwszym wymiarze można rozpatrywać na płaszczyznach: (s. 312
b) Strategicznej i taktycznej
d) Finansowej i operacyjnej
a) Ekonomicznej i psychograficznej
c) Operacyjnej i reklamowej
a) Ekonomicznej i psychograficznej
Cele promocji w pierwszym wymiarze można rozpatrywać na płaszczyznach: (s. 312
b) Strategicznej i taktycznej
d) Finansowej i operacyjnej
a) Ekonomicznej i psychograficznej
c) Operacyjnej i reklamowej
a) Ekonomicznej i psychograficznej
Do podstawowych elementów identyfikacji wizualnej zalicza się między innymi: (s. 307)
b. Strategia cenowa, targetowanie, analiza SWOT, CRM
d. Motywacja pracowników, struktura organizacyjna, kodeks etyczny, model sprzedaży
c. Mailing, reklama radiowa, influencer marketing, sponsoring
a. logo, logotyp, nazwa firmy, znaki bazowe, konstanse promocyjne
a. logo, logotyp, nazwa firmy, znaki bazowe, konstanse promocyjne
Do podstawowych elementów identyfikacji wizualnej zalicza się między innymi: (s. 307)
b. Strategia cenowa, targetowanie, analiza SWOT, CRM
d. Motywacja pracowników, struktura organizacyjna, kodeks etyczny, model sprzedaży
c. Mailing, reklama radiowa, influencer marketing, sponsoring
a. logo, logotyp, nazwa firmy, znaki bazowe, konstanse promocyjne
a. logo, logotyp, nazwa firmy, znaki bazowe, konstanse promocyjne
W jakich dwóch aspektach należy rozstrzygnąć cele komunikacji? (s. 311)
b. W aspekcie prawnym i logistycznym
a. W aspekcie wymiaru i horyzontu
c. W aspekcie technologicznym i sprzedażowym
d. W aspekcie geograficznym i budżetowym
a. W aspekcie wymiaru i horyzontu
W jakich dwóch aspektach należy rozstrzygnąć cele komunikacji? (s. 311)
b. W aspekcie prawnym i logistycznym
a. W aspekcie wymiaru i horyzontu
c. W aspekcie technologicznym i sprzedażowym
d. W aspekcie geograficznym i budżetowym
a. W aspekcie wymiaru i horyzontu
Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe w kontekście drugiego etapu kształtowania programu promocji? (s. 316)
b. Celem drugiego etapu jest precyzyjne określenie odbiorców działań promocyjnych oraz strategii (form i sposobu dotarcia do nich z przekazem promocyjnym) (
a. Etap drugi polega głównie na ustalaniu budżetu kampanii reklamowej.
c. Orientacja marketingowa przedsiębiorstwa pomija analizę segmentów rynku.
d. Drugi etap dotyczy jedynie wyboru kanałów dystrybucji.
b. Celem drugiego etapu jest precyzyjne określenie odbiorców działań promocyjnych oraz strategii (form i sposobu dotarcia do nich z przekazem promocyjnym) (
Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe w kontekście drugiego etapu kształtowania programu promocji? (s. 316)
b. Celem drugiego etapu jest precyzyjne określenie odbiorców działań promocyjnych oraz strategii (form i sposobu dotarcia do nich z przekazem promocyjnym) (
a. Etap drugi polega głównie na ustalaniu budżetu kampanii reklamowej.
c. Orientacja marketingowa przedsiębiorstwa pomija analizę segmentów rynku.
d. Drugi etap dotyczy jedynie wyboru kanałów dystrybucji.
b. Celem drugiego etapu jest precyzyjne określenie odbiorców działań promocyjnych oraz strategii (form i sposobu dotarcia do nich z przekazem promocyjnym) (
Do metod finansowania komunikacji, zarówno występujących w literaturze, jak i spotykanych w praktyce, NIE należy zaliczyć: (s. 325)
c) metod opartych na automatyzacji decyzji budżetowych (
d) metod zorientowanych na osiągnięcie założonego celu.
