Fiszki

Testy do Policji

Test w formie fiszek Darmowe pytania przygotowujące do egzaminu do Policji.
Ilość pytań: 315 Rozwiązywany: 664044 razy
Bierne prawo w wyborach do Sejmu przysługuje każdemu obywatelowi polskiemu od…
Wybrany do Sejmu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 21 lat.
Wybrany do Sejmu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 24 lat.
Wybrany do Sejmu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 30 lat.
Wybrany do Sejmu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 18 lat.
Wybrany do Sejmu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 21 lat.
Klub parlamentarny tworzy co najmniej…
Zgodnie z regulaminami Sejmu i Senatu, klub poselski tworzy co najmniej 15 posłów, a senacki co najmniej 15 senatorów. Posłowie wraz z senatorami mogą tworzyć wspólny klub parlamentarny
Zgodnie z regulaminami Sejmu i Senatu, klub poselski tworzy co najmniej 7 posłów, a senacki co najmniej 15 senatorów. Posłowie wraz z senatorami mogą tworzyć wspólny klub parlamentarny
Zgodnie z regulaminami Sejmu i Senatu, klub poselski tworzy co najmniej 10 posłów, a senacki co najmniej 7 senatorów. Posłowie wraz z senatorami mogą tworzyć wspólny klub parlamentarny
Zgodnie z regulaminami Sejmu i Senatu, klub poselski tworzy co najmniej 15 posłów, a senacki co najmniej 7 senatorów. Posłowie wraz z senatorami mogą tworzyć wspólny klub parlamentarny
Zgodnie z regulaminami Sejmu i Senatu, klub poselski tworzy co najmniej 15 posłów, a senacki co najmniej 7 senatorów. Posłowie wraz z senatorami mogą tworzyć wspólny klub parlamentarny
Władzę ustawodawczą w Rzeczypospolitej Polskiej sprawują…
Prezes Rady Ministrów oraz Ministowie (Rada Ministrów)
Sejm i Senat (Parlament)
Prezydent, Premier
Marszałek Sejmu, Marszałek Senatu
Sejm i Senat (Parlament)
Sejm RP składa się…
565 posłów
560 posłów
465 posłów
460 posłów
460 posłów
Senat RP składa się…
100 senatorów
160 senatorów
115 senatorów
165 senatorów
100 senatorów
Wybrany do Sejmu RP może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy…
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 30 lat
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 21 lat
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 35 lat
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 18 lat
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 21 lat
Wybrany do Senatu RP może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy...
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 21 lat
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 35 lat
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 18 lata
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 30 lat
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 30 lat
Zasady i tryb zgłaszania kandydatów na posłów i senatorów i przeprowadzania wyborów oraz warunki ważności wyborów określa…
Klub Wyborczy
Ordynacja Wyborcza
Kodeks Wyborczy
Rada Wyborcza
Kodeks Wyborczy
Ważność wyborów do Sejmu i Senatu RP stwierdza:
Trybunał Konstytucyjny w przypadku protestu
Trybunal Stanu w przypadku protestu
Sąd Najwyższy w przypadku protestu
Sąd Administracyjny w przypadku protestu
Sąd Najwyższy w przypadku protestu
Obywatel polski nie może sprawować mandatu poselskiego, jeżeli jest…
Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji oraz funkcjonariusz służb ochrony państwa nie mogą sprawować mandatu poselskiego oraz osoba postawiona w stan oskarżenia oraz ścigana z oskarzenia cywilnego.
Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji oraz funkcjonariusz służb ochrony państwa nie mogą sprawować mandatu poselskiego oraz osoba skazana prawomocnym wyrokiem na karę pozbawienia wolności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego.
Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji oraz funkcjonariusz służb ochrony państwa nie mogą sprawować mandatu poselskiego oraz osoba posiadająca więcej niz jedno obywatelstwo Polskie.
Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji oraz funkcjonariusz służb ochrony państwa nie mogą sprawować mandatu poselskiego oraz osoba ponizej 30 roku życia.
Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji oraz funkcjonariusz służb ochrony państwa nie mogą sprawować mandatu poselskiego oraz osoba skazana prawomocnym wyrokiem na karę pozbawienia wolności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego.
