Fiszki

Test do Policji - Bezpieczeństwo publiczne

Test w formie fiszek Bezpieczeństwo Publiczne
Ilość pytań: 110 Rozwiązywany: 17450 razy
Stopnie alarmowe z własnej inicjatywy, na wniosek właściwego ministra,
kierownika urzędu centralnego lub wojewody, może wprowadzić na całym
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo jego części, w drodze zarządzenia:
Prezes Rady Ministrów
Prezes Rady
Prezydent miasta
Policja
Prezes Rady Ministrów
Zapewnienie bezpieczeństwa osób uczestniczących w organizowanej imprezie masowej należy do obowiązków:
Ust. o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 1 Bezpieczeństwo imprezy masowej polega na spełnieniu przez organizatora imprezy wymogów w zakresie bezpieczeństwa osób obecnych na imprezie w czasie jej trwania, ochrony porządku publicznego, zabezpieczenia
Ust. o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 1 Bezpieczeństwo imprezy masowej polega na spełnieniu przez organizatora imprezy wymogów w zakresie bezpieczeństwa osób obecnych na imprezie w czasie jej trwania, ochrony porządku publicznego, zabezpieczenia pod względem medycznym, a także stanu technicznego obiektów budowlanych wraz ze służącymi tym obiektom instalacjami i urządzeniami technicznymi, w szczególności przeciwpożarowymi i sanitarnymi
Ust. o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 1 Bezpieczeństwo imprezy masowej polega na spełnieniu przez organizatora imprezy wymogów w zakresie bezpieczeństwa osób obecnych na imprezie w czasie jej trwania, ochrony porządku publicznego, zabezpieczenia pod względem medycznym, a także stanu technicznego obiektów budowlanych wraz ze służącymi tym obiektom instalacjami i urządzeniami technicznymi
Ust. o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 1 Bezpieczeństwo imprezy masowej polega na spełnieniu przez organizatora imprezy wymogów w zakresie bezpieczeństwa osób obecnych na imprezie w czasie jej trwania, ochrony porządku publicznego, zabezpieczenia pod względem medycznym
Ust. o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 1 Bezpieczeństwo imprezy masowej polega na spełnieniu przez organizatora imprezy wymogów w zakresie bezpieczeństwa osób obecnych na imprezie w czasie jej trwania, ochrony porządku publicznego, zabezpieczenia pod względem medycznym, a także stanu technicznego obiektów budowlanych wraz ze służącymi tym obiektom instalacjami i urządzeniami technicznymi, w szczególności przeciwpożarowymi i sanitarnymi
W czasie meczu piłki nożnej Policja podejmuje działania interwencyjne w razie:
Nieprawidłowego (agresywnego)zachowania się któregoś z uczestników meczu pił ki nożnej
zachowania się któregoś z uczestników meczu pił ki nożnej
zachowania się któregoś z uczestników meczu pił ki nożnej
achowania się któregoś z uczestników
Nieprawidłowego (agresywnego)zachowania się któregoś z uczestników meczu pił ki nożnej
Służby porządkowe organizatora zobowiązane są nie wpuszczać na imprezę masową:
iejscach przeprowadzania imprez masowych, wydane przez sąd wobec skazanego w związku z warunkowym zawieszeniem wykonania kary pozbawienia wolności albo wobec b) osób odmawiających poddania się czynnościom określonym przez służby porządkowe
Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17. 1. Służby porzą dkowe organizatora imprezy masowej są obowiązane:1) nie wpuś cić na imprezę masową: a)osób, wobec których zostało wydane orzeczenie: - zakazują ce wstę pu na imprezę masową, w razie ukarania za wykroczenia, o których mowa w art 22 ust.1 lub 2 - zobowiązują ce do powstrzymania się od przebywania w miejscach przeprowadzania imprez masowych, wydane przez sąd wobec skazanego w związku z warunkowym zawieszeniem wykonania kary pozbawienia wolności albo wobec b) osób odmawiających poddania się czynnościom określonym przez służby porządkowe
Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17. 1. Służby porzą dkowe organizatora imprezy masowej są obowiązane:1) nie wpuś cić na imprezę masową
Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17. 1. Służby porzą dkowe organizatora imprezy masowej są obowiązane:1) nie wpuś cić na imprezę masową: a)osób, wobec których zostało wydane orzeczenie: - zakazują ce wstę pu na imprezę masową, w razie ukarania za wykroczenia, o których mowa w art 22 ust.1
Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17. 1. Służby porzą dkowe organizatora imprezy masowej są obowiązane:1) nie wpuś cić na imprezę masową: a)osób, wobec których zostało wydane orzeczenie: - zakazują ce wstę pu na imprezę masową, w razie ukarania za wykroczenia, o których mowa w art 22 ust.1 lub 2 - zobowiązują ce do powstrzymania się od przebywania w miejscach przeprowadzania imprez masowych, wydane przez sąd wobec skazanego w związku z warunkowym zawieszeniem wykonania kary pozbawienia wolności albo wobec b) osób odmawiających poddania się czynnościom określonym przez służby porządkowe
W warunkach katastrof naturalnych i awarii technicznych Policja realizuje zadania z zakresu:
Zarządzania Kryzysowego
Zarządzania
Zarządzania uczestników imprezy
Zarządzania Policji
Zarządzania Kryzysowego
Pracownik służby porządkowej usunął z imprezy masowej osobę niszczącą ławki. Jego działanie należy ocenić jako:
Pra wi dło we . Podstawa prawna: Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17 2) usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej osoby, które swoim zachowaniem zakłócają porządek publiczny lub zachowują
Pra wi dło we . Podstawa prawna: Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17 2) usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej
Pra wi dło we . Podstawa prawna: Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17 2) usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej osoby, które swoim zachowaniem zakłócają porządek publiczny lub zachowują się niezgodnie z regulaminem imprezy masowej
Pra wi dło we . Podstawa prawna: Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17 2) usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej osoby, które swoim zachowaniem zakłócają porządek publiczny lub zachowują się niezgodnie z regulaminem imprezy
Pra wi dło we . Podstawa prawna: Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17 2) usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej osoby, które swoim zachowaniem zakłócają porządek publiczny lub zachowują się niezgodnie z regulaminem imprezy masowej
Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy(miasta) jest:
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach
zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest wójt, burmistrz, prezydent miasta.
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest wójt, burmistrz, prezydent miasta.
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest wójt, burmistrz, prezydent miasta.
Policjant, który pierwszy przybył na miejsce zdarzenia, gdzie ujawniono niebezpieczny przedmiot, zobowiązany jest między innymi do:
Zabrania przedmiotu na najbliższy komisariat
Zabrania przedmiotu z miejsca zdarzenia
Zabezpieczenia tego przedmiotu i przyległego miejsca przed ewentualnym niebezpieczeństwem lub narażeniem ze strony osób trzecich
Zabezpieczenia tego przedmiotu i przyległego miejsca przed ewentualnym niebezpieczeństwem lub narażeniem ze strony osób trzecich
Zdarzenie powodujące sytuację kryzysową to między innymi:
Sytuacje kryzysowe powstają w przypadku: - zakł ócenia porzą dku publicznego (manifestacje, blokady dróg, przejść granicznych, urzę dów itp.) - działań terrorystycznych, - zagrożenia bezpieczeństwa obywateli lub konstytucyjnego ustroju państwa. - zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, czyli zagrożenia wojną (szczególna sytuacja kryzysowa). Sytuacje kryzysowe mogą spowodować zagrożenia: - zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy i klęski żywiołowej Do zagrożeń zaliczyć należy: - globalną zmianę klimatu - efekt cieplarniany - zmniejszanie gruboś ci stratosferycznej warstwy ozonowej, - zmniejszanie róż norodnoś ci biologicznej ekosystemów, - wylesienie i pustynnienie terenów, - degradacja wód oceanicznych i morskich, - niekontrolowany rozwój techniki wojskowej, - niezrównoważ ony rozwój gospodarczy
zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy i klęski żywiołowej Do zagrożeń zaliczyć należy: - globalną zmianę klimatu - efekt cieplarniany - zmniejszanie gruboś ci stratosferycznej warstwy ozonowej, - zmniejszanie róż norodnoś ci biologicznej ekosystemów, - wylesienie i pustynnienie terenów, - degradacja wód oceanicznych i morskich, - niekontrolowany rozwój techniki wojskowej, - niezrównoważ ony rozwój gospodarczy
Sytuacje kryzysowe powstają w przypadku: - zakł ócenia porzą dku publicznego (manifestacje, blokady dróg, przejść granicznych, urzę dów itp.) - działań terrorystycznych, - zagrożenia bezpieczeństwa obywateli lub konstytucyjnego ustroju państwa. - zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, czyli zagrożenia wojną (szczególna sytuacja kryzysowa). Sytuacje kryzysowe mogą spowodować zagrożenia: - zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy
Sytuacje kryzysowe powstają w przypadku: - zakł ócenia porzą dku publicznego (manifestacje, blokady dróg, przejść granicznych, urzę dów itp.) - działań terrorystycznych, - zagrożenia bezpieczeństwa obywateli lub konstytucyjnego ustroju państwa. - zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, czyli zagrożenia wojną (szczególna sytuacja kryzysowa). Sytuacje kryzysowe mogą spowodować zagrożenia: - zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy i klęski żywiołowej
Sytuacje kryzysowe powstają w przypadku: - zakł ócenia porzą dku publicznego (manifestacje, blokady dróg, przejść granicznych, urzę dów itp.) - działań terrorystycznych, - zagrożenia bezpieczeństwa obywateli lub konstytucyjnego ustroju państwa. - zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, czyli zagrożenia wojną (szczególna sytuacja kryzysowa). Sytuacje kryzysowe mogą spowodować zagrożenia: - zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy i klęski żywiołowej Do zagrożeń zaliczyć należy: - globalną zmianę klimatu - efekt cieplarniany - zmniejszanie gruboś ci stratosferycznej warstwy ozonowej, - zmniejszanie róż norodnoś ci biologicznej ekosystemów, - wylesienie i pustynnienie terenów, - degradacja wód oceanicznych i morskich, - niekontrolowany rozwój techniki wojskowej, - niezrównoważ ony rozwój gospodarczy
W skład Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego wchodzą m. in.:
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 8. 1. Przy Radzie Ministrów tworzy się Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem"
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 8. 1. Przy Radzie Ministrów tworzy się Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem", jako organ opiniodawczo-doradczy właściwy w sprawach inicjowania i koordynowania działań podejmowanych w zakresie zarządzania kryzysowego. 2. W skład Zespołu wchodzą: 1) Prezes Rady Ministrów — przewodniczący;
2. W skład Zespołu wchodzą: 1) Prezes Rady Ministrów — przewodniczący; 2) Minister Obrony Narodowej i minister właściwy do spraw wewnętrznych — zastępcy przewodniczącego; 3) Minister Spraw Zagranicznych; 4) Minister Koordynator Służb Specjalnych — jeżeli został powołany
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 8. 1. Przy Radzie Ministrów tworzy się Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem", jako organ opiniodawczo-doradczy właściwy w sprawach inicjowania i koordynowania działań podejmowanych w zakresie zarządzania kryzysowego. 2. W skład Zespołu wchodzą: 1) Prezes Rady Ministrów — przewodniczący; 2) Minister Obrony Narodowej i minister właściwy do spraw wewnętrznych — zastępcy przewodniczącego; 3) Minister Spraw Zagranicznych; 4) Minister Koordynator Służb Specjalnych — jeżeli został powołany
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 8. 1. Przy Radzie Ministrów tworzy się Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem", jako organ opiniodawczo-doradczy właściwy w sprawach inicjowania i koordynowania działań podejmowanych w zakresie zarządzania kryzysowego. 2. W skład Zespołu wchodzą: 1) Prezes Rady Ministrów — przewodniczący; 2) Minister Obrony Narodowej i minister właściwy do spraw wewnętrznych — zastępcy przewodniczącego; 3) Minister Spraw Zagranicznych; 4) Minister Koordynator Służb Specjalnych — jeżeli został powołany
Stan nadzwyczajny można wprowadzić Konstytucja Art. 228. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe:
środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski
środki konstytucyjne
środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej
środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej
środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej
Stan nadzwyczajny można wprowadzić tylko na podstawie Konstytucja Art. 228.2:
które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej wiadomości
w drodze rozporządzenia, które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej wiadomości
Stan nadzwyczajny może być wprowadzony tylko na podstawie ustawy, w drodze rozporządzenia, które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej
Stan nadzwyczajny może być wprowadzony tylko na podstawie ustawy, w drodze rozporządzenia, które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej wiadomości
Stan nadzwyczajny może być wprowadzony tylko na podstawie ustawy, w drodze rozporządzenia, które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej wiadomości
Czy wiadomość o wprowadzeniu stanu nadzwyczajnego podaje się do
publicznej wiadomości?
