Fiszki

Test do Policji - Administracja publiczna

Test w formie fiszek Administracja Publiczna
Ilość pytań: 216 Rozwiązywany: 22750 razy
Oczywiste błędy pisarskie w treści decyzji administracyjnejKPA Art. 113:
oraz inne oczywiste omył ki w wydanych przez ten organ decyzjach.
§ 1. Organ administracji publicznej moż e z urzę du lub na żądanie strony prostować w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunków
§ 1. Organ administracji publicznej moż e z urzę du lub na żądanie strony prostować w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunków oraz inne oczywiste omył ki w wydanych przez ten organ decyzjach.
w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunków oraz inne oczywiste omył ki w wydanych przez ten organ decyzjach.
Ugoda administracyjna może zostać zawarta KPA Art. 114:
W spraw ie, w które j t ocz y s ię postępowanie przed organem administr acji publicznej, strony mog ą zawrzeć ugodę - jeżeli przemaw ia za tym charakter sprawy, przyczyn i s ię t o do upr os zcz en ia lu b przy sp ies zen ia post ępow a n ia i n ie s p r z ec i w ia s i ę t e m u pr z e p is pr aw a . Art. 115.Ugoda moż e być zawarta przed organem administracji publicznej, przed którym toczy się postę powanie w pierwszej instancji lub postę powanie odwoławcze,
do czasu wydania przez organ decyzji w sprawie
W spraw ie, w które j t ocz y s ię postępowanie przed organem administr acji publicznej, strony mog ą zawrzeć ugodę - jeżeli przemaw ia za tym charakter sprawy, przyczyn i s ię t o do upr os zcz en ia lu b przy sp ies zen ia post ępow a n ia i n ie s p r z ec i w ia s i ę t e m u pr z e p is pr aw a . Art. 115.Ugoda moż e być zawarta przed organem administracji publicznej, przed którym toczy się postę powanie w pierwszej instancji lub postę powanie odwoławcze, do czasu wydania przez organ decyzji w sprawie
W spraw ie, w które j t ocz y s ię postępowanie przed organem
W spraw ie, w które j t ocz y s ię postępowanie przed organem administr acji publicznej, strony mog ą zawrzeć ugodę - jeżeli przemaw ia za tym charakter sprawy, przyczyn i s ię t o do upr os zcz en ia lu b przy sp ies zen ia post ępow a n ia i n ie s p r z ec i w ia s i ę t e m u pr z e p is pr aw a . Art. 115.Ugoda moż e być zawarta przed organem administracji publicznej, przed którym toczy się postę powanie w pierwszej instancji lub postę powanie odwoławcze, do czasu wydania przez organ decyzji w sprawie
Organ administracji publicznej dokumentuje zawarcie ugody poprzez spisanie KPA Art. 117:
. § 2. Organ administracji publicznej utrwala fakt zawarcia ugody w aktach sprawy, w formie protokołu podpisanego przez osobę upoważ nioną do sporzą dzenia ugody.
§ 1. Ugodę sporzą dza się w formie pisemnej. Powinna ona zawierać: oznaczenie organu, przed którym został a zawarta, datę sporzą dzenia, oznaczenie stron, przedmiot i treść ugody, wzmiankę o jej odczytaniu i przyję ciu, podpisy stron oraz podpis pracownika organu administracji publicznej, upoważ nionego do sporzą dzenia ugody. § 2. Organ administracji publicznej utrwala fakt zawarcia ugody w aktach sprawy, w formie protokołu podpisanego przez osobę upoważ nioną do sporzą dzenia ugody.
upoważ nionego do sporzą dzenia ugody. § 2. Organ administracji publicznej utrwala fakt zawarcia ugody w aktach sprawy, w formie protokołu podpisanego przez osobę upoważ nioną do sporzą dzenia ugody.