b) metod pragmatycznych
a) metod teoretycznych
c) metod opartych na automatyzacji decyzji budżetowych (
Do metod finansowania komunikacji, zarówno występujących w literaturze, jak i spotykanych w praktyce, NIE należy zaliczyć: (s. 325)
c) metod opartych na automatyzacji decyzji budżetowych (
d) metod zorientowanych na osiągnięcie założonego celu.
b) metod pragmatycznych
a) metod teoretycznych
c) metod opartych na automatyzacji decyzji budżetowych (
Do rodzajów agencji reklamowych należy zaliczyć: (s. 353-354)
a) agencje outside of the house
b) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
c) agencje half service
d) wszystkie odpowiedzi są fałszywe
d) wszystkie odpowiedzi są fałszywe
Do rodzajów agencji reklamowych należy zaliczyć: (s. 353-354)
a) agencje outside of the house
b) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
c) agencje half service
d) wszystkie odpowiedzi są fałszywe
d) wszystkie odpowiedzi są fałszywe
Do metod pragmatycznych finansowania komunikacji NIE należy: (s. 329)
b) Możliwości finansowe,
c) Budowanie modeli zależności marketingowych,
a) Procentowa relacja do wartości sprzedaży lub zysku,
d) Parytet konkurencji.
c) Budowanie modeli zależności marketingowych,
Do metod pragmatycznych finansowania komunikacji NIE należy: (s. 329)
b) Możliwości finansowe,
c) Budowanie modeli zależności marketingowych,
a) Procentowa relacja do wartości sprzedaży lub zysku,
d) Parytet konkurencji.
c) Budowanie modeli zależności marketingowych,
Funkcja informacyjna misji wyrażona może być poprzez: (s. 303)
b) Spójność działań na wszystkich poziomach strategicznym i operacyjnym,
d) Działania przedsiębiorstwa przed opinią publiczną.
c) Ostrzeżenie konkurencji przez nagłośnienie swojej aktywności rynkowej lub ekspansji na nowe rynki,
a) Zapewnienie stałości przedsiębiorstwa
c) Ostrzeżenie konkurencji przez nagłośnienie swojej aktywności rynkowej lub ekspansji na nowe rynki,
Funkcja informacyjna misji wyrażona może być poprzez: (s. 303)
b) Spójność działań na wszystkich poziomach strategicznym i operacyjnym,
d) Działania przedsiębiorstwa przed opinią publiczną.
c) Ostrzeżenie konkurencji przez nagłośnienie swojej aktywności rynkowej lub ekspansji na nowe rynki,
a) Zapewnienie stałości przedsiębiorstwa
c) Ostrzeżenie konkurencji przez nagłośnienie swojej aktywności rynkowej lub ekspansji na nowe rynki,
Tożsamość przedsiębiorstwa to: (s. 302)
C) wizerunek firmy kreowany przez wspólników
A) jak przedsiębiorstwo jest postrzegane przez klienta
B) w jaki sposób przedsiębiorstwo definiuje się poprzez „ja” oraz „my”
D) to poszczególne cechy firmy, w których skład nie wchodzi samowizerunek
B) w jaki sposób przedsiębiorstwo definiuje się poprzez „ja” oraz „my”
Tożsamość przedsiębiorstwa to: (s. 302)
C) wizerunek firmy kreowany przez wspólników
A) jak przedsiębiorstwo jest postrzegane przez klienta
B) w jaki sposób przedsiębiorstwo definiuje się poprzez „ja” oraz „my”
D) to poszczególne cechy firmy, w których skład nie wchodzi samowizerunek
B) w jaki sposób przedsiębiorstwo definiuje się poprzez „ja” oraz „my”
Zasadnicze wymiary misji organizacji obejmuje: 1) tożsamość i filozofia organizacji 2) podstawowe wartości funkcjonowania 3) domeny działalności 4) kluczowe czynniki sukcesu. Odpowiedź prawidłowa to: (s. 304)