Nie
Trudo powiedzieć
Tak
wszytskie opowiedzi są poprawne
Tak
Czy w czasie trwania klęski żywiołowej można skrócić kadencję Sejmu?Konstytucja Art. 228:
7. W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 90 dni po jego zakończeniu nie może być skrócona kadencja Sejmu, przeprowadzone referendum ogólnokrajowe, nie mogą być przeprowadzane wybory do Sejmu, Senatu, organów samorzą du terytorialnego oraz wybory Prezydenta Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu. Wybory do organów samorządu terytorialnego są możliwe tylko tam, gdzie nie został wprowadzony stan nadzwyczajny
Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu. Wybory do organów samorządu terytorialnego są możliwe tylko tam, gdzie nie został wprowadzony stan nadzwyczajny
7. W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 90 dni po jego zakończeniu nie może być skrócona kadencja Sejmu, przeprowadzone referendum ogólnokrajowe, nie mogą być przeprowadzane wybory do Sejmu
Senatu, organów samorzą du terytorialnego oraz wybory Prezydenta Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu. Wybory do organów samorządu terytorialnego są możliwe tylko tam, gdzie nie został wprowadzony stan nadzwyczajny
7. W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 90 dni po jego zakończeniu nie może być skrócona kadencja Sejmu, przeprowadzone referendum ogólnokrajowe, nie mogą być przeprowadzane wybory do Sejmu, Senatu, organów samorzą du terytorialnego oraz wybory Prezydenta Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu. Wybory do organów samorządu terytorialnego są możliwe tylko tam, gdzie nie został wprowadzony stan nadzwyczajny
Który z wymienionych stanów nie jest stanem nadzwyczajnym? Art. 228:
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej.
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej.
Stan wyjątkowy wprowadza Art. 230:
W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa.
obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni,
W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa
W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym
W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa.
Stan wyjątkowy wprowadza się na czas Art. 230:
Konstytucji 1. W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa
Więcej na części albo na całym terytorium państwa.
Konstytucji 1. W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa. Więcej na części albo na całym terytorium państwa.
Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa. Więcej na części albo na całym terytorium państwa.
Konstytucji 1. W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa. Więcej na części albo na całym terytorium państwa.
Przedłużyć stan wyjątkowy można na nie dłużej niż:
3 dni
60 dni.
12 dni
10 dni
60 dni.
Przedłużenie stanu wyjątkowego wymaga zgody Art. 230:
Konstytucji 2. Przedłużenie stanu wyjątkowego może nastąpić tylko raz, za zgodą Sejmu i na czas nie dłuższy niż 60 dni.
Konstytucji 2. Przedłużenie stanu wyjątkowego może nastąpić tylko raz, za zgodą Sejmu i na czas nie dłuższy niż 60 dni.
Konstytucji 2. Przedłużenie stanu wyjątkowego
Konstytucji 2. Przedłużenie stanu wyjątkowego może nastąpić tylko raz, za zgodą Sejmu
Konstytucji 2. Przedłużenie stanu wyjątkowego może nastąpić tylko raz, za zgodą Sejmu i na czas nie dłuższy niż 60 dni.
Przedłużyć stan wyjątkowy można na nie dłużej niż Art. 230:
60 dni
90 dni
30 dni
40 dni
60 dni