Fiszki

Test do Policji - Bezpieczeństwo publiczne

Test w formie fiszek Bezpieczeństwo Publiczne
Ilość pytań: 110 Rozwiązywany: 17791 razy
Umyślne dzianie osoby lub osób,podlegające na użyciu przemocy albo groźby jej użyciu zmierzające do uzyskania efektu zastraszenia,celu wymuszenia określonego zachowania się organu państwowego lub samorządowego,instytucji,organizacji,osoby fizycznej lub prawnej albo grupy osób to:
terroryzm
terorym
terpia
napad
terroryzm
Najczęstsza metodą działania stosowaną przez terrorystów jest:
hijacking oraz porywanie
Najczęstrzą formą terrorystycznych ataków jest porywanie samolotów,czylitwz.terroryzm powietrzny-hijacking oraz porywanie ludzi-kidnaping
udzi-kidnaping
Najczęstrzą formą terrorystycznych ataków jest porywanie samolotów,
Najczęstrzą formą terrorystycznych ataków jest porywanie samolotów,czylitwz.terroryzm powietrzny-hijacking oraz porywanie ludzi-kidnaping
Najpoważniejszym prognozowym zagrożeniem możliwym do zrealizowania przez terrorystów jest:
porywanie samoltów ,ludzi
kidaping
samolotów
ludzi
porywanie samoltów ,ludzi
W przypadku ujawnienia w budynku niebezpiecznego przedmiotu,którym może być urządzenie wybuchowe należy:
boby
materiały niebezpieczne
atomy
Natychmiast zabezpieczyć podjerzany budynek do czasu przybycia służb zajmujacych się materiłami niebezpiecznymi
Natychmiast zabezpieczyć podjerzany budynek do czasu przybycia służb zajmujacych się materiłami niebezpiecznymi
W przypadku nieznalezienia się w stacji strzelaniny, należy:
chować się za jakis przedmiotem
w razie strzelaniny nalezy połozyć się na ziemie
w razie strzelaniny nalezy połozyć się na ziemie lub schować się za jakis przedmiotem
stać
w razie strzelaniny nalezy połozyć się na ziemie lub schować się za jakis przedmiotem
Działaniami związanymi z przeciwdziałam i zwalczeniem terroryzmu oraz likwidacją jego skutków zajmują się:
Interpol
Organizacje militarne,wojskowe lub policyjne,mające na celu zwalczanie terroryzmu-zwane często oddziałami specyjalnymi organy powołane do zwalczania terroryzmu-Interpol,Europol,ONZ
Europol
ONZ
Organizacje militarne,wojskowe lub policyjne,mające na celu zwalczanie terroryzmu-zwane często oddziałami specyjalnymi organy powołane do zwalczania terroryzmu-Interpol,Europol,ONZ
Obsługę Rady Ministrów i Prezesa Rady Ministrów w sprawach zarządzania kryzowego zapewnia:
USTAWA Z dnia 26 kwietnia 2007r o zarzadzaniu krzyzysowym
USTAWA Z dnia 26 kwietnia 2008r o zarzadzaniu krzyzysowym
USTAWA Z dnia 26 kwietnia 2010r o zarzadzaniu krzyzysowym
USTAWA Z dnia 26 kwietnia 2009r o zarzadzaniu krzyzysowym
USTAWA Z dnia 26 kwietnia 2007r o zarzadzaniu krzyzysowym
Przez stację kryzysową,zgodnie z Ustawą o zarządzaniu kryzysowym należy rozumieć:
Art.3.Ust o zarz.Kryzysowym Ilekroć w ustawie jest mowa o :1)sytacji kryzysowej-nalezy przez rozumieć sytację będącą nastepstwem zagrożenia i prowadzącą w konsekwencji do zerwania lub znacznego naruszania więzów
1Konstytucji Rzeczospolitej Polskiej
Art.3.Ust o zarz.Kryzysowym Ilekroć w ustawie jest mowa o :1)sytacji kryzysowej-nalezy przez rozumieć sytację będącą nastepstwem zagrożenia i prowadzącą w konsekwencji do zerwania lub znacznego naruszania więzów społecznych przy równoczesnym poważnym zakłóceniu w fokcjunowaniu instancji publicznych,jednak, w takim stopniu,że uzyte środki niezbędne do zapewenia lub przywrócenia bezpieczeństwa nie uzasadniają wprowadzenia żadnego że stanów nadwyczajnych,o których mowa w art.228.ust.1Konstytucji Rzeczospolitej Polskiej
połecznych przy równoczesnym poważnym zakłóceniu w fokcjunowaniu instancji publicznych,jednak, w takim stopniu,że uzyte środki niezbędne do zapewenia lub przywrócenia bezpieczeństwa nie uzasadniają wprowadzenia