Poseł nie może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej bez zgody…
Sejmu
Senatu
Premiera
Marszałka Sejmu
Sejmu
O zatrzymaniu posła Rzeczypospolitej Polskiej niezwłocznie powiadamia się…
Marszałka Sejmu
Marszałka Senatu
Prezydenta
Premiera
Marszałka Sejmu
Inicjatywa ustawodawcza przysługuje m.in. grupie obywateli mających prawo wybierania do Sejmu. Grupa ta musi liczyć co najmniej…
100 obywateli mających prawa wyborcze
100 000 obywateli mających prawa wyborcze
500 obywateli mających prawa wyborcze
500 000 obywateli mających prawa wyborcze
100 000 obywateli mających prawa wyborcze
Inicjatywa ustawodawcza przysługuje…
posłom (grupie liczącej 115 posłów), Senatowi, Prezydentowi i Radzie Ministrów, a także grupie co najmniej 500 tys. obywateli posiadających czynne prawo wyborcze
posłom (grupie liczącej 15 posłów), Senatowi, Prezydentowi i Radzie Ministrów, a także grupie co najmniej 500 tys. obywateli posiadających czynne prawo wyborcze
posłom (grupie liczącej 115 posłów), Senatowi, Prezydentowi i Radzie Ministrów, a także grupie co najmniej 100 tys. obywateli posiadających czynne prawo wyborcze
posłom (grupie liczącej 15 posłów), Senatowi, Prezydentowi i Radzie Ministrów, a także grupie co najmniej 100 tys. obywateli posiadających czynne prawo wyborcze
posłom (grupie liczącej 15 posłów), Senatowi, Prezydentowi i Radzie Ministrów, a także grupie co najmniej 100 tys. obywateli posiadających czynne prawo wyborcze
Sejm uchwala…
ustawy oraz rozporządzenia, konstytucję (wymaga to 2/3 głosów – 307 głosów)
uchwały oraz rozporządzenia, konstytucję (wymaga to 2/3 głosów – 307 głosów)
ustawy, konstytucję (wymaga to 2/3 głosów – 307 głosów)
przepisy, konstytucję (wymaga to 2/3 głosów – 307 głosów)
ustawy, konstytucję (wymaga to 2/3 głosów – 307 głosów)
Sejm rozpatruje projekt ustawy w…
Sejm rozpatruje projekt w czterech czytaniach; Art. 119.
Sejm rozpatruje projekt w trzech czytaniach; Art. 119.
Sejm nie rozpatruje projektu ustawy w czytaniach lecz w głosowaniu Art. 119.
Sejm rozpatruje projekt w dwóch czytaniach; Art. 119.
Sejm rozpatruje projekt w trzech czytaniach; Art. 119.
Mandat posła można łączyć z funkcją…
Mandatu posła nie można łączyć z funkcją Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Prezesa Rady Ministrów oraz Marszałek Senatu, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka i ich zastępców, członka Rady Polityki Pieniężnej, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora oraz z zatrudnieniem w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej lub z zatrudnieniem w administracji rządowej. Zakaz ten nie dotyczy członków Rady Ministrów i sekretarzy stanu w administracji rządowej
Mandatu posła nie można łączyć z funkcją Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka i ich zastępców, członka Rady Polityki Pieniężnej, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora oraz z zatrudnieniem w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej lub z zatrudnieniem w administracji rządowej. Zakaz ten nie dotyczy członków Rady Ministrów i sekretarzy stanu w administracji rządowej
Mandatu posła nie można łączyć z funkcją Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Marszałek Sejmu i Senatu, Rzecznika Praw Dziecka i ich zastępców, członka Rady Polityki Pieniężnej, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora oraz z zatrudnieniem w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej lub z zatrudnieniem w administracji rządowej. Zakaz ten nie dotyczy członków Rady Ministrów i sekretarzy stanu w administracji rządowej
Mandatu posła nie można łączyć z funkcją Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka i ich zastępców, członka Rady Polityki Pieniężnej, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora, osoby zatrudnione w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej lub z zatrudnieniem w administracji rządowej mają prawo ubiegania się o mandat posła. Zakaz ten nie dotyczy członków Rady Ministrów i sekretarzy stanu w administracji rządowej
Mandatu posła nie można łączyć z funkcją Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka i ich zastępców, członka Rady Polityki Pieniężnej, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora oraz z zatrudnieniem w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej lub z zatrudnieniem w administracji rządowej. Zakaz ten nie dotyczy członków Rady Ministrów i sekretarzy stanu w administracji rządowej
Inicjatywa ustawodawcza przysługuje
grupie co najmniej 100 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu
Posłom
grupie co najmniej 500 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu
Prezydentowi Rzeczypospolitej i Radzie Ministrów
Trybunałowi Konstytucyjnemu
grupie co najmniej 250 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu
Senatowi
grupie co najmniej 100 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu
Posłom
Prezydentowi Rzeczypospolitej i Radzie Ministrów
Senatowi
Prawo wnoszenia poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania przez Sejm nie przysługuje…
Prawo wnoszenia poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania go przez Sejm nie przysługuje posłom i Radzie Ministrów
Prawo wnoszenia poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania go przez Sejm nie przysługuje wnioskodawcy projektu, posłom i Radzie Ministrów
Prawo wnoszenia poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania go przez Sejm nie przysługuje wnioskodawcy projektu, senatorom i Radzie Ministrów
Prawo wnoszenia poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania go przez Sejm nie przysługuje wnioskodawcy projektu, Radzie Ministrów
Prawo wnoszenia poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania go przez Sejm nie przysługuje wnioskodawcy projektu, senatorom i Radzie Ministrów
Prezes Rady Ministrów i pozostali członkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania
Prezes Rady Ministrów i pozostali członkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu 14 dni
Prezes Rady Ministrów i pozostali członkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu 21 dni
Prezes Rady Ministrów i pozostali członkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu 30 dni
Prezes Rady Ministrów i pozostali członkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu 7 dni
Prezes Rady Ministrów i pozostali członkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu 21 dni