§ 1. Ugodę sporzą dza się w formie pisemnej. Powinna ona zawierać: oznaczenie organu, przed którym został a zawarta, datę sporzą dzenia, oznaczenie stron, przedmiot i treść ugody, wzmiankę o jej odczytaniu i przyję ciu, podpisy stron oraz podpis pracownika organu administracji publicznej, upoważ nionego do sporzą dzenia ugody
§ 1. Ugodę sporzą dza się w formie pisemnej. Powinna ona zawierać: oznaczenie organu, przed którym został a zawarta, datę sporzą dzenia, oznaczenie stron, przedmiot i treść ugody, wzmiankę o jej odczytaniu i przyję ciu, podpisy stron oraz podpis pracownika organu administracji publicznej, upoważ nionego do sporzą dzenia ugody. § 2. Organ administracji publicznej utrwala fakt zawarcia ugody w aktach sprawy, w formie protokołu podpisanego przez osobę upoważ nioną do sporzą dzenia ugody.
Zatwierdzenie ugody w postępowaniu administracyjnym następuje w formie KPA Art.117:
§ 1. Ugodę sporzą dza się w formie pisemnej
§ 1. Ugodę sporzą dza się w formie
§ 1. Ugodę sporzą dza się w formie ustnej
§ 1. Ugodę sporzą dza się w formie stylowej
§ 1. Ugodę sporzą dza się w formie pisemnej
Odwołanie przysługuje odArt. 127:
, jednakż e strona niezadowolona z decyzji może zwrócić się do tego organu z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy; do wniosku tego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczą ce odwołań od decyzji
§ 1. Oddecyzjiwydanejwpierws zejinstancjis łużystron ie odwołanie tylko do jednej instancji. § 2. Właściwy do rozpatrzenia odwołania jest organ administracji publicznej wyższego stopnia, chyba że ustawa przewiduje inny organ odwoławczy.
3. Od decyzji wydanej w pierwszej instancji przez ministra lub samorzą dowe kolegium odwoławcze nie służy odwołanie, jednakż e strona niezadowolona z decyzji może zwrócić się do tego organu z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy; do wniosku tego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczą ce odwołań od decyzji
§ 1. Oddecyzjiwydanejwpierws zejinstancjis łużystron ie odwołanie tylko do jednej instancji. § 2. Właściwy do rozpatrzenia odwołania jest organ administracji publicznej wyższego stopnia, chyba że ustawa przewiduje inny organ odwoławczy. § 3. Od decyzji wydanej w pierwszej instancji przez ministra lub samorzą dowe kolegium odwoławcze nie służy odwołanie, jednakż e strona niezadowolona z decyzji może zwrócić się do tego organu z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy; do wniosku tego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczą ce odwołań od decyzji
§ 1. Oddecyzjiwydanejwpierws zejinstancjis łużystron ie odwołanie tylko do jednej instancji. § 2. Właściwy do rozpatrzenia odwołania jest organ administracji publicznej wyższego stopnia, chyba że ustawa przewiduje inny organ odwoławczy. § 3. Od decyzji wydanej w pierwszej instancji przez ministra lub samorzą dowe kolegium odwoławcze nie służy odwołanie, jednakż e strona niezadowolona z decyzji może zwrócić się do tego organu z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy; do wniosku tego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczą ce odwołań od decyzji
Od decyzji wydanej w pierwszej instancji przez ministra:
ie słuzyodwołanie,jednak że strona niedozwolona z decyzji może zwrócić się do tego organu z wnioskiem
do wniosku tego stosuje się opowiednio przepisy dotyczące odwołań od decyzji.
nie słuzyodwołanie,jednak że strona niedozwolona z decyzji może zwrócić się do tego organu z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy:do wniosku tego stosuje się opowiednio przepisy dotyczące odwołań od decyzji.
ponowne rozpatrzenie sprawy:do wniosku tego stosuje się opowiednio przepisy dotyczące odwołań od decyzji.
Odwołanie wynosi się w terminie KPA.Art.129:
2. Odwołanie wnosi się w terminie czternastu dni od dnia dorę czenia decyzji stronie, a gdy decyzja została ogł oszona ustnie - od dnia jej ogł oszenia stronie.
§1.Odwołanie wznosi się do właściwego organu odwoławczego za pośrednictwem organu,który wydał decyzję.
