Fiszki

Systemy zintegrowane

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 124 Rozwiązywany: 2506 razy
Model sukcesu DeLone’a i McLean’a:
stanowi syntezę poprzednich badań dotyczących pojęcia sukcesu
zawiera jedynie pojęcia związane z jakością informacji
zawiera 3 wzajemnie powiązane wymiary sukcesu
zawiera wzór na wyliczenie sukcesu wdrożenia SZ
stanowi syntezę poprzednich badań dotyczących pojęcia sukcesu
Cykl życia systemu wg Markus i Tanis:
skupia się szczególnie na fazach powdrożeniowych
obejmuje sześć faz całego cyklu życia systemu
obejmuje trzy fazy przedwdrożeniowe
obejmuje cztery fazy całego cyklu życia systemu
obejmuje cztery fazy całego cyklu życia systemu
(Interesariusze): Sukces wdrożenia systemu zintegrowanego w dużej mierze zależy od:
ilości osób
determinacji
wielkości firmy
poświęcenia
determinacji
poświęcenia
(Poziom rozwoju): Jakie motywacje w wyborze systemu wskazują przedsiębiorstwa polskie i z krajów wysokorozwiniętych?
wady poprzednich systemów
reorganizacja firmy
lepsze oddziaływanie na klientów
redukcja kosztów
wady poprzednich systemów
lepsze oddziaływanie na klientów
redukcja kosztów
(Fazy): Rozpatrując model cyklu życia Initiation – Infusion, w której fazie szkolenia są krytycznym czynnikiem dla wdrożenia systemu:
Acceptance
Routinization
Adoption
Adaptation
Adaptation
Badając cykl życia SZ możemy stwierdzić, że wdrożenia w przedsiębiorstwach polskich, w porównaniu z przedsiębiorstwami brytyjskimi, cechuje:
traktowanie analizy przedwdrożeniowej jako osobnego projektu
zakończenie projektu po fazie Routinization lub Decline
szybciej zmieniające się wymagania w stosunku do systemu
zakończenie projektu po fazie Infusion
traktowanie analizy przedwdrożeniowej jako osobnego projektu
zakończenie projektu po fazie Routinization lub Decline
szybciej zmieniające się wymagania w stosunku do systemu
Wg. Badań przeprowadzonych wśród wdrożeń w polskich przedsiębiorstwach dotyczących determinant, system:
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez użytkowników
jest postrzegany przede wszystkim jako bariera
występuje przede wszystkim jako czynnik sukcesu
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez kierowników projektów
jest postrzegany jako determinanta przede wszystkim przez użytkowników
jest postrzegany przede wszystkim jako bariera
Procedura MRP:
używa czasu realizacji zamówienia i innych istotnych informacji, aby znaleźć czas zamówienia
wykorzystuje zestawienie materiałów (strukturę produktu), aby przekształcić potrzeby netto poziomu ostatniego na potrzeby brutto poziomu następnego.
rozpoczyna się od wykorzystania GHP dla znalezienia potrzeb brutto pozycji z poziomu 0
korzysta jedynie ze struktury produktu i wielkości zapasu
używa czasu realizacji zamówienia i innych istotnych informacji, aby znaleźć czas zamówienia
rozpoczyna się od wykorzystania GHP dla znalezienia potrzeb brutto pozycji z poziomu 0
(Poziom rozwoju): Czy wg prog. Przemysława Lecha wybór kryteriów systemu zintegrowanego w polskich przedsiębiorstwach różni się od tych w krajach wysokorozwiniętych:
w nieznacznym stopniu
głównie w branży informatycznej
w znacznym stopniu
nie różni się
nie różni się
(Zakres): Większy zakres wdrożenia jest związany z:
Większym poziomem skomplikowania projektu
Większym wyzwaniem organizacyjnym
Potencjalnie większymi korzyściami integracyjnymi
Zwykle krótszym czasem trwania projektu
Większym poziomem skomplikowania projektu
Większym wyzwaniem organizacyjnym
Potencjalnie większymi korzyściami integracyjnymi