Art.3.Ust o zarz.Kryzysowym Ilekroć w ustawie jest mowa o :1)sytacji kryzysowej-nalezy przez rozumieć sytację będącą nastepstwem zagrożenia i prowadzącą w konsekwencji do zerwania lub znacznego naruszania więzów społecznych przy równoczesnym poważnym zakłóceniu w fokcjunowaniu instancji publicznych,jednak, w takim stopniu,że uzyte środki niezbędne do zapewenia lub przywrócenia bezpieczeństwa nie uzasadniają wprowadzenia żadnego że stanów nadwyczajnych,o których mowa w art.228.ust.1Konstytucji Rzeczospolitej Polskiej
Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej nie podlegają na:
DEKRET o świadczeniach w celu zwalczania klęsk żywiołowych Art.4.Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej polegają na:1)Udzielenia piewszej pomocy osoba ,które uległy nieszliwym wypadkom,2)udustepeniu pomieszczenia poszkodowanym na czas niezbędny dla udzielnia piewszej pomocy i schronienia.3)przejciu na przechowanie i pilnowaniu mienia poszkodawnych,
Edytuj pytania: Test do Policji Wróć do listy pytań Dodatkowa odpowiedź Zapisz pytanie Typ pytania: Wpisz odpowiedź | Wybór jednokrotny | Wybór wielokrotny Obrazek: Dodaj obrazek Pytanie 69 Odpowiedź Odpowiedź 1 Odpowiedź prawidłowa Odpowiedź 2 Odpowiedź prawidłowa Odpowiedź 3 Odpowiedź prawidłowa Odpowiedź 4 Odpowiedź prawidłowa Podgląd pytania Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej nie podlegają na: DEKRET o świadczeniach w celu zwalczania klęsk żywiołowych Art.4.Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej polegają na:1)Udzielenia piewszej pomocy osoba ,które uległy nieszliwym wypadkom,2)udustepeniu pomieszczenia poszkodowanym na czas niezbędny dla udzielnia piewszej pomocy i schronienia.3)przejciu na przechowanie i pilnowaniu mienia poszkodawnych,4)zabezpieczeniu zagrożonego inwentarza żywego (dostarczenie paszy i pomieszczenia)
DEKRET o świadczeniach w celu zwalczania klęsk żywiołowych Art.4.Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej polegają na:1)Udzielenia piewszej pomocy osoba ,które uległy nieszliwym wypadkom,2)udustepeniu pomieszczenia poszkodowanym na czas niezbędny dla udzielnia piewszej pomocy i schronienia.3)przejciu na przechowanie i pilnowaniu mienia poszkodawnych,4)zabezpieczeniu zagrożonego inwentarza żywego (dostarczenie paszy i pomieszczenia)5)pełnieniu warty w celu zapobieganiaroszerzeniusię klęski,6)wykonaniu określony robót7)dostrczeniu narzędzi potrzebych przy prowadzeniu akcji,8)dostarczeniu środków przewozowych wraz z niezbędnych inwentarzem pociągowym.
DEKRET o świadczeniach w celu zwalczania klęsk żywiołowych Art.4.Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej polegają na:1)Udzielenia piewszej pomocy osoba ,które uległy
DEKRET o świadczeniach w celu zwalczania klęsk żywiołowych Art.4.Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej polegają na:1)Udzielenia piewszej pomocy osoba ,które uległy nieszliwym wypadkom,2)udustepeniu pomieszczenia poszkodowanym na czas niezbędny dla udzielnia piewszej pomocy i schronienia.3)przejciu na przechowanie i pilnowaniu mienia poszkodawnych,4)zabezpieczeniu zagrożonego inwentarza żywego (dostarczenie paszy i pomieszczenia)5)pełnieniu warty w celu zapobieganiaroszerzeniusię klęski,6)wykonaniu określony robót7)dostrczeniu narzędzi potrzebych przy prowadzeniu akcji,8)dostarczeniu środków przewozowych wraz z niezbędnych inwentarzem pociągowym.
W sytacji szczegołnych zagrożeneń,gdy zwykle środki konstytucyjne są niewystarczające,może zostać wprowadzony Art.228:
stan nazwyczajny:stan wyjątkowy lub stan klęski żywołowiej
Konsytucji1.W sytacjach szczegłowych zagrożeń,jesli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające,mozna zostać wprowadzony odpowiedni stan nazwyczajny:stan wyjątkowy lub stan klęski żywołowiej.