§1.Odwołanie wznosi się do właściwego organu odwoławczego za pośrednictwem organu,który wydał decyzję.§ 2. Odwołanie wnosi się w terminie czternastu dni od dnia dorę czenia decyzji stronie, a gdy decyzja została ogł oszona ustnie - od dnia jej ogł oszenia stronie.
§1.Odwołanie wznosi się do właściwego organu odwoławczego za pośrednictwem organu,który wydał decyzję.§ 2. Odwołanie wnosi się w terminie czternastu dni od dnia dorę czenia decyzji stronie, a gdy decyzja została ogł oszona ustnie
§1.Odwołanie wznosi się do właściwego organu odwoławczego za pośrednictwem organu,który wydał decyzję.§ 2. Odwołanie wnosi się w terminie czternastu dni od dnia dorę czenia decyzji stronie, a gdy decyzja została ogł oszona ustnie - od dnia jej ogł oszenia stronie.
Wniesienie odwołania od decyzji administracyjnej po terminie, powoduje
rozstrzygnięcie, staję się ostateczne 49 Zażalenie na postanowienie wydane wtoku postępowania administracyjnego
należy wnieść w terminie KPA Art. 141:
§ 1. Na wydane w toku postępowania postanowienia służy stronie zażalenie, gdy kodeks tak stanowi
§ 1. Na wydane w toku postępowania postanowienia służy stronie zażalenie, gdy kodeks tak stanowi. § 2. Zaż alenia wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia dorę czenia postanowienia stronie, a gdy postanowienie zostało ogł oszone ustnie
2. Zaż alenia wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia dorę czenia postanowienia stronie, a gdy postanowienie zostało ogł oszone ustnie - od dnia jego ogł oszenia stronie.
§ 1. Na wydane w toku postępowania postanowienia służy stronie zażalenie, gdy kodeks tak stanowi. § 2. Zaż alenia wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia dorę czenia postanowienia stronie, a gdy postanowienie zostało ogł oszone ustnie - od dnia jego ogł oszenia stronie.
§ 1. Na wydane w toku postępowania postanowienia służy stronie zażalenie, gdy kodeks tak stanowi. § 2. Zaż alenia wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia dorę czenia postanowienia stronie, a gdy postanowienie zostało ogł oszone ustnie - od dnia jego ogł oszenia stronie.
Zażalenie na postanowienie
wydane wtoku postępowania administracyjnego
należy wnieść w terminie KPA Art. 141:
Zaż alenia wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia dorę czenia postanowienia stronie, a gdy postanowienie zostało ogł oszone ustnie - od dnia jego ogł oszenia stronie.
§ 1. Na wydane w toku postępowania postanowienia służy stronie zażalenie, gdy kodeks tak stanowi
§ 1. Na wydane w toku postępowania postanowienia służy stronie zażalenie, gdy kodeks tak stanowi. § 2. Zaż alenia wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia dorę czenia postanowienia stronie, a gdy postanowienie zostało ogł oszone ustnie - od dnia jego ogł oszenia stronie.
§ 1. Na wydane w toku postępowania postanowienia służy stronie zażalenie, gdy kodeks tak stanowi. § 2. Zaż alenia wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia dorę czenia postanowienia stronie, a gdy postanowienie zostało ogł oszone ustnie
§ 1. Na wydane w toku postępowania postanowienia służy stronie zażalenie, gdy kodeks tak stanowi. § 2. Zaż alenia wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia dorę czenia postanowienia stronie, a gdy postanowienie zostało ogł oszone ustnie - od dnia jego ogł oszenia stronie.
Zażalenie w postępowaniu administracyjnym, przysługuje o :
W postępowaniu administracyjnym zażalenie służy tylko na postanowienia w przypadkach wyliczonych przez poszczególne przepisy. Zażalenie może wnieść strona.
