Pytania i odpowiedzi

TEST CONTROLLING 1

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. TEST CONTROLLING 1
Ilość pytań: 268 Rozwiązywany: 19804 razy
Pytanie 1
1. Satysfakcjonująca stopa zwrotu może być oparta na:
a. Średniej rentowności kapitału w branży
d. Koszcie alternatywnym
Pytanie 2
2. Wzrost obrotów na jednego klienta oznacza:
a. Rozwój odbiorców
d. Pozyskanie nowych klientów o znaczącej pozycji rynkowej
Pytanie 3
3. Czynniki niezależne od kierownika sprzedaży, wpływające na poziom przychodów ze sprzedaży to
b. Terminowość realizacji produkcji
c. Jakość produktów
Pytanie 4
4. Jeżeli centrum odpowiedzialności samodzielnie produkuje wyroby to ponosi koszty stałe:
a. Koszty zarządzania centrum
d. Koszty ogrzewania, oświetlenia
Pytanie 5
5. Podstawowe mierniki oceny centrum inwestycji (stopa zwrotu z inwestycji i zysk rezydualny):
a. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie krótkich okresów
b. Działają zniechęcająco do ponoszenia nadmiernych wydatków inwestycyjnych w aktywa operacyjne
d. Mają charakter finansowy
Pytanie 6
6. Wskaż niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
b. Stopień satysfakcji klientów, poziom realizacji zamówień, średni czas realizacji zamówienia
c. Terminowość realizacji zamówień, stopień satysfakcji klientów, czas załatwiania reklamacji
Pytanie 7
7. Raport kontrolno-wynikowy ???????
d. Wyodrębnia się w nim poszczególne kategorie kosztów, zarówno planowane jak i rzeczywiste
Pytanie 8
8. Zysk rezydualny:
d. Oparty jest na tych samych podstawach co ROI
Pytanie 9
9. Co jest najważniejszą istotą tworzenia centrum kosztów?
c. Ponoszenie odpowiedzialności za koszty
d. Ewidencja kosztów wg miejsca powstania
Pytanie 10
10. Marża pokrycia kosztów I:
c. Obejmuje pełne koszty gotowości, zarówno ponoszone w danym centrum zysku, jak i część kosztów gotowości przedsiębiorstw przypada na dane centrum oraz zysk
Pytanie 11
11. Rentowność zaangażowanego kapitału zdeterminowana jest poziomem wskaźników:
a. Wynik operacyjny na zatrudnionego
b. Zainwestowany kapitał na zatrudnionego
Pytanie 12
12. Odchylenie stałych kosztów sprzedaży oblicza się jako:
b. Budżet wyjściowy kosztów działalności – koszty rzeczywiste
Pytanie 13
13. Odchylenie zmiennych kosztów sprzedaży oblicza się jako:
c. Przeliczone standardowe koszty zmienne sprzedaży – rzeczywiste zmienne koszty sprzedaży
Pytanie 14
14. Udział w rynku jest miernikiem należącym do grupy:
c. Mierników oceny opartych na przychodach ze sprzedaży
Pytanie 15
15. Zysk przedsiębiorstwa zależny jest od:
c. Wyrobów o dużej marży pokrycia
Pytanie 16
16. Wyróżnia się dwa podstawowe odchylenia od kosztów materiałów pomocniczych:???????
a) odchylenia cen zaopatrzeniowych oraz odchylenie zużycia materiałów podstawowych
Pytanie 17
17. Mierniki służące do oceny centrum przychodów są ukierunkowane na spadek lub wzrost. W których z wymienionych mierników pożądany jest spadek?
a. Relacji kosztów sprzedaży do przychodów, poziom reklamacji, czas załatwiania reklamacji
b. Terminowość realizacji zamówień, poziom reklamacji, cykl zapasów wyrobów gotowych
c. Terminowość realizacji zamówień, czas załatwiania reklamacji, poziom realizacji zamówień
Pytanie 18
18. System oceny centrów kosztów musi być tak zbudowany aby:
b. Umożliwiały analizę ex post w realizacji zadań
c. Dostarczały motywacji menadżerom i pracownikom
Pytanie 19
19. Wybrane mierniki mogące posłużyć ocenie stopnia realizacji zadań powierzonych centrom inwestycji to: (skrypt) ?????
a. Stopa zwrotu z kapitału własnego
c. Zysk rezydualny
d. Księgowa stopa zwrotu z inwestycji
Pytanie 20
20. Wskaźnik struktury marży pokrycia obrazuje:
a. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów stałych danego centrum zysku

Powiązane tematy

#test #controlling #1