Fiszki

FIZ/ALL

Test w formie fiszek dramat
Ilość pytań: 669 Rozwiązywany: 51906 razy
601. Przykładem pamięci świadomej jest:
torowanie
wszystkie z powyższych
pamięć prospektywna
pamięć proceduralna
pamięć prospektywna
602. Pamięć słów, reguł, języka to pamięć
nieświadoma
niedeklaratywna
zdarzeń
semantyczna
semantyczna
603. Pamięć epizodyczna jest kodowana w:
hipokampie
tylnej części płata czołowego
bocznej części płata skroniowego
wszystkie powyższe odpowiedzi są prawidłowe
hipokampie
604. Upośledzenie pamięci autobiograficznej, z tendencją do wypełniania luk konfabulacjami, jest typowe dla:
niepamięci następczej
niepamięci wstecznej
aleksji
zespołu Korsakowa
zespołu Korsakowa
605. Uszkodzenie bocznej części płata skroniowego upośledza pamięć
emocji
prospektywną
proceduralną
semantyczną
semantyczną
606. Upośledzenie pamięci semantycznej nastąpi przy uszkodzeniach
zarówno bocznej części płata skroniowego jak i tylnej części płata czołowego
bocznej części płata skroniowego
hipokampa
tylnej części płata czołowego
zarówno bocznej części płata skroniowego jak i tylnej części płata czołowego
607. Za zjawisko prymingu odpowiada
ciało migdałowate
przegrod
tylna część płata ciemieniowego
hipokamp
tylna część płata ciemieniowego
608. Zjawisko primingu polega na
przechowywaniu informacji zwykle przez krótki czas
osłabieniu reakcji w miarę powtarzania bodźca
przekształceniu pamięci krótkotrwałej w długotrwałą
ułatwieniu rozpoznawania słów lub przedmiotów dzięki wcześniejszej ekspozycji na nie
ułatwieniu rozpoznawania słów lub przedmiotów dzięki wcześniejszej ekspozycji na nie
609. Sytuacja, w której matka budzi się natychmiast, kiedy dziecko płacze jest przykładem: (
habituacji
afazji
sensytyzacji
synestezji
sensytyzacji
610. Zmniejszenie odpowiedzi po wielokrotnym powtarzaniu bodźca nie będącego bodźcem szkodliwym to
sensytyzacja
synestezja
torowanie
habituacja
habituacja
611. Podczas konsolidacji śladu pamięciowego impulsy nerwowe krążą po zamkniętych łańcuchach neuronów. Prawidłowa kolejność struktur tworzący krąg Papeza to:
hipokamp – zakręt obręczy – kora śródwęchowa – zakręt zębaty – ciała suteczkowate podwzgórza – jądra przednie wzgórza
kora śródwęchowa – hipokamp – zakręt zębaty – ciała suteczkowate podwzgórza – zakręt obręczy
zakręt zębaty – kora śródwęchowa – hipokamp – ciała suteczkowate podwzgórza – jądra przednie wzgórza
zakręt obręczy - kora śródwęchowa - zakręt zębaty – hipokamp – ciała suteczkowate podwzgórza - jądra przednie wzgórza
hipokamp – zakręt obręczy – kora śródwęchowa – zakręt zębaty – ciała suteczkowate podwzgórza – jądra przednie wzgórza
kora śródwęchowa – hipokamp – zakręt zębaty – ciała suteczkowate podwzgórza – zakręt obręczy
zakręt zębaty – kora śródwęchowa – hipokamp – ciała suteczkowate podwzgórza – jądra przednie wzgórza
zakręt obręczy - kora śródwęchowa - zakręt zębaty – hipokamp – ciała suteczkowate podwzgórza - jądra przednie wzgórza
612. Typowe objawy uszkodzenia hipokampa to:
prawidłowa jest odpowiedź a i c
niepamięć następcza
niepamięć wsteczna głównie epizodyczna
niepamięć wsteczna głównie semantyczna
prawidłowa jest odpowiedź a i c
613. Obustronne uszkodzenie obejmujące hipokamp i korę śródwęchową powodują, że chorzy zachowują pamięć zdarzeń odległych, lecz mają trudności z wytwarzaniem nowych śladów pamięciowych. Zjawisko takie nazywamy
anterograde amnesia
zespołem Korsakowa
zespołem Kluver-Bucy
retrograde amnesia
anterograde amnesia
614. Uszkodzenie styku ciemieniowo-skroniowo-potylicznego jest przyczyną afazji
amnestycznej
przewodzeniowej
ruchowej
czuciowej
amnestycznej
615. Uszkodzenie pęczka łukowatego łączącego obszar czuciowy z obszarem ruchowym mowy jest przyczyną:
apraksji mowy
afazji sensorycznej
afazji przewodzenia
afazji amnestycznej
afazji przewodzenia
616. Uszkodzenia w obrębie pola Broki są przyczyną afazji:
ruchowej
amnestycznej
przewodnictwa
czuciowej
ruchowej
617. U pacjenta doszło do uszkodzenia w obrębie wyspy co skutkuje
afazją sensoryczną
afazją przewodzeniową
apraksją mowy
afazją amnestyczną
apraksją mowy
618. Jeżeli chory nie rozumie adresowanych do niego prostych informacji i poleceń, stosuje parafazje i neologizmy możemy podejrzewać:
mutyzm akinetyczny
apraksję mowy
afazję czuciową
aleksję
afazję czuciową
619. Jeżeli chory ma problemy z nazywaniem przedmiotów, określa przedmioty w sposób opisowy, możemy podejrzewać:
adynamię czołową
apraksję mowy
afazję amnestyczną
mutyzm akinetyczny
afazję amnestyczną
620. Chorzy z tzw. zespołem rozszczepienia mózgu mają problemy z nazywaniem przedmiotów trzymanych:
w lewej ręce
nie wykazują takich problemów
w prawej ręce
w prawej i lewej ręce
w lewej ręce

Powiązane tematy

#wolne #wakacje #zegnajcie

Inne tryby