Fiszki

Testy do Policji

Test w formie fiszek Darmowe pytania przygotowujące do egzaminu do Policji.
Ilość pytań: 315 Rozwiązywany: 696870 razy
W czasie pokoju Prezydent RP sprawuje zwierzchnictwo nad siłami zbrojnymi za pośrednictwem…
Premiera
Ministra Obrony Narodowej
Ministra Obrony
Minstra Obrony Wewnętrznej
Ministra Obrony Narodowej
Prezydent RP może zarządzić referendum ogólnokrajowe za zgodą Senatu wyrażoną…
Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić Sejm bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów lub Prezydent Rzeczypospolitej za zgodą Senatu wyrażoną bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby senatorów
Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić Sejm bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów lub Marszałek Sejmu za zgodą Senatu wyrażoną bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby senatorów
Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić Marszałek Sejmu bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów lub Prezydent Rzeczypospolitej za zgodą Senatu wyrażoną bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby senatorów
Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić Sejm bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów lub Prezes Rady Ministrów za zgodą Senatu wyrażoną bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby senatorów
Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić Sejm bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów lub Prezydent Rzeczypospolitej za zgodą Senatu wyrażoną bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby senatorów
Sejm wyraża wotum nieufności w stosunku do Rady Ministrów na wniosek zgłoszony przez…
Sejm wyraża Radzie Ministrów wotum nieufności większością ustawowej liczby posłów na wniosek zgłoszony przez co najmniej 46 posłów i wskazujący imiennie kandydata na Prezesa Rady Ministrów. Jeżeli uchwała została przyjęta przez Sejm, Prezydent Rzeczypospolitej przyjmuje dymisję Rady Ministrów i powołuje wybranego przez Sejm nowego Prezesa Rady Ministrów, a na jego wniosek pozostałych członków Rady Ministrów oraz odbiera od nich przysięgę
Sejm wyraża Radzie Ministrów wotum nieufności większością ustawowej liczby posłów na wniosek zgłoszony przez co najmniej 115 posłów i wskazujący imiennie kandydata na Prezesa Rady Ministrów. Jeżeli uchwała została przyjęta przez Sejm, Prezydent Rzeczypospolitej przyjmuje dymisję Rady Ministrów i powołuje wybranego przez Sejm nowego Prezesa Rady Ministrów, a na jego wniosek pozostałych członków Rady Ministrów oraz odbiera od nich przysięgę
Sejm wyraża Radzie Ministrów wotum nieufności większością ustawowej liczby posłów na wniosek zgłoszony przez co najmniej 46 posłów i wskazujący imiennie kandydata na Prezesa Rady Ministrów. Jeżeli uchwała została przyjęta przez Sejm, Marszałek Sejmu przyjmuje dymisję Rady Ministrów i powołuje wybranego przez Sejm nowego Prezesa Rady Ministrów, a na jego wniosek pozostałych członków Rady Ministrów oraz odbiera od nich przysięge
Sejm wyraża Radzie Ministrów wotum nieufności większością ustawowej liczby posłów na wniosek zgłoszony przez co najmniej 115 posłów i wskazujący imiennie kandydata na Prezesa Rady Ministrów. Jeżeli uchwała została przyjęta przez Sejm,Marszałek Sejmu przyjmuje dymisję Rady Ministrów i powołuje wybranego przez Sejm nowego Prezesa Rady Ministrów, a na jego wniosek pozostałych członków Rady Ministrów oraz odbiera od nich przysięgę
Sejm wyraża Radzie Ministrów wotum nieufności większością ustawowej liczby posłów na wniosek zgłoszony przez co najmniej 46 posłów i wskazujący imiennie kandydata na Prezesa Rady Ministrów. Jeżeli uchwała została przyjęta przez Sejm, Prezydent Rzeczypospolitej przyjmuje dymisję Rady Ministrów i powołuje wybranego przez Sejm nowego Prezesa Rady Ministrów, a na jego wniosek pozostałych członków Rady Ministrów oraz odbiera od nich przysięgę
W jakim czasie od zakończenia roku budżetowego Rada Ministrów przedkłada Sejmowi sprawozdanie z wykonania ustawy budżetowej wraz z informacją o stanie zadłużenia państwa?
w ciągu 24 miesięcy
w ciągu 12 miesięcy
w ciągu 3 miesięcy
w ciągu 5 miesięcy
w ciągu 5 miesięcy
W drugim etapie powoływania rządu Sejm wybiera premiera oraz proponowany przez niego skład rządu…
W ciągu 30 dni wymaga to uchwały 115 głosów
W ciągu 30 dni wymaga to uchwały podjętej bezwzględną większością głosów
W ciągu 14 dni wymaga to uchwały 3/5 ustawowej liczby głosów
W ciągu 14 dni wymaga to uchwały podjętej bezwzględną większością głosów
W ciągu 14 dni wymaga to uchwały podjętej bezwzględną większością głosów
Na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej może być wybrany obywatel polski…
Na Prezydenta Rzeczypospolitej może być wybrany obywatel polski, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 30 lat i korzysta z pełni praw wyborczych do Sejmu. Kandydata zgłasza co najmniej 500 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu.
