„Dwie konkurencyjne firmy Alfa i Beta są dealerami dobrze znanej marki odbiorników telewizyjnych. Roczne zyski tych dwóch firm wynoszą odpowiednio 4 i 8 mln zł.
Alfa chce rozszerzyć swoją działalność i otworzyć zakład montażu odbiorników zakładając, że przyniesie to jej roczny zysk równy 10 mln zł. Oczekuje przy tym, że firma Beta będzie kontynuować swoją działalność bez podejmowania montażu odbiorników u siebie. Jednakże szef firmy Beta usłyszał o planach firmy Alfa i obliczył, że jeśli plany firmy Alfa będą urzeczywistnione, to zyski firmy Beta spadną o 2 mln zł.
Natomiast, jeśli Beta uruchomi zakład montażu, a Alfa nie zrobi tego, to zysk firmy Beta wzrośnie do 11 mln zł, a zysk firmy Alfa spadnie do 1 mln zł.
Gdyby obydwie firmy uruchomiły zakłady montażu, to wtedy obie zarabiałyby po 6 mln zł na rok.”
(wybierz jedną lub więcej)
Firma B ma dwie strategie: 1. Uruchomić zakład montażu odbiorników i 2. Kontynuować działalność bez zmian.
Firma A ma dwie strategie: 1. Uruchomić zakład montażu odbiorników i 2. Kontynuować działalność bez zmian.