1. Badając cykl SZ możemy stwierdzić, że wdrożenia w
przedsiębiorstwach polskich, w porównaniu z
przedsiębiorstwami brytyjskimi, cechuje:
b. analiza kładąca nacisk na zagadnienia biznesowe
c. występowanie BPR i kastomizacji po fazie wdrożeniowej
d. większy nacisk na wzajemne porozumienie między dostawcą i odbiorcą
a. analiza kładąca nacisk na zagadnienia związane z systemem
c. występowanie BPR i kastomizacji po fazie wdrożeniowej
d. większy nacisk na wzajemne porozumienie między dostawcą i odbiorcą
a. analiza kładąca nacisk na zagadnienia związane z systemem
2. Poziom rozwoju w gospodarkach tranzytywnych:
d. motywacje wdrożenia systemu różnią się od motywacji krajów wysoko rozwiniętych
b. kluczowi gracze są tacy sami jak w gospodarkach wysoko rozwiniętych
c. zindentyfikowano nową fazę występującą w cyklu życia systemu - „Decline”
a. cykl życia systemu w pełni zgadza się z cyklem
b. kluczowi gracze są tacy sami jak w gospodarkach wysoko rozwiniętych
c. zindentyfikowano nową fazę występującą w cyklu życia systemu - „Decline”
3. (Interesariusze): Najważniejsze grupy interesariuszy
podczas wyboru systemu zintegrowanego:
c. deweloperzy po stronie dostawcy
d. komitet sterujący/
a. audytorzy
b. zarząd
b. zarząd
4. Badając cykl życia SZ możemy stwierdzić, że wdrożenia w
przedsiębiorstwach polskich, w porównaniu z
przedsiębiorstwami brytyjskimi, cechuje:
b. brak fazy Decline
d. większy nacisk na fazy Initiation i Adoption
a. brak fazy Infusion
c. większy nacisk na fazę Acceptance
d. większy nacisk na fazy Initiation i Adoption
a. brak fazy Infusion
c. większy nacisk na fazę Acceptance
5. W algorytmie MRP prawdziwe są następujące definicje i
wzory:
d. Planowane przyjęcie zamówień dotyczy zleceń / zamówień, które nie zostały jeszcze uruchomione.
a. Planowanie przyjęcia pochodzą ze zleceń / zamówień już uruchomionych (produkcja, zamówienia zakupu)
b. Przewidywane na stanie (t) = Planowane przyjęcia (t) + Planowane przyjęcie zamówień (t) – Całkowite zapotrzebowanie (t)
c. Planowane przyjęcie zamówień (t) = Planowane zamówienia (t – Czas realizacji)
d. Planowane przyjęcie zamówień dotyczy zleceń / zamówień, które nie zostały jeszcze uruchomione.