C) Wszystkie z wyjątkiem podpunktu "2"
D) Wszystkie
B)1 i 3
A)1 i 2
D) Wszystkie
Zasadnicze wymiary misji organizacji obejmuje: 1) tożsamość i filozofia organizacji 2) podstawowe wartości funkcjonowania 3) domeny działalności 4) kluczowe czynniki sukcesu. Odpowiedź prawidłowa to: (s. 304)
C) Wszystkie z wyjątkiem podpunktu "2"
D) Wszystkie
B)1 i 3
A)1 i 2
D) Wszystkie
Wśród etapów budowy skutecznej komunikacji Ph. Kotlet i K.L. Keller NIE wyróżniają: (s. 311)
c) wybór kanału komunikacji
a) określenie celów procesu komunikacji
b) losowy dobór odbiorców komunikatu
d) mierzenie skuteczności
b) losowy dobór odbiorców komunikatu
Wśród etapów budowy skutecznej komunikacji Ph. Kotlet i K.L. Keller NIE wyróżniają: (s. 311)
c) wybór kanału komunikacji
a) określenie celów procesu komunikacji
b) losowy dobór odbiorców komunikatu
d) mierzenie skuteczności
b) losowy dobór odbiorców komunikatu
Do głównych funkcji agencji reklamy NIE zalicza się: (s. 353)
b) rozliczenia finansowe
a) przygotowanie promocji
d) kształtowanie promocyjnych funkcji opakowań
c) kontrola realizacji
d) kształtowanie promocyjnych funkcji opakowań
Do głównych funkcji agencji reklamy NIE zalicza się: (s. 353)
b) rozliczenia finansowe
a) przygotowanie promocji
d) kształtowanie promocyjnych funkcji opakowań
c) kontrola realizacji
d) kształtowanie promocyjnych funkcji opakowań
Decyzje przedsiębiorstwa związane z oceną efektów promocji obejmują cztery obszary zagadnień, pozostające wobec siebie we wzajemnych powiązaniach: (s. 339)
a) Określenie celów promocji, ustalenie budżetu, analiza danych o konkurencji, monitorowanie zmian w branży.
d) Planowanie działań PR, ocena rentowności produktów, prognozowanie trendów rynkowych, wdrażanie nowych produktów.
b) Wybór kanałów promocji, określenie grupy docelowej, analiza rynku, tworzenie strategii personalizacji.
c) Pole percepcji (terminologię), przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
c) Pole percepcji (terminologię), przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
Decyzje przedsiębiorstwa związane z oceną efektów promocji obejmują cztery obszary zagadnień, pozostające wobec siebie we wzajemnych powiązaniach: (s. 339)
a) Określenie celów promocji, ustalenie budżetu, analiza danych o konkurencji, monitorowanie zmian w branży.
d) Planowanie działań PR, ocena rentowności produktów, prognozowanie trendów rynkowych, wdrażanie nowych produktów.
b) Wybór kanałów promocji, określenie grupy docelowej, analiza rynku, tworzenie strategii personalizacji.
c) Pole percepcji (terminologię), przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
c) Pole percepcji (terminologię), przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania
W jakiej płaszczyźnie można rozpatrywać cele promocji w pierwszym wymiarze? (s. 313)
d) estetycznej
b) technicznej
c) administracyjnej
a) ekonomicznej
a) ekonomicznej
W jakiej płaszczyźnie można rozpatrywać cele promocji w pierwszym wymiarze? (s. 313)
d) estetycznej
b) technicznej
c) administracyjnej
a) ekonomicznej
a) ekonomicznej
Ocena efektów polityki promocji jest zagadnieniem: (s. 337)
c) Złożonym i wieloaspektowym
b) Jednorodnym i subiektywnym
a) Subiektywnym i złożonym
d) Wieloaspektowym i jednorodnym
c) Złożonym i wieloaspektowym
Ocena efektów polityki promocji jest zagadnieniem: (s. 337)