Na Prezydenta Rzeczypospolitej może być wybrany obywatel polski, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 35 lat i korzysta z pełni praw wyborczych do Sejmu. Kandydata zgłasza co najmniej 500 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu.
Na Prezydenta Rzeczypospolitej może być wybrany obywatel polski, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 30 lat i korzysta z pełni praw wyborczych do Sejmu. Kandydata zgłasza co najmniej 100 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu.
Na Prezydenta Rzeczypospolitej może być wybrany obywatel polski, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 35 lat i korzysta z pełni praw wyborczych do Sejmu. Kandydata zgłasza co najmniej 100 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu.
Na Prezydenta Rzeczypospolitej może być wybrany obywatel polski, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 35 lat i korzysta z pełni praw wyborczych do Sejmu. Kandydata zgłasza co najmniej 100 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu.
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej wydaje…
Prezydent Rzeczypospolitej wydaje ustawy i uchwały w wypadkach przewidzianych ustawami i Konstytucją zaś w zakresie swoich prerogatyw konstytucyjnych wydaje postanowienia publikowane w Monitorze Polskim
Prezydent Rzeczypospolitej wydaje rozporządzenia i zarządzenia w wypadkach przewidzianych ustawami i Konstytucją zaś w zakresie swoich prerogatyw konstytucyjnych wydaje postanowienia publikowane w Monitorze Polskim
Prezydent Rzeczypospolitej wydaje uchwały i postanowienia w wypadkach przewidzianych ustawami i Konstytucją zaś w zakresie swoich prerogatyw konstytucyjnych wydaje postanowienia publikowane w Monitorze Polskim
Prezydent Rzeczypospolitej wydaje postanowienia i ustawy w wypadkach przewidzianych ustawami i Konstytucją zaś w zakresie swoich prerogatyw konstytucyjnych wydaje postanowienia publikowane w Monitorze Polskim
Prezydent Rzeczypospolitej wydaje rozporządzenia i zarządzenia w wypadkach przewidzianych ustawami i Konstytucją zaś w zakresie swoich prerogatyw konstytucyjnych wydaje postanowienia publikowane w Monitorze Polskim
Do kompetencji Prezesa Rady Ministrów nie należy...
Do kompetencji Prezesa Rady Ministrów nie należy 1) reprezentowanie Rady Ministrów, 2) wydaje rozporządzenia, 3) kieruje pracami Rady Ministrów, 4) jest zwierzchnikiem służbowym pracowników administracji rządowej jest zwierzchnikiem służbowym pracowników administracji rządowej, 5) zapewnia wykonywanie polityki Rady Ministrów i określa sposoby jej wykonywania, 6) koordynuje i kontroluje pracę członków Rady Ministrów, 7) sprawuje nadzór nad samorządem terytorialnym w granicach i formach określonych w Konstytucji i ustawach
Do kompetencji Prezesa Rady Ministrów nie należy 1) reprezentowanie Rady Ministrów, 2) kieruje pracami Rady Ministrów, 3) wydaje rozporządzenia, 4) zapewnia wykonywanie polityki Rady Ministrów oraz Sejmu określa sposoby jej wykonywania, 5) koordynuje i kontroluje pracę członków Rady Ministrów, 6) sprawuje nadzór nad samorządem terytorialnym w granicach i formach określonych w Konstytucji i ustawach, 7) jest zwierzchnikiem służbowym pracowników administracji rządowej
Do kompetencji Prezesa Rady Ministrów nie należy 1) reprezentowanie Rady Ministrów, 2) zapewnia wykonywanie polityki Rady Ministrów i określa sposoby jej wykonywania, 3) wydaje rozporządzenia, 4) kieruje pracami Rady Ministrów, 5) koordynuje i kontroluje pracę członków Rady Ministrów, 6) sprawuje nadzór nad samorządem terytorialnym w granicach i formach określonych w Konstytucji i ustawach, 7) jest zwierzchnikiem służbowym pracowników administracji rządowej
Do kompetencji Prezesa Rady Ministrów nie należy 1) reprezentowanie Rady Ministrów, 2) koordynuje i kontroluje pracę członków Rady Ministrów, 3) wydaje rozporządzenia, 4) zapewnia wykonywanie polityki Rady Ministrów i określa sposoby jej wykonywania, 5) kieruje pracami Rady Ministrów, 6) sprawuje nadzór nad samorządem terytorialnym w granicach i formach określonych w Konstytucji i ustawach, 7) jest zwierzchnikiem służbowym pracowników administracji rządowej