a. Planowanie przyjęcia pochodzą ze zleceń / zamówień już uruchomionych (produkcja, zamówienia zakupu)
c. Planowane przyjęcie zamówień (t) = Planowane zamówienia (t – Czas realizacji)
6. Wybór systemu w krajach wysokorozwiniętych w
porównaniu do gospodarek tranzytywnych:
a. czas wdrożenia jest ważniejszy dla MŚP w obydwu przypadkach
b. generalnie przebiega w podobny sposób
d. jest uzależniony od wielkości firmy w obydwu przypadkach
c. w gospodarkach wysokorozwiniętych koszt nie odgrywa poważniejszej roli
d. jest uzależniony od wielkości firmy w obydwu przypadkach
7. Do czynności wykonywanych podczas procedury wyboru
systemu należy
a. szczegółowa specyfikacja wymagań
c. ogólna specyfikacja wymagań
b. prezentacje standardowej funkcjonalności systemu
d. analiza procesów biznesowych
a. szczegółowa specyfikacja wymagań
b. prezentacje standardowej funkcjonalności systemu
d. analiza procesów biznesowych
8. Istotą algorytmu MRP jest:
d. pomijanie czasu realizacji zamówienia podczas obliczania terminu realizacji zamówienia
a. łączenie harmonogramu produkcji z zestawem materiałów niezbędnych do wytworzenia produktu
c. zapewnienie, aby poziom zapasów był jak najwyższy
b. badanie zapasów produkcyjnych i ustalanie, które części i surowce muszą być zamówione i w jakim czasie, aby jak najkrócej były składowane w procesie wytwarzania
a. łączenie harmonogramu produkcji z zestawem materiałów niezbędnych do wytworzenia produktu
b. badanie zapasów produkcyjnych i ustalanie, które części i surowce muszą być zamówione i w jakim czasie, aby jak najkrócej były składowane w procesie wytwarzania
10. Do determinant wdrażania SZ w firmach polskich, które
występują jako bariery, a nie jako czynniki sukcesu,
zaliczamy:
d. podstawy pracowników i uczestników wdrożenia
a. przygotowanie firmy do wdrożenia
c. system oraz infrastruktura
b. finanse
c. system oraz infrastruktura
b. finanse
11. Rozpatrując cykl życia SZ w przedsiębiorstwach polskich i brytyjskich, do najważniejszych czynności wspólnie
postrzeganych przez obydwa kraje zaliczamy:
d. projektowanie rozwiązania (Solution design) podczas fazy Adoption
c. przygotowanie bazy danych (Database preparation) podczas fazy Initiation
b. analiza rynku (Market analysis) podczas fazy Adoption
a. ocena systemu (ES evaluation) podczas fazy Adaptation
d. projektowanie rozwiązania (Solution design) podczas fazy Adoption
12. Najważniejsze determinanty wdrażania SZ wspólne dla
Polski oraz krajów wysokorozwiniętych obejmują
następujące zagadnienia:
c. infrastruktura (infrastrucrute)
d. zespół wdrożeniowy (project team)
b. planowanie i harmonogram projektu (project schedule/planning)
a. koszt projektu
c. infrastruktura (infrastrucrute)
d. zespół wdrożeniowy (project team)
b. planowanie i harmonogram projektu (project schedule/planning)
13. W algorytmie MRP wzór na dostępność ma postać:
d. Dostepne (t) = Przewidywany popyt (t) + Produkcja (t)
c. Dostępne (t) = Dostępne (t -1 ) - Przewidywany popyt (t)
b. Dostępne (t) = Dostępne (t -1 ) - Przewidywany popyt (t) + Produkcja (t)
a. Dostępne (t) = Dostępne (t -1 ) + Produkcja (t)
b. Dostępne (t) = Dostępne (t -1 ) - Przewidywany popyt (t) + Produkcja (t)
14. Duże przedsiębiorstwa wdrażając SZ oczekują głównie:
a. Wzrostu satysfakcji klienta
b. optymalizacji stanów magazynowych
c. usprawnienia stanów magazynowych
d. obniżenia kosztów
a. Wzrostu satysfakcji klienta
d. obniżenia kosztów
15. Determinanty wdrażania SZ mające większe znaczenie
wśród krajów wysokorozwiniętych niż w Polsce obejmują
następujące zagadnienia:
b. szkolenia (trainings)
c. postawy ludzi (ppl's attitudes)
