Sieci neuronowe stosujemy w sytuacji gdy w rozwiązywaniu problemu zachodzi sytuacja, że
Całkowity brak reguł i duża złożoność problemu
Pytanie 22
Jak działa pojedynczy neuron? Która z poniższych odpowiedzi nie jest prawdziwa
Otrzymana suma jest normowana do wartości z przedziału [0,1]
Pytanie 23
Uczenie sieci neuronowej polega na
Modyfikacji wag i wartości sygnałów wejściowych sieci
Pytanie 24
Z jakiej funkcji aktywacji korzysta perceptron?
Z bipolarnej funkcji skokowej
Pytanie 25
Dopasuj do podanych definicji odpowiednie pojęcia
Metoda selekcji wykorzystywana w klasycznym algorytmie genetycznym
Ruletka
Wymiana części genotypu między dwoma osobnikami
Krzyżowanie
Tworzenie kolejnego pokolenia osobników poprzez wybór i powielenie części z nich (zwykle lepiej przystosowanych)
Selekcja
Działanie modyfikujące genotyp osobnika lub całą populację
Operator genetyczny
Losowa zmiana genotypu danego osobnika
Mutacja
Pytanie 26
Algorytmy generyczne pozwalają na znalezienie
Przybliżonego rozwiązania optymalnego
Pytanie 27
Który operator nie jest podstawowym operatorem genetycznym
Projekcja
Pytanie 28
Dopasuj klasy metod optymalizacji i poszukiwania
Przypadkowe lub metody oparte na wielokrotnym losowaniu punktu w przestrzeni i zapamiętywaniu najlepszego rozwiązania
Metody stochastyczne
Polegające na rozwiązaniu układu równań (zazwyczaj nieliniowych) otrzymanych przez przyrównanie gradientu funkcji celu do zera
Metody analityczne
Obliczanie wartości funkcji celu, przeglądając wszystkie punkty skończonej przestrzeni np. sprawdzenie po kolei wszystkich rozwiązań
Przeszukiwanie wyczerpujące
Stosowanie zasad, umożliwiających ograniczenie przestrzeni poszukiwań rozwiązania
Metody heurystyczne
Pytanie 29
Dopasuj cechy agenta programowego do definicji
Umożliwia agentowi manifestowanie własnych stanów w postaci emocji
osobowość
Pozwala na dostosowanie się do zmian w otoczeniu na podstawie doświadczenie zdobytego przez agenta
adaptacyjność
Odzwierciedla cechy mentalne agenta związane z środkami komunikacji i wyrazu
personifikacja
Pytanie 30
Dopasuj definicje następujących pojęć
Działanie agenta bazuje na zachowaniach ludzkich, w których możemy próbować opisać agenta w oparciu o zestaw poglądów
BDI
Działanie agenta składa się z prostych operacji, takich jak wysyłanie i odbieranie komunikatów, wykonywanie działań prywatnych oraz aktualizacji modelu mentalnego
Agent_0
Pytanie 31
Dopasuj definicje następujących pojęć
Samouczenie maszynowe lub uczące się systemy
Machine learning
Wykrywanie nieznanych prawidłowości, tworzenie analogii i modyfikowanie
Inżynieria wiedzy
Tworzenie baz oraz wykorzystanie technologii semantycznych do przetwarzania
Big Data
Pytanie 32
Dopasuj rodzaje prototypów systemów ekspertowych
Realizuje w pełni założone zadania
Użytkowy
Gotowy do produkcji w wymaganej skali
Komercyjny
Przeszedł pełne testowanie
Eksploatacyjny
Realizuje pewne cząstkowe zadania
Demonstracyjny
Charakteryzuje się szybkim działaniem
Przemysłowy
Pytanie 33
Co zapewnia symboliczny zapis wiedzy
Łatwą analizę poprawności bazy wiedzy
Pytanie 34
Jakiego elementu nie ma w modelu pojedynczego neuronu
Funkcji przynależności
Pytanie 35
Na ile obszarów można podzielić przestrzeń cech wykorzystując pojedynczy perceptron o n wejściach
Na dwa obszary
Pytanie 36
Oblicz wartość sygnału na wejściu perceptronu z bipolarną funkcją aktywacji dla wejścia poniżej
X1=2,W1=0,5
X2=3.W2,0,5
1
Pytanie 37
Metoda współczynników pewności zakłada
oszacowanie stopnia pewności eksperta o prawdziwości danej reguły
Pytanie 38
Różnice między algorytmami genetycznymi i tradycyjnymi metodami optymalizacyjnymi.
Które stwierdzenie nie jest prawdziwe
Algorytmy genetyczne korzystają z pochodnych funkcji celu i innych pomocniczych informacji
Pytanie 39
Przyporządkuj pytanie do dzidziny nauki bedącej jednym z fundamentów AI
Jakie sa formalne zasady wnioskowania
Matematyka
W jaki sposób mózg przetwarza informacje
Neurobiologia
Skąd bierze się wiedza
Filozofia
Jakie podejmowaqć decyzje maksymalizujące wyniki działań
Ekonomia
Pytanie 40
Które z poniższych zagadnień nie należą do kluczowych zagadnień AI