W postępowaniu administracyjnym zażalenie służy tylko na postanowienia w przypadkach wyliczonych przez poszczególne przepisy. Zażalenie może wnieść strona. Termin do wniesienia zażalenia wynosi tydzień od dnia doręczenia stronie postanowienia, a jeżeli postanowienie zostało ogłoszone ustnie - od dnia ogłoszenia. KPA Art. 141. § 1. Na wydane w toku postępowania postanowienia służy stronie zażalenie, gdy kodeks tak stanowi. § 2. Zaż alenia wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia dorę czenia postanowienia stronie, a gdy postanowienie zostało ogł oszone ustnie - od dnia jego ogłoszenia stronie.
Na wydane w toku postępowania postanowienia służy stronie zażalenie, gdy kodeks tak stanowi. § 2. Zaż alenia wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia dorę czenia postanowienia stronie, a gdy postanowienie zostało ogł oszone ustnie - od dnia jego ogłoszenia stronie.
W postępowaniu administracyjnym zażalenie służy tylko na postanowienia w przypadkach wyliczonych przez poszczególne przepisy. Zażalenie może wnieść strona. Termin do wniesienia zażalenia wynosi tydzień od dnia doręczenia stronie postanowienia, a jeżeli postanowienie zostało ogłoszone ustnie - od dnia ogłoszenia. KPA Art. 141. § 1.
W postępowaniu administracyjnym zażalenie służy tylko na postanowienia w przypadkach wyliczonych przez poszczególne przepisy. Zażalenie może wnieść strona. Termin do wniesienia zażalenia wynosi tydzień od dnia doręczenia stronie postanowienia, a jeżeli postanowienie zostało ogłoszone ustnie - od dnia ogłoszenia. KPA Art. 141. § 1. Na wydane w toku postępowania postanowienia służy stronie zażalenie, gdy kodeks tak stanowi. § 2. Zaż alenia wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia dorę czenia postanowienia stronie, a gdy postanowienie zostało ogł oszone ustnie - od dnia jego ogłoszenia stronie.
Organ administracji stwierdził, że nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi. W
takiej sytuacji powinien KPA Art. 231:
Jeż eli organ, który otrzymał skargę , nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwł ocznie, nie póź niej jednak niż w terminie
skazać mu właściwy organ.
Jeż eli organ, który otrzymał skargę , nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwł ocznie, nie póź niej jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiają c równocześ nie o tym skarżącego, albo wskazać
Jeż eli organ, który otrzymał skargę , nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwł ocznie, nie póź niej jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiają c równocześ nie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.
Jeż eli organ, który otrzymał skargę , nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwł ocznie, nie póź niej jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiają c równocześ nie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.
Ochrona prawna, osoby składającej skargę polega na tym, że
KPA Art. 221:
1. Zagwarantowane każdemu wKonstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo składania petycji, skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych realizowane jest na zasadach określonych przepisami niniejszego działu.§ 2. Petycje, skargi i wnioski mogą być skł adane do organizacji i instytucji społ ecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej. § 3. Petycje, skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą. Art. 225 § 1 kpa wprowadza ustawową ochronę prawną skarżącego i wnioskodawcy Przepis ten brzmi: "Nikt nie moż e być naraż ony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia lub wniosku, jeż eli działał w granicach prawem dozwolonych"
ednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych realizowane jest na zasadach określonych przepisami niniejszego działu.
1. Zagwarantowane każdemu wKonstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo składania petycji, skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych realizowane jest na zasadach określonych przepisami
1. Zagwarantowane każdemu wKonstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo składania petycji, skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych
1. Zagwarantowane każdemu wKonstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo składania petycji, skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych realizowane jest na zasadach określonych przepisami niniejszego działu.§ 2. Petycje, skargi i wnioski mogą być skł adane do organizacji i instytucji społ ecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej. § 3. Petycje, skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą. Art. 225 § 1 kpa wprowadza ustawową ochronę prawną skarżącego i wnioskodawcy Przepis ten brzmi: "Nikt nie moż e być naraż ony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia lub wniosku, jeż eli działał w granicach prawem dozwolonych"
Skarga w postępowaniu skargowym powinna zostać załatwiona bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie do KPA.Art.237:
§1.Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie póżniej niż w ciągu miesiąca.
w ciągu miesiąca.
