Pytania i odpowiedzi

A27: Technik reklamy, egzamin Wrzesień 2014

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. Test z kompetencji zawodowych z odpowiedziami. Test egzaminacyjny "Organizacja i prowadzenie kampani reklamowej". Arkusz testowy Wrzesień 2014, Kwalifikacja A27
Ilość pytań: 40 Rozwiązywany: 4366 razy
Pytanie 21
Informacja dla klienta o sprzedaży wiązanej w markowej sieci sklepów, polegająca na tym, że przy zakupie kompletu: spodnie + marynarka, klient otrzymuje rabat 30%, jest związana z promocją
konsumencką
Pytanie 22
Dokument, który zawiera opis zasad i procedur stosowania elementów tożsamości wizualnej firmy, to
księga standardów CI
Pytanie 23
Dwie panie otworzyły zakład usług krawieckich na dużym osiedlu mieszkaniowym. O swojej działalności chcą poinformować mieszkańców osiedla. Dobrą i niedrogą formą reklamy będą
ulotki reklamowe
Pytanie 24
Agencja reklamowa przygotowuje kampanię promocyjną dla niedużej firmy, która dysponuje bardzo niskim budżetem na działania promocyjne. Oczekiwaniem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów za stosunkowo nieduże pieniądze. W takim przypadku agencja reklamowa powinna zaproponować następujące środki przekazu reklamowego:
ulotki, plakaty, direct mail
Pytanie 25
Reklama i promocja piwa może być prowadzona
w telewizji i kinie po godzinie 20.00
Pytanie 26
Studio reklamy przygotowało kampanię reklamową opartą na środkach masowego przekazu, z wykorzystaniem takich nośników jak: telewizja, radio, prasa, plakat i outdoor. Ten typ reklamy to
ATL
Pytanie 27
Firmowe druki okolicznościowe o charakterze użytkowym, opracowane w ramach systemu identyfikacji wizualnej firmy (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to
akcydensy
Pytanie 28
Firma wprowadza na rynek nowy produkt. W reklamie produktu zostaną pokazane jego największe zalety. Zastosowana przez firmę technika prezentacji reklamy to
demonstracja
Pytanie 29
Do obowiązków pracownika agencji reklamowej należy przygotowywanie budżetów oraz dokonywanie różnego typu obliczeń i analiz. Wyniki swojej pracy zestawia w tabele, wykorzystując wiele funkcji matematycznych i finansowych. Do swojej dyspozycji ma pakiet biurowy Microsoft Office, z którego najczęściej wykorzystuje aplikację
Excel
Pytanie 30
Agencja reklamowa na zamówienie klienta przygotowała kampanię reklamową. W ramach kampanii opracowano wiele materiałów i gadżetów promocyjnych takich jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki i długopisy z logo produktu. Ten typ reklamy to
BTL
Pytanie 31
Do obowiązków copywritera w agencji reklamowej należy
pisanie i projektowanie sloganów reklamowych
Pytanie 32
W ramce zamieszczono fragment pisma firmy, skierowanego do agencji reklamowej. Treść pisma wskazuje, że jest to
brief reklamowy
Pytanie 33
Pracownik firmy reklamowej, zajmujący się projektowaniem różnych form środków reklamowych z wykorzystaniem komputera i specjalnego oprogramowania, to
grafik komputerowy
Pytanie 34
Pismo oparte na alfabecie łacińskim o łamanych i bardzo ozdobnych konturach, użytkowane najdłużej w Niemczech, bo aż do XIX wieku, określane jest jako
gotyk
Pytanie 35
Po szeroko zakrojonej kampanii reklamowej firmy sprzedającej potrawy fast food, państwo X stwierdzili, że nie będą już jadać hamburgerów. Uważają, że jest to pożywienie zwykłych konsumentów, do których oni nie należą. Z punktu widzenia marketingu zachowanie państwa X jest określane jako
"efekt snobizmu"
Pytanie 36
Które z przedstawionych narzędzi marketingu zalicza się do narzędzi promocji handlowej?
Czasowe rabaty z tytułu zwiększonych zakupów w określonym czasie.
Pytanie 37
Znana celebrytka została twarzą firmy kosmetycznej i reklamuje krem do twarzy. Pod wpływem reklamy bardzo wiele kobiet, utożsamiających się ze swoją idolką, kupiło krem. Zachowanie tego typu jest związane z efektem
owczego pędu
Pytanie 38
Grafik komputerowy do obróbki cyfrowej zdjęć powinien wykorzystywać przede wszystkim program graficzny
Adobe Photoshop CS
Pytanie 39
Sztuka projektowania i wykonywania liter do różnego typu reklam to
liternictwo
Pytanie 40
Sponsorowanie przez bank tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie to przykład sponsoringu
projektowego