Na podstawie analizowanego przypadku wdrożenia systemu Digitland w firmie dystrybucyjnej, możemy sformułować następujące zalecenia dla projektów wdrożeniowych:
należy ograniczyć do minimum kontakty z dostawcą systemu
dobrze jest przeprowadzić analizę przedwdrożeniową przed rozpoczęciem właściwego wdrożenia
należy maksymalnie wydłużyć fazę równoległej pracy w starym oraz nowym systemie
należy zatrudnić kierownika projektu z firmy zewnętrznej
dobrze jest przeprowadzić analizę przedwdrożeniową przed rozpoczęciem właściwego wdrożenia
Determinanty wdrażania SZ mające większe znaczenie w Polsce niż wśród krajów wysokorozwiniętych obejmują następujące zagadnienia:
infrastruktura
cechy systemu (system characteristics)
zmiana procesów biznesowych (BPR)
postawy ludzi ( ppl's attitudes)
infrastruktura
postawy ludzi ( ppl's attitudes)
(Wielkość): Najistotniejszymi barierami, na które napotykają MŚP podczas wdrażania SZ są: (do sprawdzenia)
Koszt SZ
Opór pracowników
Dopasowanie SZ
Przyzwyczajenie do obecnego systemu
Opór pracowników
(Zakres): Większy zakres wdrożenia jest związany z:
Zwykle zaawansowanym zapleczem technicznym
Brakiem integracji przedsiębiorstwa w efekcie wdrożenia
Wymaganą większą współpracą działów
Większym poziomem oporu pracowników
Wymaganą większą współpracą działów
(Wielkość): Wspólnymi powodami biznesowymi, dla których zarówno MŚP jak i duże przedsiębiorstwa decydują się na wdrożenie SZ są:
Standaryzacja procedur w różnych oddziałach
Ulepszenie nieefektywnych procesów biznesowych
Dostosowanie do wzrostu firmy
Usprawnienie konsolidacji finansowych
Ulepszenie nieefektywnych procesów biznesowych
Dostosowanie do wzrostu firmy
W algorytmie MRP zapotrzebowanie netto:
przedstawia się wzorem: potrzeby netto = potrzeby brutto – aktualny zapas – zapas już zamówiony
jest niezależne od poziomu aktualnego zapasu
jest niezależne od planowanych przyjęć
jest obliczane kolejno dla każdego poziomu począwszy od poziomu 0
przedstawia się wzorem: potrzeby netto = potrzeby brutto – aktualny zapas – zapas już zamówiony
jest obliczane kolejno dla każdego poziomu począwszy od poziomu 0
Plan projektu wdrożeniowego jest postrzegany jako bardzo ważna determinanta wśród wdrożeń w polskich przedsiębiorstwach przede wszystkim przez:
kierownika projektu
osoby nadzorujące projekt
przedstawicieli dostawcy systemu
użytkowników systemu
przedstawicieli dostawcy systemu
Wybór systemu przez MŚP w porównaniu do firm dużych cechuje się:
dłuższym trwaniem procesu wyboru
większym znaczeniem kosztów systemu i wdrożenia
podejściem mniej skomplikowanym i angażującym mniej zasobów firmy
większym kosztem procesu wyrobu / nie ma istotnej różnicy także raczej nie
większym znaczeniem kosztów systemu i wdrożenia
podejściem mniej skomplikowanym i angażującym mniej zasobów firmy
Wybór systemu zintegrowanego w praktyce:
cechuje się brakiem uporządkowanego procesu
w każdej firmie wygląda mniej więcej podobnie
ogranicza się zwykle do prezentacji handlowców
zawsze angażuje użytkowników końcowych
w każdej firmie wygląda mniej więcej podobnie
zawsze angażuje użytkowników końcowych
(Interesariusze): Najczęstsze błędy interesariuszy:
postrzeganie ES jako skomplikowanego projektu
przecenienie możliwości organizacji do zaabsorbowania nowych zmian
pominięcie czynnika ludzkiego poprzez zaniedbanie szkoleń pracowników/
nie docenianie na jaką skalę zajdą zmiany podczas wdrożenia
pominięcie czynnika ludzkiego poprzez zaniedbanie szkoleń pracowników/

Powiązane tematy

#informatyka #uek #sz

Inne tryby