§1.Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie póżniej
1.Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę
§1.Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie póżniej niż w ciągu miesiąca.
W przypadku niezałatwienia skargi w terminie,należy KPA.Art36:
2. Organ wymieniony w § 1, uznając zażalenie za uzasadnione, wyznacza dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych niezałatwienia sprawy w terminie, a w razie potrzeby także podjęcie środków zapobiegających naruszaniu terminów załatwiania spraw w przyszłośći.Art. 38.Pracownik organu administracji publicznej, który z nieuzasadnionych przyczyn nie zał atwił sprawy w terminie lub nie dopeł nił obowiązku wynikają cego z art. 36 albo nie zał atwił sprawy w dodatkowym terminie ustalonym w myś l art. 37
KPA Art. 36. § 1. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35 organ administracji publicznej obow iązany jest z aw iadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy ter min załatw ienia sprawy. § 2. Ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu. Art. 37. § 1. Na niezałatwienie sprawy w terminie określonym w art. 35 lub ustalonym w myśl art. 36 stron ie służy zażalenie do organu administracji publicznej wyższego stopnia. § 2. Organ wymieniony w § 1, uznając zażalenie za uzasadnione, wyznacza dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych niezałatwienia sprawy w terminie, a w razie potrzeby także podjęcie środków zapobiegających naruszaniu terminów załatwiania spraw w przyszłośći.Art. 38.Pracownik organu administracji publicznej, który z nieuzasadnionych przyczyn nie zał atwił sprawy w terminie lub nie dopeł nił obowiązku wynikają cego z art. 36 albo nie zał atwił sprawy w dodatkowym terminie ustalonym w myś l art. 37 § 2, podlega odpowiedzialnoś ci porzą dkowej lub dyscyplinarnej albo innej odpowiedzialności przewidzianej w przepisach prawa.
2. Organ wymieniony w § 1, uznając zażalenie za uzasadnione, wyznacza dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych niezałatwienia sprawy w terminie, a w razie potrzeby także podjęcie środków zapobiegających naruszaniu terminów załatwiania spraw w przyszłośći.Art. 38.Pracownik organu administracji publicznej, który z nieuzasadnionych przyczyn nie zał atwił sprawy w terminie lub nie dopeł nił obowiązku wynikają cego z art. 36 albo nie zał atwił sprawy w dodatkowym terminie ustalonym w myś l art. 37 § 2, podlega odpowiedzialnoś ci porzą dkowej lub dyscyplinarnej.
KPA Art. 36. § 1. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35 organ administracji publicznej obow iązany jest z aw iadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy ter min załatw ienia sprawy. § 2. Ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu. Art. 37. § 1. Na niezałatwienie sprawy w terminie określonym w art. 35 lub ustalonym w myśl art. 36 stron ie służy zażalenie do organu administracji publicznej wyższego stopnia. § 2. Organ wymieniony w § 1, uznając zażalenie za uzasadnione, wyznacza dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych niezałatwienia sprawy.
KPA Art. 36. § 1. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35 organ administracji publicznej obow iązany jest z aw iadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy ter min załatw ienia sprawy. § 2. Ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu. Art. 37. § 1. Na niezałatwienie sprawy w terminie określonym w art. 35 lub ustalonym w myśl art. 36 stron ie służy zażalenie do organu administracji publicznej wyższego stopnia. § 2. Organ wymieniony w § 1, uznając zażalenie za uzasadnione, wyznacza dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych niezałatwienia sprawy w terminie, a w razie potrzeby także podjęcie środków zapobiegających naruszaniu terminów załatwiania spraw w przyszłośći.Art. 38.Pracownik organu administracji publicznej, który z nieuzasadnionych przyczyn nie zał atwił sprawy w terminie lub nie dopeł nił obowiązku wynikają cego z art. 36 albo nie zał atwił sprawy w dodatkowym terminie ustalonym w myś l art. 37 § 2, podlega odpowiedzialnoś ci porzą dkowej lub dyscyplinarnej albo innej odpowiedzialności przewidzianej w przepisach prawa.
Naczelne organy administracji państwowej powołuje:
Policjant
Prezydent
Premier
Komendant Policji
Prezydent
Administracja rządowa w terenie tak zwana niezespolona to administracja:
Administracja niezespolona to terenowe organy administracji rządowej podporzątkowanej właściwym ministrom bądź kierownikom państwowych osób prawnych i kierowniką innych państwowych jednostek organizacyjnych wykonują cych zadania z zakresu administracji rzą dowej na obszarze województwa, wobec której wojewoda posiada uprawnienia koordynacyjne, opiniodawcze i w pewnym zakresie
Administracja niezespolona to terenowe organy administracji rządowej podporzątkowanej właściwym ministrom bądź kierownikom państwowych osób prawnych i kierowniką innych państwowych jednostek organizacyjnych wykonują cych zadania z zakresu administracji rzą dowej na obszarze województwa, wobec której wojewoda posiada uprawnienia koordynacyjne, opiniodawcze i w pewnym zakresie - kontrolne. Są to wyspecjalizowane organy administracji, których kompetencje mieszczą się w ramach jednego resortu. Oparte są z reguł y na zasadzie centralizacji
Administracja niezespolona to terenowe organy administracji rządowej podporzątkowanej właściwym ministrom bądź kierownikom państwowych osób prawnych i kierowniką innych państwowych jednostek organizacyjnych wykonują cych zadania z zakresu administracji rzą dowej na obszarze województwa, wobec której wojewoda posiada uprawnienia koordynacyjne, opiniodawcze i w pewnym zakresie - kontrolne. Są to wyspecjalizowane organy administracji, których kompetencje mieszczą się w ramach jednego resortu. Oparte są z reguł y na zasadzie centralizacji. Dział ają w ramach zasadniczego podziału lub w ramach podział ów specjalnych.
kontrolne. Są to wyspecjalizowane organy administracji, których kompetencje mieszczą się w ramach jednego resortu. Oparte są z reguł y na zasadzie centralizacji. Dział ają w ramach zasadniczego podziału lub w ramach podział ów specjalnych.
Administracja niezespolona to terenowe organy administracji rządowej podporzątkowanej właściwym ministrom bądź kierownikom państwowych osób prawnych i kierowniką innych państwowych jednostek organizacyjnych wykonują cych zadania z zakresu administracji rzą dowej na obszarze województwa, wobec której wojewoda posiada uprawnienia koordynacyjne, opiniodawcze i w pewnym zakresie - kontrolne. Są to wyspecjalizowane organy administracji, których kompetencje mieszczą się w ramach jednego resortu. Oparte są z reguł y na zasadzie centralizacji. Dział ają w ramach zasadniczego podziału lub w ramach podział ów specjalnych.
Organem wykonującym zadania z zakresu ochrony środowiska nie jest:
prezydent miasta
sprawy z zakresu ochrony środowiska należą do zadań własnych gminy.
sprawy z zakresu ochrony środowiska należą do zadań własnych gminy. Organami gminy są : rada gminy,wójt,burmistrz,prezydent miasta.
Organami gminy są : rada gminy,wójt
Granice gmin ustala U o Sam Gminnym Art4.1:
1) tworzy, łączy, dzieli i znosi gminy
zieli i znosi gminy oraz ustala ich granice.
1) tworzy, łączy, dzieli i znosi gminy oraz ustala ich granice.
raz ustala ich granice.
1) tworzy, łączy, dzieli i znosi gminy oraz ustala ich granice.
Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego jest organem:
centralnym organem administracji rządowej.
ABW
centralnym organem administracji rządowej, działającym przy pomocy
centralnym organem administracji rządowej, działającym przy pomocy ABW, która jest urzędem administracji rządowej.
centralnym organem administracji rządowej, działającym przy pomocy ABW, która jest urzędem administracji rządowej.
Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Szef Agencji Wywiadu podlegają bezpośrednio:
Prezesowi Rady Urzędu
Prezesowi Rady Policji
Prezesowi Rady
Prezesowi Rady Ministrów
Prezesowi Rady Ministrów

Powiązane tematy

#testdopolicji

Inne tryby