d. wsparcie dostawcy (provider's support/relationship)
a. zmiana procesów biznesowych (BPR)
b. szkolenia (trainings)
a. zmiana procesów biznesowych (BPR)
16. Na podstawie analizowanego przypadku wdrożenia
systemu Digitland w firmie dystrybucyjnej, możemy
sformułować następujące zalecenia dla projektów
wdrożeniowych:
b. należy zapewnić poparcie zarządu przedsiębiorstwa
a. należy zadbać o przygotowanie firmy do wdrożenia
c. należy zapewnić pracowników o wystąpieniu wszystkich planowanych efektów zaraz po uruchomieniu systemu
d. należy zadbać o dobrą współpracę pomiędzy odbiorcą i dostawcą
a. należy zadbać o przygotowanie firmy do wdrożenia
d. należy zadbać o dobrą współpracę pomiędzy odbiorcą i dostawcą
17. Algorytm MRP:
d. uwzględnia kiedy różne części produktu końcowego mają być produkowane według harmonogramu
b. bierze pod uwagę konieczne okresy otrzymania materiałów i rozdziela w czasie zamówienia na uzupełnienie zapasów
c. korzysta ze strategicznego planu przedsiębiorstwa
a. korzysta GHP, struktury produktu i stanu zapasów
d. uwzględnia kiedy różne części produktu końcowego mają być produkowane według harmonogramu
b. bierze pod uwagę konieczne okresy otrzymania materiałów i rozdziela w czasie zamówienia na uzupełnienie zapasów
a. korzysta GHP, struktury produktu i stanu zapasów
18. W gospodarkach tranzytywnych, w cyklu życia systemu
mamy do czynienia z:
d. większym naciskiem na fazę powdrożeniową „Infusion”
c. większym naciskiem na 2 pierwsze etapy w cyklu Cooper i Zmud
a. występowaniem etapu schyłkowego (Decline)
b. dużym naciskiem na właściwe fazy wdrożeniowe, podobne do krajów wysokorozwiniętych
c. większym naciskiem na 2 pierwsze etapy w cyklu Cooper i Zmud
a. występowaniem etapu schyłkowego (Decline)
19. (Fazy) Rozpatrując model cyklu życia Initiation –
Infusion, dla jakiej fazy analiza ma najistotniejsze znaczenie:
d. Decline
b. Initiation
c. Adoption
a. Infusion
b. Initiation
20. Najważniejsze kryteria wyboru systemu w polskich
przedsiębiorstwach to:
a. koszt licencji
b. opinia dostawcy systemu
c. opinia kierownictwa
d. dopasowanie do wymagań funkcjonalnych
a. koszt licencji
c. opinia kierownictwa
d. dopasowanie do wymagań funkcjonalnych
21. (Fazy) Które uwarunkowanie ma najistotniejsze
znaczenie z perspektywy klienta na sukces wdrożenia
systemu:
c. odpowiedni dostawca
b. poparcie zarządu
d. współpraca na linii klient – dostawca
a. odpowiednio wyselekcjonowany zespół wdrożeniowy
d. współpraca na linii klient – dostawca
22. Na podstawie analizowanego przypadku wdrożenia
systemu Digitland w firmie dystrybucyjnej, możemy
spodziewać się następujących utrudnień podczas projektu
wdrożeniowego:
a. problemy z unifikacją danych spowodowane krótkim czasem wdrożenia
c. przyzwyczajenia i opór pracowników
b. problemy z dokupieniem większej liczby licencji programu
d. spadek wydajności po uruchomieniu systemu
a. problemy z unifikacją danych spowodowane krótkim czasem wdrożenia
c. przyzwyczajenia i opór pracowników
d. spadek wydajności po uruchomieniu systemu
23. Rozpatrując cykl życia SZ w przedsiębiorstwach polskich
i brytyjskich, do najważniejszych czynności wspólnie
postrzeganych przez obydwa kraje zaliczamy:
c. uruchomienie systemu (Roll out) podczas fazy Acceptance
a. osiąganie korzyści (Benefits) podczas fazy Adoption
d. testowanie (Testing) podczas fazy Adaptation
b. instalację i konfigurację systemu podczas fazy Adaptation
c. uruchomienie systemu (Roll out) podczas fazy Acceptance
b. instalację i konfigurację systemu podczas fazy Adaptation
24. Cykl życia systemu wg Cooper i Zmud:
b. kładzie nacisk na fazach powdrożeniowych
d. obejmuje cztery fazy całego cyklu życia systemu