Konsytucji1.W sytacjach szczegłowych zagrożeń,jesli zwykłe środk
konstytucyjne są niewystarczające,mozna zostać wprowadzony odpowiedni
Konsytucji1.W sytacjach szczegłowych zagrożeń,jesli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające,mozna zostać wprowadzony odpowiedni stan nazwyczajny:stan wyjątkowy lub stan klęski żywołowiej.
Zakres w jakim można zostać ograniczone wolności i prawa człowieka i obywatela w czasie stanu klęski zywiołowej określa:
Państwo
Policja
Prezydent miasta
Konstytucja
Konstytucja
Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charterze ponadgminnym m.i.n w zakresie:
pomocy społeczne
polityki prorodzninnej
)edukacji publicznej
Ust.O sam.Powiatowym wykonuje określone ustawami zadania publiczne o chatarze podadgminnym zakresie:1)edukacji publicznej,2)promocji i ochrony zdrowia,3)pomocy społecznej,4)polityki prorodzninnej,
Ust.O sam.Powiatowym wykonuje określone ustawami zadania publiczne o chatarze podadgminnym zakresie:1)edukacji publicznej,2)promocji i ochrony zdrowia,3)pomocy społecznej,4)polityki prorodzninnej,
Organem właściwym w sprawach zaradzania kryzysowego na terenie województwa jest wojewoda.Do jego zadań między innymi:
Ust. o zarz. Kryzysowym. Art. 14. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie województwa jest wojewoda. 2. Do zadań wojewody w sprawach zarządzania kryzysowego należy: 1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie województwa;
wojewódzkiegoplanu reagowania kryzysowegod) realizacja wytycznych do wojewódzkich planów reagowania kryzysowego3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia 4) wnioskowanie o użycie pododdziałów lub oddziałów
Ust. o zarz. Kryzysowym. Art. 14. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie województwa jest wojewoda. 2. Do zadań wojewody w sprawach zarządzania kryzysowego należy: 1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie województwa;2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:a) wydawanie starostom zaleceń do powiatowych planów reagowania kryzysowegob) zatwierdzanie powiatowych planów reagowania kryzysowego,c) przygotowywanie i przedkładanie do zatwierdzenia ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych wojewódzkiegoplanu reagowania kryzysowegod) realizacja wytycznych do wojewódzkich planów reagowania kryzysowego3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia 4) wnioskowanie o użycie pododdziałów lub oddziałów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej do wykonywania zadań, o których mowa w art. 25 ust. 3;5) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z dokumentów planistycznych wykonywanych w ramach planowania operacyjnego realizowanego w województwie;6) zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterzeterrorystycznym 7) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej, w tym przygotowywanie i przedkładanie Centrum wojewódzkiego planu ochrony infrastruktury krytycznej 8) wykonywanie zadań z wykazu przedsięwzięć NSPK (Narodowym Systemie Pogotowia Kryzysowego)
w art. 25 ust. 3;5) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z dokumentów planistycznych wykonywanych w ramach planowania operacyjnego realizowanego w województwie;6) zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterzeterrorystycznym 7) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej, w tym przygotowywanie i przedkładanie Centrum wojewódzkiego planu ochrony infrastruktury krytycznej 8) wykonywanie zadań z wykazu przedsięwzięć NSPK (Narodowym Systemie Pogotowia Kryzysowego)
Ust. o zarz. Kryzysowym. Art. 14. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie województwa jest wojewoda. 2. Do zadań wojewody w sprawach zarządzania kryzysowego należy: 1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie województwa;2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:a) wydawanie starostom zaleceń do powiatowych planów reagowania kryzysowegob) zatwierdzanie powiatowych planów reagowania kryzysowego,c) przygotowywanie i przedkładanie do zatwierdzenia ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych wojewódzkiegoplanu reagowania kryzysowegod) realizacja wytycznych do wojewódzkich planów reagowania kryzysowego3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia 4) wnioskowanie o użycie pododdziałów lub oddziałów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej do wykonywania zadań, o których mowa w art. 25 ust. 3;5) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z dokumentów planistycznych wykonywanych w ramach planowania operacyjnego realizowanego w województwie;6) zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterzeterrorystycznym 7) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej, w tym przygotowywanie i przedkładanie Centrum wojewódzkiego planu ochrony infrastruktury krytycznej 8) wykonywanie zadań z wykazu przedsięwzięć NSPK (Narodowym Systemie Pogotowia Kryzysowego)
Problematykę „ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO"określa ustawa o:
USTAWA z dnia 26 kwietnia 2009
USTAWA z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 89 poz.590)
(Dz. U. z 2007 r. Nr 89 poz.590)
USTAWA z dnia 26 kwietnia 2008
USTAWA z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 89 poz.590)
Plany reagowania kryzysowego tworzy się na poziomie:
Na poziomie krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym tworzy się plany reagowania kryzysowego.