Do kompetencji Prezesa Rady Ministrów nie należy 1) reprezentowanie Rady Ministrów, 2) kieruje pracami Rady Ministrów, 3) wydaje rozporządzenia, 4) zapewnia wykonywanie polityki Rady Ministrów oraz Sejmu określa sposoby jej wykonywania, 5) koordynuje i kontroluje pracę członków Rady Ministrów, 6) sprawuje nadzór nad samorządem terytorialnym w granicach i formach określonych w Konstytucji i ustawach, 7) jest zwierzchnikiem służbowym pracowników administracji rządowej
Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów w razie…
Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów na pierwszym posiedzeniu nowo wybranego Sejmu. Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów również w razie: 1) nieuchwalenia przez Sejm wotum zaufania dla Rady Ministrów, 2) wyrażenia Radzie Ministrów wotum nieufności, 3) rezygnacji Prezesa Rady Ministrów
Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów na pierwszym posiedzeniu nowo wybranego Sejmu. Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów również w razie: 1) nieuchwalenia przez Sejm wotum zaufania dla Rady Ministrów, 2) wyrażenia Radzie Ministrów oraz Senatorom wotum nieufności, 3) rezygnacji Prezesa Rady Ministrów
Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów na drugim posiedzeniu nowo wybranego Sejmu. Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów również w razie: 1) nieuchwalenia przez Sejm wotum zaufania dla Rady Ministrów, 2) wyrażenia Radzie Ministrów wotum nieufności, 3) rezygnacji Prezesa Rady Ministrów
Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów na drugim posiedzeniu nowo wybranego Sejmu. Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów również w razie: 1) nieuchwalenia przez Sejm wotum zaufania dla Rady Ministrów popartej 3/5 ustawowej liczby posłów, 2) wyrażenia Radzie Ministrów wotum nieufności, 3) rezygnacji Prezesa Rady Ministrów
Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów na pierwszym posiedzeniu nowo wybranego Sejmu. Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów również w razie: 1) nieuchwalenia przez Sejm wotum zaufania dla Rady Ministrów, 2) wyrażenia Radzie Ministrów wotum nieufności, 3) rezygnacji Prezesa Rady Ministrów
Radę Gabinetową tworzy…
Marszałek Sejmu oraz Sejm pod przewodnictwem Prezydenta Rzeczypospolitej
Rada Ministrów pod przewodnictwem Prezydenta Rzeczypospolitej
Prezes Rady Ministrów oraz Rada Ministrów pod przewodnictwem Prezydenta Rzeczypospolitej
Marszałek Sejmu i Senatu pod przewodnictwem Prezydenta Rzeczypospolitej
Rada Ministrów pod przewodnictwem Prezydenta Rzeczypospolitej
Sejm i Senat wybierane są na kadencje trwające…
4 lata
3 lata
5 lat
6 lat
4 lata
Kadencje Sejmu i Senatu rozpoczynają się z dniem…
Kadencje Sejmu i Senatu rozpoczynają się z dniem zebrania się Sejmu na pierwsze posiedzenie i trwają do dnia poprzedzającego dzień zebrania się Sejmu następnej kadencji
Kadencje Sejmu i Senatu rozpoczynają się z dniem zebrania się Sejmu oraz Rady Ministrów na pierwsze posiedzenie i trwają do dnia poprzedzającego dzień zebrania się Sejmu oraz Rady Ministrów następnej kadencji
Kadencje Sejmu i Senatu rozpoczynają się z dniem zebrania się Parlamentu oraz Rady Ministrów na pierwsze posiedzenie i trwają do dnia poprzedzającego dzień zebrania się Parlamentu u następnej kadencji
Kadencje Sejmu i Senatu rozpoczynają się z dniem zebrania się Rady Ministrów na pierwsze posiedzenie i trwają do dnia poprzedzającego dzień zebrania się Rady Ministrów następnej kadencji
Kadencje Sejmu i Senatu rozpoczynają się z dniem zebrania się Sejmu na pierwsze posiedzenie i trwają do dnia poprzedzającego dzień zebrania się Sejmu następnej kadencji
Sejm rozpatruje projekt ustawy w…
2 czytaniach – w tym pierwsze zazwyczaj na komisji.
4 czytaniach – w tym pierwsze zazwyczaj na komisji.
3 czytaniach – w tym pierwsze zazwyczaj na komisji
5 czytaniach – w tym pierwsze zazwyczaj na komisji.
3 czytaniach – w tym pierwsze zazwyczaj na komisji
Wnioskodawca może wycofać projekt ustawy w toku postępowania ustawodawczego w Sejmie do czasu …
Zakończenia trzeciego czytania
Zakończenia piątego czytania
Zakończenia drugiego czytania
Zakończenia czwartego czytania
Zakończenia drugiego czytania
Jeżeli Senat w ciągu 30 dni od dnia przekazania ustawy nie podejmie stosownej uchwały to…
Ustawa zostaje odrzucona przez Sejm
Ustawę zostaje wycofana i ponownie przekazana Senatowi
Ustawę przyjmuje się za uchwaloną w brzmieniu przyjętym przez Sejm
Ustwa zostaje ponownie rozpatrzona w ciągu 30 dni
Ustawę przyjmuje się za uchwaloną w brzmieniu przyjętym przez Sejm
Prezydent Rzeczypospolitej podpisuje ustawę w ciągu…
30 dni
21 dni
28 dni
14 dni
21 dni
Skrócenie kadencji Sejmu może nastąpić m.in., gdy…
Zgodnie z art. 98 ust. 4 Prezydent RP nie może zarządzić (w formie zarządzenia) skrócenie kadencji Sejmu bez zgody Sejmu oraz Marszałka Sejmu i Marszałka Senatu w przepisach określonych w Konstytucji. Sejm może skrócić swoją kadencję uchwałą podjętą większością co najmniej 2/3 głosów ustawowej liczby posłów. Skrócenie kadencji Sejmu oznacza jednocześnie skrócenie kadencji Senatu
Zgodnie z art. 98 ust. 4 Prezydent RP może zarządzić (w formie zarządzenia) skrócenie kadencji Sejmu po zasięgnięciu opinii Marszałka Sejmu i Marszałka Senatu wyłącznie w wypadkach określonych w Konstytucji. Sejm może skrócić swoją kadencję uchwałą podjętą większością co najmniej 115 głosów posłów. Skrócenie kadencji Sejmu oznacza jednocześnie skrócenie kadencji Senatu
Zgodnie z art. 98 ust. 4 Prezydent RP może zarządzić (w formie zarządzenia) skrócenie kadencji Sejmu po zasięgnięciu opinii Marszałka Sejmu i Marszałka Senatu wyłącznie w wypadkach określonych w Konstytucji. Sejm może skrócić swoją kadencję uchwałą podjętą większością co najmniej 2/3 głosów ustawowej liczby posłów. Skrócenie kadencji Sejmu oznacza jednocześnie skrócenie kadencji Senatu
Zgodnie z art. 98 ust. 4 Prezydent RP nie może zarządzić (w formie zarządzenia) skrócenie kadencji Sejmu bez zgody Marszałka Sejmu i Marszałka Senatu w wypadkach określonych w Konstytucji. Sejm może skrócić swoją kadencję uchwałą podjętą większością co najmniej 115 głosów posłów. Skrócenie kadencji Sejmu oznacza jednocześnie skrócenie kadencji Senatu
Zgodnie z art. 98 ust. 4 Prezydent RP może zarządzić (w formie zarządzenia) skrócenie kadencji Sejmu po zasięgnięciu opinii Marszałka Sejmu i Marszałka Senatu wyłącznie w wypadkach określonych w Konstytucji. Sejm może skrócić swoją kadencję uchwałą podjętą większością co najmniej 2/3 głosów ustawowej liczby posłów. Skrócenie kadencji Sejmu oznacza jednocześnie skrócenie kadencji Senatu
Marszałek Sejmu, wicemarszałkowie, przewodniczący lub wiceprzewodniczący klubów a także klubów parlamentarnych, jeśli<br /&rt;reprezentują co najmniej 15 posłów tworzą…
Rade Seniorów
Klub Parlamentarny
Rade Parlamentarną
Konwent Seniorów
Konwent Seniorów
Odmowa złożenia ślubowania przed rozpoczęciem sprawowania mandatu oznacza…
Zrzeczenie się zajmowanego stanowiska
Zrzeczenie się pozbawienie mandatu
Oznacza podanie się do dymisji
Oznacza uzyskanie ulg z tego tytułu
Zrzeczenie się pozbawienie mandatu
W Polsce wybory do Sejmu przeprowadzane są w...
W dzień wolny od pracy, 30 dni przed upływem kadencji w wyborach bezpośrednich do Sejmu
W dzień poprzedzający zakończenie kadencji aktualnego sejmu w wyborach bezpośrednich do Sejmu
W dzień wolny od pracy, 60 dni przed upływem kadencji w wyborach bezpośrednich do Sejmu
W dzień wolny od pracy, 90 dni przed upływem kadencji w wyborach bezpośrednich do Sejmu
W dzień wolny od pracy, 30 dni przed upływem kadencji w wyborach bezpośrednich do Sejmu