Fiszki

A27: Technik reklamy, egzamin Wrzesień 2014

Test w formie fiszek Test z kompetencji zawodowych z odpowiedziami. Test egzaminacyjny "Organizacja i prowadzenie kampani reklamowej". Arkusz testowy Wrzesień 2014, Kwalifikacja A27
Ilość pytań: 40 Rozwiązywany: 4320 razy
Informacja dla klienta o sprzedaży wiązanej w markowej sieci sklepów, polegająca na tym, że przy zakupie kompletu: spodnie + marynarka, klient otrzymuje rabat 30%, jest związana z promocją
wewnętrzną
barterową
handlową
konsumencką
konsumencką
Dokument, który zawiera opis zasad i procedur stosowania elementów tożsamości wizualnej firmy, to
logograf wizualny
księga standardów CI
typografia firmowa
akcydens służbowy
księga standardów CI
Dwie panie otworzyły zakład usług krawieckich na dużym osiedlu mieszkaniowym. O swojej działalności chcą poinformować mieszkańców osiedla. Dobrą i niedrogą formą reklamy będą
citylighty
billboardy
ulotki reklamowe
spoty telewizyjne
ulotki reklamowe
Agencja reklamowa przygotowuje kampanię promocyjną dla niedużej firmy, która dysponuje bardzo niskim budżetem na działania promocyjne. Oczekiwaniem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów za stosunkowo nieduże pieniądze. W takim przypadku agencja reklamowa powinna zaproponować następujące środki przekazu reklamowego:
ulotki, plakaty, direct mail
reklamę kinową, prasową i internet
spot telewizyjny, citylight i direct mail
reklamę telewizyjną, radiową i prasową
ulotki, plakaty, direct mail
Reklama i promocja piwa może być prowadzona
w telewizji i kinie po godzinie 20.00
w prasie młodzieżowej i dziecięcej
w radiu i telewizji w godzinach od 6.00 do 20.00
z udziałem osób małoletnich
w telewizji i kinie po godzinie 20.00
Studio reklamy przygotowało kampanię reklamową opartą na środkach masowego przekazu, z wykorzystaniem takich nośników jak: telewizja, radio, prasa, plakat i outdoor. Ten typ reklamy to
POP
ATL
BTL
POS
ATL
Firmowe druki okolicznościowe o charakterze użytkowym, opracowane w ramach systemu identyfikacji wizualnej firmy (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to
logotypy
praktycyzmy
typografie
akcydensy
akcydensy
Firma wprowadza na rynek nowy produkt. W reklamie produktu zostaną pokazane jego największe zalety. Zastosowana przez firmę technika prezentacji reklamy to
animacja
fantazja
demonstracja
rekomendacja
demonstracja
Do obowiązków pracownika agencji reklamowej należy przygotowywanie budżetów oraz dokonywanie różnego typu obliczeń i analiz. Wyniki swojej pracy zestawia w tabele, wykorzystując wiele funkcji matematycznych i finansowych. Do swojej dyspozycji ma pakiet biurowy Microsoft Office, z którego najczęściej wykorzystuje aplikację
Publisher
Excel
PowerPoint
Word
Excel
Agencja reklamowa na zamówienie klienta przygotowała kampanię reklamową. W ramach kampanii opracowano wiele materiałów i gadżetów promocyjnych takich jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki i długopisy z logo produktu. Ten typ reklamy to
BTL
ATL
GRP
CPP
BTL
Do obowiązków copywritera w agencji reklamowej należy
przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych
pisanie i projektowanie sloganów reklamowych
przeprowadzanie badań i ich analizowanie
analizowanie wyników finansowych firmy
pisanie i projektowanie sloganów reklamowych
W ramce zamieszczono fragment pisma firmy, skierowanego do agencji reklamowej. Treść pisma wskazuje, że jest to
ogłoszenie prasowe
pismo przewodnie
zapytanie ofertowe
brief reklamowy
brief reklamowy
Pracownik firmy reklamowej, zajmujący się projektowaniem różnych form środków reklamowych z wykorzystaniem komputera i specjalnego oprogramowania, to
analityk reklamowy
programista
informatyk
grafik komputerowy
grafik komputerowy
Pismo oparte na alfabecie łacińskim o łamanych i bardzo ozdobnych konturach, użytkowane najdłużej w Niemczech, bo aż do XIX wieku, określane jest jako
grotesk
egipcjanka
antykwa
gotyk
gotyk
Po szeroko zakrojonej kampanii reklamowej firmy sprzedającej potrawy fast food, państwo X stwierdzili, że nie będą już jadać hamburgerów. Uważają, że jest to pożywienie zwykłych konsumentów, do których oni nie należą. Z punktu widzenia marketingu zachowanie państwa X jest określane jako
"efekt snobizmu"
"owczy pęd"
"czar prysł"
"zapomniany raj"
"efekt snobizmu"
Które z przedstawionych narzędzi marketingu zalicza się do narzędzi promocji handlowej?
Sponsoring instytucjonalny połączony z publicity.
Czasowe rabaty z tytułu zwiększonych zakupów w określonym czasie.
Komunikację wewnętrzną skierowaną do własnych pracowników
Konferencje prasowe z udziałem co najmniej 10 dziennikarzy.
Czasowe rabaty z tytułu zwiększonych zakupów w określonym czasie.
Znana celebrytka została twarzą firmy kosmetycznej i reklamuje krem do twarzy. Pod wpływem reklamy bardzo wiele kobiet, utożsamiających się ze swoją idolką, kupiło krem. Zachowanie tego typu jest związane z efektem
Veblena
super produktu
snobizmu
owczego pędu
owczego pędu
Grafik komputerowy do obróbki cyfrowej zdjęć powinien wykorzystywać przede wszystkim program graficzny
Joint Photographic Experts Group
Adobe Photoshop CS
Tagged Image File Format
Graphics Interchange Format
Adobe Photoshop CS
Sztuka projektowania i wykonywania liter do różnego typu reklam to
liternictwo
literactwo
literoznawstwo
litografia
liternictwo
Sponsorowanie przez bank tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie to przykład sponsoringu
projektowego
osobowego
emblematowego
instytucjonalnego
projektowego