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 5.1. Na poziomie krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym tworzy się plany reagowania kryzysowego.
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 5.1.
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 5.1. Na poziomie krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym tworzy się plany
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 5.1. Na poziomie krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym tworzy się plany reagowania kryzysowego.
Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zarządzanie kryzysowe sprawuje:
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.1. Rada Ministrów
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.1. Rada Ministrów sprawuje zarządzanie kryzysowe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.1. Rada Ministrów sprawuje zarządzanie
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.1. Rada Ministrów sprawuje zarządzanie kryzysowe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
W przypadkach niecierpiących zwłoki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zarządzanie kryzysowe sprawuje:
zawiadamiają c niezwł ocznie o swoich działaniach Prezesa Rady Ministrów
zarządzanie kryzysowe sprawuje minister właściwy do spraw we wnętrznych,
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.2. W przypadkach niecierpiących zwłoki
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.2. W przypadkach niecierpiących zwłoki zarządzanie kryzysowe sprawuje minister właściwy do spraw we wnętrznych, zawiadamiają c niezwł ocznie o swoich działaniach Prezesa Rady Ministrów
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.2. W przypadkach niecierpiących zwłoki zarządzanie kryzysowe sprawuje minister właściwy do spraw we wnętrznych, zawiadamiają c niezwł ocznie o swoich działaniach Prezesa Rady Ministrów
Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na trenie województwa jest:
zarzadzania kryzysowego na terenie województa jest wojewoda.
Ust.Ozarz.Kryzysowym Art.14.1. Organem właściwym w sprawach zarzadzania kryzysowego na terenie województa jest wojewoda.
Ust.Ozarz.Kryzysowym Art.14.1. Organem właściwym w sprawach zarzadzania kryzysowego na terenie województa
Ust.Ozarz.Kryzysowym Art.14.1. Organem właściwym w sprawach
Ust.Ozarz.Kryzysowym Art.14.1. Organem właściwym w sprawach zarzadzania kryzysowego na terenie województa jest wojewoda.
Na terenie gminy funkcjonują gminne zespoły:
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19 4. Organem pomocniczym wójta, burmistrza, prezydenta miasta w zapewnieniu wykonywania zadań
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19 4. Organem pomocniczym wójta, burmistrza, prezydenta miasta w zapewnieniu wykonywania zadań zarządzania kryzysowego jest gminny zespół zarządzania kryzysowego powoływany przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta, który określa jego skład, organizację, siedzibę oraz tryb pracy, zwany dalej „zespołem gminnym". 5. Zespół gminny wykonuje na obszarze gminy zadania przewidziane dla zespołu wojewódzkiego
powoływany przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta, który określa jego skład, organizację, siedzibę oraz tryb pracy, zwany dalej „zespołem gminnym". 5. Zespół gminny wykonuje na obszarze gminy zadania przewidziane dla zespołu wojewódzkiego
arządzania kryzysowego jest gminny zespół zarządzania kryzysowego powoływany przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta, który określa jego
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19 4. Organem pomocniczym wójta, burmistrza, prezydenta miasta w zapewnieniu wykonywania zadań zarządzania kryzysowego jest gminny zespół zarządzania kryzysowego powoływany przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta, który określa jego skład, organizację, siedzibę oraz tryb pracy, zwany dalej „zespołem gminnym". 5. Zespół gminny wykonuje na obszarze gminy zadania przewidziane dla zespołu wojewódzkiego
Wójt, burmistrz, prezydent miasta zapewnia na obszarze gminy (miasta):
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest wójt, burmistrz, prezydent miasta 2. Do zadań wójta, burmistrza, prezydenta miasta w sprawach zarządzania kryzysowego nazleży:1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy; 2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:a) realizacja zaleceń do gminnego planu reagowania kryzysowego b) opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu reagowania kryzysowego; 3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia 4) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gmin i gmin o statusie miasta 5) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym; 6) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej.
2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:a) realizacja zaleceń do gminnego planu reagowania kryzysowego b) opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu reagowania kryzysowego;
3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest wójt, burmistrz, prezydent miasta 2. Do zadań wójta, burmistrza, prezydenta miasta w sprawach zarządzania kryzysowego nazleży:1) kierowanie działaniami związanymi z
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest wójt, burmistrz, prezydent miasta 2. Do zadań wójta, burmistrza, prezydenta miasta w sprawach zarządzania kryzysowego nazleży:1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy; 2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:a) realizacja zaleceń do gminnego planu reagowania kryzysowego b) opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu reagowania kryzysowego; 3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia 4) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gmin i gmin o statusie miasta 5) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym; 6) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej.