Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. Marketing semestr 7
Ilość pytań: 70 Rozwiązywany: 4905 razy
Pytanie 41
popyt ........................... (Ed<0)dotyczy dóbr substytucyjnych,czyli tanich zamienników droższych produktów.
odwrotnie elastyczny
Pytanie 42
cenę można obniżyć wówczas gdy popyt jest
elastyczny cenowo
Pytanie 43
kupując jednorazowo cały kontener drewna możemy uzyskać dyskonto
ilościowe niekumulatywne.
Pytanie 44
....................system dystrybucji tworzą firmy, które zarówno przed jak i po transakcji są niezależne.
konwencjonalny
Pytanie 45
najczęściej spotykanym rodzajem dystrybucji stosowanym w gospodarstwie leśnym przy sprzedaży produktów jest
dystrybucja bezpośrednia
Pytanie 46
podstawowymi celami................... są komunikacja i zwiększenie wolumenu sprzedaży.
promocji
Pytanie 47
w metodzie .................. wielkość budżetu promocyjnego ustala się jako odsetek wartości sprzedaży brutto
procentu sprzedaży
Pytanie 48
drewno i PCV wykorzystywane w produkcji stolarki otworowej to dobra
sybstutycyjne
Pytanie 49
dodawanie nowych jednostek do linii produktów pod tą sama marka,np. wprowadzanie na rynek nowego sortymentu drewna S2ac
rozszerzenie produktu
Pytanie 50
w tej strategii wszystkie produkty są identyczne i nie uwzględniają specyficznych oczekiwań i preferencji klientów
commodity
Pytanie 51
w tej strategii cena jest podstawowym narzędziem konkurencji
marekt minus
Pytanie 52
korzyścią płynącą z tej strategii jest możliwość szybkiego zwrotu nakładów poniesionych na badania i wdrożenie produkcji nowego, bezkonkurencyjnego produktu
market plus
Pytanie 53
w systemie tym pośrednik zobowiązuje się przez okres kilku lub więcej lat dystrybuować produkty wytwórcy w zamian min.za prawo do używania jego znaku towarowego
system dystrybucji kontraktowy
Pytanie 54
jest zbiorem korzyści(użyteczności)dla nabywcy
produkt
Pytanie 55
ta strategia polega na oferowaniu zróżnicowania produktu dla całego rynku
dyferencjacja
Pytanie 56
ta strategia polega na wprowadzaniu produktu na rynek po konkurencyjnej (niższej) cenie niż oferta konkurentów:
market minus
Pytanie 57
aby zastosować tę strategię klienci muszą być niewrażliwi cenowo
market +
Pytanie 58
8. Do rodzajów reklamy zaliczamy
reklamę producenta i instytucjonalna
Pytanie 59
7. W procesie dystrybucji istotna jest użyteczność